Avatar Wiki
Advertisement
Monk Gyatso

Gyatso nagyon szerette tanítványát, Aangot, a köztük lévő korkülönbség ellenére voltaképpen barátok voltak.

Gyatso egy levegőidomár mester volt a Déli Levegő Templomban, ő volt Aang tanítómestere. Kettejük között bensőséges, baráti kapcsolat volt, minden fölösleges szigor nélkül. Amikor Aangról tizenkét éves korában kiderült, hogy ő az Avatar, megváltozott minden. A Vének Tanácsa el akarta szakítani őket egymástól, mert tévesen azt hitték, hogy azzal tesznek jót a világnak, ha az Avatar nem ápolhatja többé a meglévő emberi kapcsolatait. Sem Aang, sem Gyatso nem akart belenyugodni ebbe, mégis Aang volt az, aki előbb cselekedett: elszökött a Déli Levegő Templomból, amikor kihallgatta Gyatso és a vének beszélgetését, akik azt a döntést hozták, hogy Aangot a Keleti Levegő Templomba kell irányítani a tanulmányai befejezése céljából. Aang fájdalommal a szívében útra kelt Appa, a bölénye hátán, és lebukott a viharos óceán mélyére, ahol is Avatar Állapotba került, majd egy jégtömbbe fagyasztotta magát, ahol száz évig hibernálódott.

Gyatsót ezalatt a szomorúság emésztette, amiért nem láthatta többé kedvenc tanítványát, egyben barátját. De nem sokáig merenghetett a szép emlékeken, mert a Tűz Népe nemsokára megtámadta az összes levegő templomot és könyörtelenül lemészárolták az összes szerzetest és apácát, beleértve Gyatsót is. Mindez azért történt, mert Sozin, a Tűz Ura világhódító terveket akart megvalósítani, és tudta, hogy ennek útjában csak az Avatar állhat, aki történetesen légidomár. Sozin azonban hiába romboltatta le a levegő templomokat és ölette meg minden lakójukat, az Avatar sértetlenül megúszta a hajtóvadászatot, hiszen addigra már a tenger fenekén pihent egy jégtömbben.

Gyatso and Roku

Fiatal szerzetesként Gyatso nagy barátja volt Roku Avatárnak, aki éppen akkoriban tanulta a levegőidomítást.

Advertisement