Avatar Wiki
Advertisement

A Levegő Nomádjainak jelképe.

A Levegő Nomádjai egy régi-új nemzet, egyike a világot alkotó négy népnek, idomár tagjai a levegő elemet birtokolják. Hagyományosan spirituális életmódot élő nép, akik a lét tisztítását, a jellemfejlesztést tekintik fő célnak. Lelki tisztaságuknak köszönhetően a világ többi népéhez képest az ő népük összes tagja idomár volt. Sosem volt semmiféle haderejük, így a százéves háborúban könnyen elbántak velük a tűzidomárok, Aang Avatar kivételével az összeset megölték. Ez fordulópontot jelentett a világban, ez az időszámítás alapja az Avatar világában. Miután Aang véget vetett a háborúnak, arra törekedett, hogy egyedüli légidomárként megőrizze népe hagyatékát. Ebben később segítő társra lelt legkisebb gyermekében, a légidomár Tenzinben.

Korra idejében, amikor bekövetkezett a bolygók együttállása, hatalmas erők szabadultak fel. Az esemény hatására, miután az együttállás véget ért, levegőidomárok kezdtek feltűnni a világban. Ezek az emberek a Föld Királysága polgárai voltak, és hirtelen kezdték észlelni magukon a levegőidomítás képességét. Miután Korra és Tenzin tudomást szerzett az új légidomárokról, Tenzin arra kérte az Avatart, hogy segítsen összeszedni és meggyőzni őket arról, hogy az egykori Levegő Nomádjainak életmódját kövessék. Eleinte nehezen mentek a dolgok, de miután jó pár levegőidomárt kimentettek a Dai Li karmai közül, az újdonsült idomárok megértették, hogy Tenzin vezetése jelenti számukra a biztonságot, és tömegesen csatlakozni kezdtek hozzá. 170 évvel az eredeti légidomárok kiirtása után újjászületett a Levegő Népe.

Külön kell szólni a Levegő Akolitusokról, akik az Aang idejében feltűnt Aang Avatar Hivatalos Rajongói Klubja tagjai és azok leszármazottjai. Ezek természetesen nem levegőidomárok, de szívesen részt vállaltak az egykori Levegő Nomádjai kultúrájának megőrzésében. Legnevesebb közülük Tenzin felesége, Pema.

Szintén az együttálláshoz kötődik Zaheer fellépése is. Zaheer az egyetlen olyan levegőidomár a történelemben, aki rossz célra használta képességét: meg akarta ölni az Avatart. Titkos társasága, a Vörös Lótusz segítségével ez majdnem sikerült is, de elfogták. Zaheer jelenleg életfogytig tartó börtönbüntetését tölti.

Az eleve légidomárokként született személyek, az együttállás hatására levegőidomárrá változott emberek és a Levegő Akolitusok összességét újabban Levegő Népének nevezik, mivel a "nomádok" kifejezés már nem állja meg a helyét, a nép már letelepült életmódot folytat, bár szerte a világban megtalálhatóak a négy eredeti levegő templomban és a köztársaságvárosi Légtemplom-szigeten is. Tenzin kinyilatkoztatta, hogy a Levegő Népe szakított elődjei elkülönülő hozzáállásával, és kész segítséget nyújtani bárhol és bárkinek.

Advertisement