Avatar Wiki
Advertisement

Jeong Jeong félig vademberként élt, távol a világ zajától, ám népe sok más tagjával ellentétben, ő a becsület talaján állt.

Jeong Jeong a Tűzhadsereg egykori tábornoka volt, aki később dezertált a seregből, ő volt az első, akinek ez sikerült. Jeong Jeong nagyon tehetséges és képzett tűzidomár volt, aki azonban - a világon egyedülálló módon - inkább átoknak, mint áldásnak fogta fel a tűzidomítás képességét. Ezért csak kivételes esetekben fogadott el tanítványokat. A kevés kivételek közé tartozott Zhao tengernagy, amikor még fiatal tiszt volt a hadseregben, de ő csak pusztításra akarta használni a tüzet; valamint később Aang is, akinek a tanítását csak akkor vállalta el, amikor Aang testét megszállta Roku, az elődje, aki mintegy ráparancsolt Jeong Jeongra, hogy tanítsa tűzidomításra az utolsó levegőidomárt.

Jeong Jeong elvállalta Aang oktatását, aki azonban bánni kezdte az egész dolgot, mivel mestere meglehetősen kiállhatatlan modorú ember volt, aki a szigorúságot és az önfegyelmet is már-már túlzásba vitte. Aang nagyon égett a vágytól, hogy végre tüzet idomíthasson, ne csak nehéz légző és koncentrációs gyakorlatokat végezzen naphosszat, ezért amikor aztán felfedezte, hogy már képes lángot előidézni, olyannyira tűzbe jött, hogy megégette Katarát, aki éppen figyelte őt. Jeong Jeong ennek hatására nem volt hajlandó tovább tanítani Aangot, akit a szertelenség megtestesülésének tekintett, Katara ellenben a baleset hatására rájött arra, hogy tud gyógyítani, amikor vízbe mártotta a kezét. A társaságnak mennie kellett, de nemcsak Aang fegyelmezetlensége miatt, hanem azért is, mert Zhao támadásra készült Jeong Jeong és az Avatar ellen. Aang azonban maradt, hogy segítsen a mesternek szembeszállni Zhaóval. Az Avatar ekkor szerzett tudomást arról, hogy Zhao volt Jeong Jeong korábbi tanítványa, aki nem volt képes fegyelmezni magát.

Zhao el akarta fogatni egykori mesterét, aki eltűnt, Aang pedig felhasználta Zhao dühét arra, hogy a maga javára fordítsa a küzdelmet. A tengernagynak végül egyetlen használható hajója sem maradt. Jeong Jeong csak akkor tűnt fel ismét, amikor az Avatar Csapat találkozott vele Ba Sing Se falai alatt. Ekkor derült ki számukra, hogy a mester tagja egy titkos társaságnak, a Fehér Lótusznak. Jeong Jeong aktívan részt vett Ba Sing Se visszafoglalásában, tűzidomárként pedig ő is extra erőt nyert Sozin üstököséből.

Jeong Jeong is tagja volt a titokban működő nemzetek feletti társaságnak, a Fehér Lótusznak, mely a világ egyensúlyának megőrzésére jött létre.

Jeong Jeong is szerepelt a legkeresettebb személyek listáján, mivel főtisztként szökött meg a hadseregből.

Advertisement