Avatar Wiki
Advertisement

Amon alvezére és néhány chi-blokkoló, harcra készen. Különleges harcmodoruk és fejlett technikát képviselő eszközeik egyenlő ellenfelekké tették őket az idomárokkal szemben.

Az egyenlőségiek nem-idomárokból álló forradalmi csoport Köztársaságvárosban, amely az idomárok elleni küzdelemre jött létre a valós és vélt sérelmekre adott válaszként. Céljuk az, hogy hatalomra kerülve törvényen kívül helyezzék az idomítási tevékenységet, az idomár állampolgárokat pedig megfosszák jogaiktól. Az egyenlőségiekkel rengetegen szimpatizálnak, ami még Korrát is meglepte, amikor először beszivárgott egy ilyen rendezvényre. Titkos félkatonai alakulatuk chi-blokkolókból áll, akik képesek ideiglenesen elvenni egy idomár erejét, ha kellő közelségbe kerülnek. Vezérük Amon volt, aki elmondása szerint gyerekkorában sokat szenvedett az idomárok elnyomásától és a családját is emiatt veszítette el, ráadásul egy tűzidomár égette meg az arcát annyira, hogy azontúl mindig egy maszkot kellett viselnie. Ez azonban, mint később kiderült, mind hazugság volt. Korra kinyomozta, hogy Amon valójában vízidomár, mégpedig nem is hétköznapi, ugyanis képes a vérhajlításra is. Megpróbálta ezt a város lakóinak is elmagyarázni, de nem hittek neki egészen addig, amíg össze nem csapott Amonnal. Ekkor vált nyilvánvalóvá a nép számára is, hogy Amon csakugyan becsapott mindenkit. Amíg Amon a várost uralta, több ezer idomárt tett tönkre, látszólag egy életre azzal, hogy véridomítással elvette az erejüket. Miután Korra visszakapta az idomítási képességet Aangtól, hozzálátott, hogy helyreállítsa a pusztítást, és minden idomárnak visszaadta az elvett képességet. Kivételt csak azokkal tett, akik bűnös célokra, bűncselekmények elkövetésére használták fel az idomítást már korábban is. Így például a Tripla Terror szóban forgó tagjai sem kapták vissza képességüket.

Az egyenlőségiek Amon halála és Sato Hiroshi börtönbe kerülése után meggyengültek annak ellenére, hogy a mozgalom egyik követelése teljesült: a város tanácsa feloszlatta magát, amelyben az idomárok képviseltették magukat, és a nép megválasztotta az első elnököt egy nem-idomár politikus, Raiko személyében. Átmenetileg azonban ismét megerősödtek, amikor Hundun, egy egykori földidomár király szelleme felbukkant az anyagi világban, hogy bosszút álljon az Avatáron egy évezredekkel korábbi sérelemért. Hundun ravasz tervet eszelt ki, melynek kivitelezése során összehozta az egyébként egymást gyűlölő Tripla Terrort és az egyenlőségieket. Az egyenlőségiek vezéreként Hundun kitervelte az Avatar elrablását, hogy később elvegyék a chi energiáját. Ennek során két hétre blokkolták Korra idomítási képességeit, amelyeket apránként szerzett vissza, majd legyőzte Hundunt és ikertestvérét és szellemidomítással végső békét adott a lelküknek. Az egyenlőségi mozgalom Hundun elvesztése után ismét a háttérbe szorult.

Sato Hiroshit a felesége elvesztése sarkallta arra, hogy csatlakozzon az egyenlőségiekhez. Amikor Amon támadást indított egész Köztársaságváros megszerzésére, Hiroshi ezt a képet tartotta magánál, amely a boldog időkben ábrázolja őt, feleségét és lányukat, Asamit.

Amon halála után az egyenlőségiek egy időre meggyengültek, de Hundun felbukkanásával ismét erőre kaptak.

Advertisement