Avatar Wiki
Advertisement

Aang gyerekként.

Aang a Levegő Nomádjai közé tartozott, ő volt az Avatar a százéves háború alatt és után. 12 évvel a Levegő Nomádok kiirtása előtt született. Közvetlen elődje Roku volt a Tűz Népéből, közvetlen utódja pedig Korra a Déli Víz Törzséből. Aang egy teljesen felkészült Avatar volt, képes volt mind a négy elem idomítására, emellett értett az energiaidomításhoz is, amelyet első Avatárként ő használt rendszeresen.

Aang, miután kiszabadult a jéghegyből, amelyben száz évig hibernálódott, Sokka, Katara, Toph és Zuko segítségével megtanult bánni mind a négy elemmel és elsajátította az Avatar Állapot kezelését is. Miközben azon igyekezett, hogy teljes értékű Avatar váljék belőle, végig harcolnia kellett különféle ellenségek ellen, és rengeteg embert mentett meg. Később megtanulta az energiaidomítás ősi művészetét is egy oroszlánteknőstől, ezzel a módszerrel sikerült legyőznie Tűz Ura Ozait, a Főnix Királyt, akit megfosztott a tűzidomítás képességétől. A háború befejeződése után szerelmi kapcsolatot kezdett Katarával, később pedig össze is házasodtak, és három gyermekük született: Bumi, aki nem-idomár, Kya, egy vízidomár, és Tenzin, a levegőidomár. Aang volt az egyik létrehozója a Nemzetek Egyesült Köztársaságának és a fővárosnak, Köztársaságvárosnak is. Emlékét egy hatalmas szobor őrzi az öböl bejáratánál, ahol a város felépült.

Aang elmesélte egy látomássorozatban Korrának, hogy miként vették őrizetbe Yakone-t, a bandafőnököt, hogyan szökött meg, és aztán Yakone életre szóló "kikapcsolását" is. Korra ebből jött rá, milyen veszély fenyegeti az ő jelenében Köztársaságvárost Yakone fia, Tarrlok részéről.

Advertisement