Avatar Wiki
Advertisement
Ba Sing Se

Ba Sing Se a legnagyobb város az Avatar világában.

Ba Sing SeFöld Királyságának fővárosa, akkora, mint egy kisebb ország. Nevének jelentése: bevehetetlen város. Olvasztótégely, mely sokféle állású, természetű, életcélú embert tömörít. Ba Sing Se vitathatatlanul az ország központja, neve fogalom szerte az Avatar világában.

Ba Sing Se népessége több milliót tesz ki. Gazdasága az iparon, mezőgazdaságon, kereskedelmen alapszik. Politikai és közigazgatási szerepe óriási, hiszen itt van a Föld Királyának székhelye, akit hivatalnokok és udvaroncok ezrei szolgálnak ki.

Történelme során a város több támadást is átvészelt. A százéves háborúban a Tűzhadsereg többször is eredménytelenül ostromolta, végül a háború vége felé, csellel sikerült elfoglalniuk, bár nem hosszú időre, mivel a Fehér Lótusz visszafoglalta. A háború folytán a várost elözönlötték a királyság minden részéből érkező menekültek, akik tovább duzzasztották az amúgy is milliós nagyságrendű lakosságot.

A százéves háború után a városban nyugalom honolt, egészen addig, amíg Zaheer meg nem ölte a királynőt, ezután káoszba sodródott az egész országgal együtt. Egy nagyhatalmú nő, Kuvira azonban rendet teremtett és a királyság ideiglenes vezetője lett. A trónörököst azonban később nem engedte uralkodni, és teljhatalmú diktátorként létrehozta a Föld Birodalmát, amelynek fővárosa Ba Sing Se maradt.

Advertisement