Avatar Wiki
Advertisement
La

La az Anggal való egyesülése előtti pillanatban.

La, vagyis az Óceán Szelleme, az Északi Víz Törzs fővárosában található szellemoázis egyik lakója, egy koi hal alakjában. Társával, Tui-val, a Hold szellemével együtt az elsők között jelent meg az anyagi világban. Soha véget nem érő "táncban" húznak és tolnak, az egyensúly érdekében.

La és Tui több ezer évvel a százéves háború kitörése előtt jelent meg az anyagi világban, hogy áldást hozzon az emberiségre. Lakóhelynek az Északi Víz Törzs fővárosát választották, ahol egy oázis létesítettek maguknak, majd felvették két koi hal alakját. A szellemoázis környéke igazi látványossággá vált, miután itt üde környezet alakult ki az amúgy kopár tundra ölelésében.

Jóval később, a százéves háború folyamán Zhao tengernagy hadjáratot indított az Északi Víz Törzs meghódítására. Fiatal tisztként Wan Shi Tong könyvtárában talált egy leírást a szellemoázisról és két lakójáról, és már ekkor megfordult a fejében az a sátáni ötlet, hogy a Hold Szellemének kiiktatásával győzelemre segítheti a Tűz Népét. Az ostrom során ennek megfelelően cselekedett, kifogta a Hold Szellemét az oázis tavából, amitől rögtön csökkent a vízidomárok ereje. Amikor Iroh ráparancsolt, hogy engedje vissza a vízbe, Zhao bár visszatette a szellemet, mégis megölte egy tűzcsapással.

Aang összeolvadt La-val, és együtt elsöpörték a Tűzhadsereget. Ezután La, annak ellenére, hogy Tui visszanyerte az életét Yue segítségével, magával ragadta Zhaót és a szellemvilágba, az Elveszett Lelkek Homályába taszította őt örök időkre.

Advertisement