Avatar Wiki
Advertisement

A Fekete Napon nyolc percig tartó teljes napfogyatkozás történt, mindez a százéves háború végén. Kihasználva, hogy a tűzidomárok nem lesznek képesek az idomításra a Nap ereje nélkül ebben a nyolc percben, Sokka egy offenzívát tervezett a Tűz Népe ellen. Az offenzíva terve azonban idő előtt kitudódott, és a Tűz Népe-ellenes koalíció vereséget szenvedett.

Előzmények[]

Az Avatar Csapat a Ködös Pálma Oázisban találkozott egy Zei nevű professzorral, aki a Ba Sing Se Egyetem antropológia tanszékének vezetője volt. A találkozó pont kapóra jött Aangéknak, mert szerettek volna többet megtudni a Tűz Népéről. A professzor elmesélte nekik, hogy már régóta kutat Wan Shi Tong könyvtára után, amely állítólag a leggazdagabb gyűjtemény a világon, és ezért többször is beutazta a Föld Királysága közepén elterülő homoksivatagot, ahol minden egyes alkalommal majdnem meghalt. A csapat úgy döntött, hogy csatlakozik a professzor újabb expedíciójához. Útra keltek Appa hátán, és hamarosan meg is találták a könyvtárat - pontosabban a legmagasabb tornyát, amely kimeredezett a homokból. Bemásztak és elébük tárult a legnagyobb tudományos célú gyűjtemény. Ám ekkor megjelent a könyvtár őrzője, egy Wan Shi Tong nevű hatalmas bagolyszellem, aki távozásra szólította fel a társaságot, mondván, elege van az emberekből amiatt, hogy állandóan el akarják pusztítani az ellenfeleiket és e célból az ő könyvtárában fellelhető tudásanyagot is igénybe vették. Bár nem nevezte meg, Zhaóra célzott ezzel, aki pár évvel azelőtt szintén eljött a könyvtárba, hogy adatokat keressen a hold és az óceán szelleméről, hogy ezt felhasználva árthasson a vízidomároknak. A gyerekek azonban elhitették a szellemmel, hogy ők nem akarnak másnak ártani, pusztán tanulni szeretnének. A szellem bevette ezt, de további feltételként azt szabta, hogy mindenki adjon valamit a megszerzett tudásából a könyvtár számára, adomány gyanánt.

Sokka talált egy feljegyzést a Tűz Népének legsötétebb napjáról, rajta egy dátummal. Felfedezték, hogy a könyvtárban planetárium is van, amelyen beállították a dátumot, és kiderült, hogy aznap Nap-Hold együttállás, azaz teljes napfogyatkozás volt. Sokka rájött, hogy ez szó szerint sötét nap volt a tűzidomárok számára, mert aznap nem tudtak idomítani, legalábbis a napfogyatkozás ideje alatt. Wan Shi Tong közben meglepte a társaságot, mert a beszélgetésükből rájött, hogy - legalábbis szerinte - ők is olyanok, mint a többi ember, a megszerzett tudást rossz célra akarják felhasználni. Hiába bizonygatták Aangék, hogy ők a világ megmentése miatt kénytelenek erőhöz folyamodni, ez nem hatotta meg a szellemet, aki elkezdte lerombolni a könyvtárat, és őket is meg akarta ölni. A könyvtár süllyedésbe kezdett, amit odakint Toph megpróbált megállítani, de a homokidomítás nem ment neki, ráadásul a homokidomárok elvitték Appát. Sokka és Aang gyorsan visszamentek a planetáriumba, és kikeresték a következő teljes napfogyatkozás dátumát, amit aztán felírtak és ők is menekülni kezdtek. Végül Zei kivételével mindenki kijutott, a professzor ugyanis nem tudott ellenállni ilyen gazdag gyűjtemény csábításának, melynek felkutatására feltette egész életét.

