Avatar Wiki
Advertisement

A király a százéves háború után erősebb, határozottabb fellépést és hatalomgyakorlást akart megvalósítani, hogy elfeledhesse bábként töltött éveit.

KueiFöld Királysága 52. uralkodója volt. Uralkodása elején csak egy báb volt lényegében, a valódi hatalom első számú tanácsadója, Long Feng kezében összpontosult. Kuei határozatlan, gyenge uralkodó volt, aki inkább hobbijainak élt, mintsem a politikának. Az  Avatar Csapat hatására azonban hirtelen arra vágyott, hogy a sarkára álljon végre, és sikerült megszabadulnia Long Fengtől, aki egész addig hazugságokkal tömte tele a fejét, ráadásul eltitkolta előle a százéves háborút is, mivel a király még a palotán kívül sem járt azelőtt. De mielőtt igazán rákaphatott volna a valódi hatalomra, puccsot hajtottak végre ellene a Ba Sing Se városába beszivárgott Azula és a Dai Li szervezésében. Aang és barátai segítségével sikerült elmenekülnie a fővárosból, ahová nem sokkal később bevonult a Tűzhadsereg. Az előállt helyzetben úgy döntött, hogy a Tűz Népe polgárának álcázva magát beutazza a világot, amiből egészen addig semmit sem látott.

Miután a békekötés után újból elfoglalhatta trónját, eltökélte, hogy férfiasabb, határozottabb lesz, mint előtte, és sokkal inkább kézben tartja majd a dolgokat. Megváltozott hozzáállása azonban kis híján újabb háborút eredményezett a Tűz Népével, mivel azt követelte, hogy Zuko szüntesse meg az összes Tűz Népe-gyarmatot a Föld Királysága területén, Zuko viszont - apja, Ozai hatására - ezt késleltette volna. Csak az Avatar Csapat beavatkozása tudta megakadályozni az események elfajulását.

Advertisement