Avatar Wiki
Advertisement

Bolin egy nagyon lágy, álmodozó, érzelgős, naiv srác, tökéletes ellenpontja a bátyjának.

Bolin egy köztársaságvárosi földidomár fiú, Mako öccse. Bátyjával együtt az Idomáraréna egykori bajnoka, majd színészként szerepelt egy mozgósorozatban, a Nuktuk, a Dél bajnoka című, Varrick által készített produkcióban. Innen a Föld Birodalmába került, ahol Kuvira egyik tisztje volt, és feljebbvalóját szolgálta annak állandó kíséretében. Miután dezertált Kuvira hadseregéből, visszatért Köztársaságvárosba, hogy ismét az Avatar Csapat erőfeszítéseit segítse a Kuvira elleni harcban.

Élete[]

Korai szakasz[]

Bolin apja egy földidomár férfi, San volt, anyja pedig egy Naoki nevű tűzidomár nő. San Ba Sing Se alsó gyűrűjéből, vagyis a szegénynegyedből származott, de egy apjával való összezördülés után elhagyta a várost, ahová már soha nem tért vissza. Köztársaságvárosban telepedett le, ahol megismerkedett későbbi feleségével, a Tűz Népéből származó Naokival. Összeházasodtak, és boldogan éltek, kapcsolatukból két fiú született: Mako és Bolin. A két fiú árván maradt, amikor szüleiket egy tűzidomár megölte, onnan kezdve az utcán éltek, támogató rokonok híján. San még életében küldött egy levelet családjának, melyhez egy képet is csatolt, amelyen feleségével és két fiával látható. Halálhíre azonban nem jutott el Ba Sing Sébe.

Bolint Makóval együtt a Tripla Terror Triád vette védőszárnyai alá. A szervezet számára illegális fogadásokat kellett kötniük, aminek sokszor az Idomáraréna sportolói voltak az alanyai. Egy ilyen alkalommal Sötét Shin, a Tripla Terror egyik tagja lefizette Tozát, a nem éppen fiatal földidomárt, hogy szándékosan veszítse el a meccsét. Tozának kellett a pénz, mert anyagi gondjai voltak, és a teste is megfáradt már. Bolin azonban találkozott az öreg idomárral és arról győzködte őt, hogy ne tegye ezt. Toza észben tartotta a fiú tanácsát és végül győzött. Amikor visszatért a meccsről az öltözőjébe, ott találta Bolint és Makót, akik éppen a Tripla Terror néhány tagjával viaskodtak. Toza segítségével a fiúk győztek, és ezzel bűnözői pályafutásuk véget is ért. A megjelenő Villámcsapta Zoltnak Toza visszaadta a kenőpénzt, majd felajánlotta a fiúknak, hogy lakjanak az aréna padlásán az utca helyett. A két kissrác boldogan elfogadta az ajánlatot, főleg, miután Toza megígérte nekik, hogy a szálláson felül hivatást is ad nekik: idomítók lehetnek az arénában. Az öreg bajnok lett az edzőjük.

Innentől kezdve Bolin és testvére ha nem is gazdagon, de normálisan megélt.

Találkozás Korrával[]

Bolin a bátyjával együtt hozta létre a Tűzmenyétek nevű idomárcsapatot, ő volt a földidomár, Mako a tűzidomár, egy harmadik srác, Hasook pedig a vízidomár. A csapat neve Pabura, Bolin kis kedvencére utal, aki egy tűzmenyét.

Bár a fiúknak már nem kellett az utcán élniük, és gyorsan a szurkolók kedvenceivé váltak, anyagi gondjaik még minidig nyomasztóak voltak. Különösen súlyos kérdés volt a nevezési díjak fedezetének előteremtése. Butakha, az Idomáraréna tulajdonosa harmincezer yuanban állapította meg az éves nevezési díjat a fiúk számára, amelynek elmaradása esetén a bajnokságból való kizárás réme fenyegette őket.

E körülmények közepette hozta össze a sors Bolint Korrával, aki egy este elszököt, a Légtemplom-szigetről, hogy a saját szemével láthasson végre egy arénás meccset, a rádióban hallott közvetítésektől beindulva. Korra a tétova keresgélése során belépett Toza edzőtermébe, ami igencsak felbosszantotta az öreg földidomárt, mivel azt hitte az Avatárról, hogy egy kíváncsiskodó szurkoló. Szerencsére éppen arra járt Bolin is, aki tüstént felismerte a helyzetet, és bemagyarázta Tozának, hogy a lány az övé, csak éppen lemaradt tőle. Korra hálásan köszönetet mondott Bolinnak a segítségért, Bolin pedig bevezette őt az arénába.

Bolin azonnal érezte, hogy Korrában van valami különleges, bár a lány nem világosította fel arról, hogy ő az Avatar. Szinte rögtön vonzalmat kezdett érezni Korra iránt, ezért nem akart szót fogadni bátyjának, amikor az kérte őt, hogy vigye el őt az arénából. Mikor aztán kiderült, hogy a lány nem más, mint az Avatar, Bolin csodálata még inkább fokozódott.

Advertisement