Avatar Wiki
Advertisement

Kuruk

Kuruk megjelent Aang előtt egy látomásban, hogy tanácsot adjon neki.

Kuruk az Avatar megtestesülése volt nagyjából nyolc-kilencszáz évvel a százéves háború kitörése előtt. Az Északi Víz Törzs tagja volt. Elődje a légidomár Yangchen volt, utóda pedig a földidomár Kyoshi.

Kuruk idejében a világon béke volt, így lényegében alig volt szükség az Avatárra. Mivel nem kellett fellépnie senki ellen, elkezdett rendszeresen kihívni más idomárokat és edzett is. Ezt leszámítva igyekezett az élet könnyű oldalát megfogni és az élvezeteknek valamint kedvenc foglalatosságainak élt: a különféle idomárokkal folytatott békés célú mérkőzések mellett szerette a nők közelségét is, gyakran előttük mutatta be idomítási tudományát. Az ismert Avatárok közül Kuruk volt a leglazább, legfelelőtlenebb, és amellett a legrövidebb életű is. Léhasága és önteltsége miatt hamarosan súlyos árat kellett fizetnie.

Kuruk az újhold ünnepén megismerkedett a Déli Víz Törzs egyik tagjával, egy Ummi nevű lánnyal és azonnal szerelem alakult ki közöttük. Elhatározták, hogy összeházasodnak, Kuruk egy nyakláncot ajándékozott Umminak az eljegyzés jeléül. Már az esküvő napját is kitűzték, helyszíne pedig az Északi-sarkon található szellemoázis volt.

Az esküvő éjszakáján Ummit egy láthatatlan erő magával ragadta a szellemoázis vizébe. Később kiderült, hogy ez a valami Koh volt, egy nagyon ősi szellem, aki ellopja mások arcát. Kuruk sok évig próbálta megmenteni feleségét, de hiába. Végül sikerült átjutnia a szellemvilágba és megtalálta Koht. Meg akarta ölni a szellemet, amiért elragadta Ummit, de le kellett mondania a bosszúról, mert rájött, hogy Koh ellopta Ummi arcát, ezáltal örökre a fogságában rekedt. Koh azért rabolta el Ummit, hogy megbüntesse az Avatárt felelőtlen és arrogáns viselkedéséért, ez a tény pedig örökre kijózanította Kurukot. Nagy bánattal és önváddal a szívében távozott el élete végén.

Kuruk megjelent Aang előtt, amikor az utóbbi tanácsért fordult az előző Avatárokhoz, mert nem tudta eldönteni, hogy megölje-e a Tűz Urát, vagy sem. Kuruk elmondta röviden élettörténetét Aangnak, kiemelve szerelme elvesztését, és azzal a bölcsességgel ajándékozta meg, hogy ne kövesse el az ő hibáját, vegyen részt aktívan a világ valamint saját élete alakításában. Aang azonban - legalábbis elsőre - nem érezte úgy, hogy ki lenne segítve ezzel a tanáccsal.

Kuruk surfing

Az ismert Avatárok közül Kuruk élete volt a legkönnyebb, ő pedig szívesen élvezte az élet könnyű oldalát.

Advertisement