Avatar Wiki
Advertisement

A Harmónia Helyreállítási Mozgalom a százéves háború által okozott károk és egyéb negatív következmények megszüntetésére létrejött mozgalom volt. Miután Zukót a Tűz Urává koronázták, Aanggal együtt úgy döntött, hogy a több évtizedes harc után be kell gyógyítani a világ sebeit, helyre kell állítani a háborút kezdeményező Tűz Népe jó hírnevét, segíteni kell a világ többi népének is az újjáépítésben, szó szerint és átvitt értelemben is. A mozgalom elnevezése Sokkától, Aang későbbi sógorától ered.

Zuko együtt hozta meg a döntést Aanggal a mozgalom létrehozásáról, de az apjával folytatott beszélgetések és a Yu Daó-i krízishelyzet hatására egy év után hirtelen meggondolta magát és visszavonta támogatását a mozgalomtól. Aangnak és a többi népnek ez nem tetszett, különösen a Föld Királya, Kuei fejezte ki rosszallását, aki háborút fontolgatott a Tűz Népe ellen. Yu Daóban ellenállási mozgalom bontakozott ki a "hamugyárosok", azaz a Tűzhadsereg ellen. A feszültség a végsőkig pattant, végül a felvonuló hadseregek egy ütközetben találkoztak, ami döntetlenül végződött, ráadásul az Avatar Csapat is beavatkozott, hogy megakadályozza a totális háború létrejöttét. A felek erre beszüntették a harci cselekményeket és tárgyalások kezdődtek a Föld Királysága polgárainak hatalomba való beemeléséről. Ezzel a kompromisszummal értek véget az ellenségeskedések, de a Harmónia Helyreállítási Mozgalom többé nem éledt újjá. Helyette Zuko és az Avatar úgy döntöttek, hogy egy teljesen új országot kell létrehozni, ahol mind a négy nép tagjai békésen élhetnek egymást tisztelve. Kuei király felajánlotta, hogy a Tűz Népe által létesített régi gyarmatok területét nem kell visszacsatolni a Föld Királyságához, hanem odaajándékozza őket az új ország létrehozásához. Így alakult meg az Egyesült Köztársaság, az első multikulturális ország az Avatar világában.

Advertisement