Avatar Wiki
Advertisement

Az energiaidomítás az Avatárok előtti időkben gyökerező, Raava és az oroszlánteknősök korában általános idomítási módszer, amit a négy nép kialakulása után, az elemek idomításának elsajátítása során csaknem mindenki elfelejtett. Ennek lényege, hogy nem az elemeket, hanem az élőlényekben lévő életerőt, energiát idomítva érnek el valamiféle eredményt. A módszert Aang korában már csak egyetlen életben maradt oroszlánteknős ismerte és őrizte, aki megosztotta azt Aanggal. Aang ennek segítségével tudta legyőzni Ozait, amikor megfosztotta őt a tűzidomítás képességétől. Aang lett az első Avatar, aki használta a módszert. Később ennek alkalmazásával adta vissza Korrának az Amon által elvett erejét, Korra pedig Köztársaságváros hasonló sorsú idomárjain segített vele, bár a bűnözőket kihagyta a jótékonykodásból. Négyféle felhasználási lehetősége van: a szellemi lény kivetítése, idomítási képesség elvétele, idomítási képesség visszaadása, a szellemi energia befolyásolása.

A módszer alkalmazásához rendíthetetlen lélek, tiszta szív szükséges, máskülönben a használó meg is halhat.

Energybending lights

Aang elvette Ozaitól az idomítási képességet energiaidomítással, hogy senkit ne bánthasson többé.

Advertisement