Avatar Wiki
Advertisement

Kan

AKán avatar

Az Avatar a legnagyobb hatalmú emberi lény a világon, mert mind a négy elem tudománya a birtokában van. Igazából nem átlagos ember, mivel össze van olvadva a fény szellemével, Raavával. Tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy az Avatárok mindegyike félig ember, félig szellem.

Amikor Korra végre kapcsolatba lépett a szellemi lényével, az összes korábbi Avatar, Aanggal bezárólag, megjelent előtte, és felruházták őt az erejükkel.

A mindenkori Avatar feladata az, hogy őrködjön a világ békéje felett, harcoljon a stabilitást, a nyugodt fejlődést veszélyeztető törekvések ellen, akár embertől, akár a szellemektől erednek ezek. Egyúttal ő a híd az emberi és a szellemvilág között. Harca lehet átvitt értelmű, de szükség esetén akár szó szerint vett harc is.

Az első Avatar Wan volt, aki Raava korában élt, a tűz elemet őrző oroszlánteknős hátán, tízezer évvel a jelenlegi Avatar, Korra előtt. Kalandos körülmények között lett teljesen átlagos, sőt meglehetősen mostoha sorsú emberből az első Avatar. Kalandjai során megszerezte a másik három elemet is, a következő sorrendben: levegő, víz, föld. Miután örökre egyesült Raavával, megküzdött a sötétség szellemével, Vaatuval, akit előzőleg ő maga engedett szabadon, tévedésből. Vaatu legyőzése után Wan a béke és a jóság megőrzésére tette fel egész életét, de nem járt teljes sikerrel: életét egy csatamezőn fejezte be. Halála után beindult az Avatárok ciklusa, ami azt jelenti, hogy amikor egy Avatar meghal, megszületik a következő. Az Avatárok az elemek megszerzésének eredeti sorrendje szerint születnek újjá a következő népben: tűz, levegő, víz, föld.

Egy Avatar akkor tekinthető teljesen felkészültnek, ha a négy elem idomítása mellett megtanulta kezelni az Avatar Állapotot is.

Advertisement