Aang és barátai elmentek Ba Sing Sébe, hogy megkeressék az eltűnt Appát, és hogy beszéljenek a Föld Királyával a Fekete Napról. Egyik dolog sem tűnt könnyűnek, mégpedig a Dai Li miatt, amely nem nézte jó szemmel, ha a városban valaki a háborút említette. Appa eltűnése is részben a Dai Linek volt köszönhető, mivel ők ejtették foglyul, hogy zsarolhassák vele az Avatart. A csapat azonban végül elnyerte a Föld Királyának bizalmát, leleplezte előtte Long Feng összeesküvését, és ezután megemlíthették a Fekete Napot és a köré szőtt haditervet. Amikor Azula és barátnői Kyoshi harcosainak öltözve a király udvarába érkeztek, magától a királytól hallották az invázió tervét. A király megbuktatása után Azula visszatért a Tűz Országába, és elmondta apjának, hogy mit tervez ellenük a többi nép, így felkészülten várhatták őket.

Az offenzíva[]

A tervezett napon összegyűlt az inváziós haderő egy lakatlan szigeten a Tűz Országában. A támadó haderő gerincét a földidomárok és a Déli Víz Törzs flottája képezték, segédcsapatként pedig a mocsári vízidomárok voltak jelen. Az Északi Levegő Templomból is eljött a szerelő az embereivel. Ő fejlesztette ki a tengeralattjárókat, Sokka tervei alapján, jó konstrukciónak bizonyultak, bár nagyon korlátozott ideig tartózkodhattak a víz alatt.

A haditerv értelmében először is át kellett hatolni Azulon nagy kapuin. A déli flotta hajóinak fedélzetén közeledett a sereg. Adott jelre mindenki átszállt a tengeralattjárókba, így a fedélzetre hatoló tűzidomárok már csak hűlt helyüket találták. A tengeralattjárók viszonylag könnyedén átjutottak az égő sodronyhálókon. Ezután következett a kikötő, ami szintén erős védelem alatt állt. A tengeralattjárók partot értek, és azonnal heves tűz érte őket. Földidomárok által hajtott tankok bújtak elő a tengeralattjárókból és a Víz Törzsi gyalogság is felsorakozott a rohamra. A tűzidomárok a kikötőt vigyázó bástyákból támadták a behatolókat, amire azok elkezdték kiiktatni a bástyákat. Egy ilyen akcióban Hakoda olyan súlyosan megsérült, hogy nem volt képes folytatni a harcot. Ekkor döntött úgy Sokka, hogy átveszi a sereg irányítását.

Eközben Aang a Tűz Urának palotája felé tartott. Felfelé haladva azt látta, hogy a főváros utcái teljesen kihaltak. Aang ekkor már sejtette, hogy a Tűz Népe felkészült a támadásra. Amikor pedig behatolt a királyi palotába és a Tűz Urát sem találta ott, sejtése már bizonyossággá érett.

A napfogyatkozás elkezdődött, a Napot teljesen eltakarta a Hold. A tűzidomárok bár próbáltak védekezni még idomítás nélkül is, mégsem bírták megállítani a támadókat. Az inváziós haderő már messze bent járt a fővárosban, amikor a napfogyatkozás véget ért, és meglepetésszerűen megtámadta őket a Tűzhadsereg léghajóhada. A támadás hamarosan védekezésbe csapott át, majd fejvesztett meneküléssé fajult. A tűzidomárok megsemmisítették a szövetségesek szinte összes harci járművét, így azok a kikötőben rekedtek. Mivel úgy vélték, hogy nincs értelme a felesleges véráldozatnak, mindenki megadta magát, kivéve az Avatar Csapatot.

Aang és barátai ezalatt a palota alatti titkos járatokban kutakodtak, ahol szembetalálták magukat Azulával. A hercegnő galád játékot kezdett űzni a csapattal, amikor azok utána eredtek. Azula arra törekedett, hogy kifárassza ellenfeleit és bosszantsa őket, amit sikerült is elérnie.

Advertisement