Avatar Wiki
Advertisement

A népirtás során a Tűz Népe csaknem az összes Levegő Nomádjait és a templomokban élő állatot megölte, érdekes módon egyedül Aang, a támadás fő célpontja menekült meg. A Föld Királysága és a Víz Törzse hadat üzent a Tűz Népének a gyalázatos tett miatt, ami miatt a világ száz évre vérbe borult.

Air Nomad Genocide

A Levegő Nomádjainak kiirtása fordulópontot jelentett az Avatar világának történelmében.

Története[]

Sozin, a Tűz Ura, aki már évek óta terjeszkedni akart, tudta, hogy Roku után a következő Avatar a Levegő Nomádjai között fog megszületni, ezért úgy döntött, hogy csapást mér a Levegő Népére. Kivárta, hogy felbukkanjon a később róla elnevezett üstökös, amelynek energiája megtöbbszörözte a tűzidomárok erejét.

A Levegő Nomádjaiban élő bölcsek előre megérezték a közelgő vészterhes időket, így hát közölték Aanggal, a tanulóéveit töltő szerzetesfiúval, hogy ő az Avatar. Aang ekkor tizenkét éves volt, a kialakult szokások szerint csak tizenhat évesen szabadott volna megtudnia a nagy hírt, de a fenyegető előjelek hatására a bölcsek előbbre hozták a közlést. Úgy döntöttek, hogy az Avatar köteles elszakadni szeretett mesterétől, Gyatsótól, és a Keleti Levegő Templomban kell befejeznie tanulmányait. Gyatso és Aang ebbe nem akart beletörődni, Gyatso ki is jelentette a Vének Tanácsának, hogy tanítványának boldog gyermekkorra van szüksége, de a vének hajthatatlanok voltak. Aang kihallgatta ezeket a beszélgetéseket, és hatásukra a szökés mellett döntött, mivel még nem érezte magát késznek a nagy feladathoz. Útja során viharba került, és Appával, a légbölényével együtt a tenger mélyére bukott, ahol is jégtömbbe zárta magát. Ezután nem sokkal Sozin megindította az offenzívát a Levegő Templomok ellen.

A Levegő Nomádjai, bár békés természetűek voltak lemondásaiknak köszönhetően, keményen védekeztek, sőt visszatámadtak, amit később a Levegő Templomokban talált nagyszámú Tűzhadsereg-katona holtteste is bizonyított. A nyomasztó túlerő és a fegyverek, valamint a tűzidomítás ereje azonban végül lehengerelte őket. Bár egy Levegő Templomot csak egy légbölény hátán lehetett megközelíteni, a Tűzhadsereg fejlett haditechnikája kiküszöbölte ezt a problémát és gond nélkül elözönlötték a templomokat.

A győzelem után a Tűz Népe propagandahadjáratot indított. Bejelentették, hogy legyőzték a "Levegő Népének hadseregét", holott a Levegő Nomádjai sosem tartottak hadsereget, mivel spirituális életet éltek. Az idő múlásával a világ többi népe elvesztette emlékeit a Levegő Nomádjairól, és legendák, mendemondák vették át a tények helyét. A háború végére szinte semmi tudásanyag nem maradt az egykori virágzó kultúráról, az Avatar is csaknem mitikus személlyé vált.

Advertisement