Avatar Wiki
Advertisement

A Dai Li ügynökei. Csak a legjobb földidomárok kerültek ide, de a vezető iránti feltétlen hűség is alapvető követelmény volt.

A Dai Li Ba Sing Se városának titkosrendőrsége. Tagjai elit földidomárok. A szervezetet még Kyoshi Avatar hozta létre a város rendjének megőrzése céljából. A szervezet az idők folyamán korrupttá vált és hatalmi ambíciók megvalósítását szolgálta, erre jó példa Long Feng felemelkedése, aki szegény család sarja volt, ám hirtelen a Föld Királyának tanácsadója lett.

A Dai Li a százéves háború folyamán eltitkolta a király elől a háború tényét. Ezt azért tették, hogy megőrizzék hatalmukat. A beavatottak rendszeresen agymosáson estek át.

Története[]

Föld Királyságának 46. uralkodója népszerűtlen volt, uralmával szemben egyre inkább megmutatkozott az általános elégedetlenség. Végül a nép nem bírta tovább az elnyomást, parasztfelkelés robbant ki. A parasztok feldúlták Ba Sing Se felső gyűrűjét, a legmagasabb osztályok lakóhelyét és már a királyi palotát fenyegették. Ebben a helyzetben már csak az Avatar segíthetett. Kyoshi ajánlott is megoldást: a király tárgyaljon a parasztokkal. A király erre nem volt hajlandó és le akarta tartóztatni Kyoshit, aki azonban könnyedén legyőzte a királyi testőrséget. Az uralkodó, egy kis plusz fenyegetés hatására, belátta, hogy szóba kell állnia a néppel. Viszonzásul Kyoshi ígéretet tett arra, hogy megvédi a főváros kulturális örökségét és általános rendjét. Ezért egy földidomárokból álló harci alakulatot állított fel.

Az új csapat tagjai rendkívül képzett földidomárok voltak, akik fiatal koruktól kezdve állandóan gyakorlatoztak. Elsajátították a csendben, minél kevesebb feltűnéssel vívott harc fortélyait. Így tudták kiemelni a tömegből és őrizetbe venni a gyanús elemeket. Kyoshi személyesen képezte ki az első csoportokat, a szervezet pedig hamarosan rendkívüli hatékonyságáról lett híres. Innentől kezdve Ba Sing Se rendje biztosítva volt.

A szervezet hatékonysága azonban kétélű fegyvernek bizonyult. Kyoshi eltávozása után, már a százéves háború alatt a Dai Li egyre inkább az elnyomás, a megfélemlítés, a vélt és valós ellenfelekkel történő leszámolás eszközévé vált. Long Feng az ő segítségükkel kivette a valódi hatalmat a Föld Királyának kezéből, aki ezáltal csupán báb lett tanácsadója kezében. Ba Sing Se városában tilos volt a háborúról beszélni, aki mégis megtette, az hamar a Dai Li titkos központjában találta magát, ahol átmosták az agyát. Bár Long Feng úgy vélte, hogy a Dai Li teljes hűséggel van iránta, ez nem volt igaz, amire később bizonyságot szolgáltatott a puccsban tanúsított hozzáállásuk.

Amikor a király végül elhitte az Avatar Csapatnak a háborúról és a Dai Li korlátlan uralmáról elmondott tényeket, parancsba adta a Dai Li vezetőinek a főtitkár, Long Feng letartóztatását. A titkosrendőrség egyik napról a másikra a király közvetlen szolgálatára kényszerült, ám továbbra is Long Feng irányába volt lojális.

Amikor Azula a barátnőivel együtt sikeresen beszivárgott Ba Sing Sébe, hamar tájékozódott a helyi viszonyokról. Long Feng maga elé hozatta őt a cellájába, és megparancsolta neki, hogy segítsen neki a hatalom visszaszerzésében. A hercegnő bár látszólag engedelmeskedett, valójában esze ágában sem volt elszalasztani a kínálkozó lehetőséget: Ba Sing Se harc nélküli megszerzését. Fokozatosan elérte, hogy a Dai Li hozzá legyen hűséges, így aztán amikor Long Feng kiszabadult a puccs során és ejteni akarta Azulát, végül őt árulták el. Azula, a született arisztokrata rögtön látta, hogy Long Feng alacsony sorból küzdötte fel magát a hatalom csúcsára annak idején, így meg tudta szégyeníteni őt és arra kényszerítette, hogy meghajoljon előtte. Ba Sing Se így a Tűz Népe kezére került, a Dai Li pedig Azulát szolgálta tovább, elit testőrségként. Később, ahogy a szövetséges haderő a Tűz Országának fővárosa felé közeledett, Azula mindenkit elkergetett a palotájából, még a Dai Li egységeit is, mert már senkiben sem bízott paranoiája miatt.

A százéves háború befejeződése után a Dai Li ismét a Föld Királyságának ajánlotta fel szolgálatait, ezúttal azonban közvetlenül az uralkodónak fogadott hűséget. Hou-Ting királynő uralkodása alatt a Dai Li ugyanoda tért vissza, mint Long Feng idejében, vagyis elnyomó tevékenységet folytatott. Amikor a királynő az együttállást követően tudomást szerzett a felbukkanó újdonsült légidomárokról, titkosrendőrségét használta fel a titokban történő elfogásukra és katonai kiképzésükre. Korra azonban a légidomárok segítségére sietett, és barátai közreműködésével kiszabadította őket.

Advertisement