אווטאר Wiki
Advertisement

ראפא ומיסו היו שני אחים, במקור משבט המים הצפוני, שנסעו לעמק השכחה שנמצא באומת האש, בחיפוש אחר אם הפנים. השניים קיוו שהרוח תצליח לשקם את פניו של ראפא, שנגנבו על ידי קו בעקבות אחד מתעלוליו של ראפא בשבט המים הצפוני[1].

היסטוריה[]

מיסו לומדת, ראפא נפגע

לאחר שגילתה שפניו של ראפא נעלמו, מיסו חיפשה כל דרך לעזור לאחיה.

בזמן שהשניים גדלו, מיסו הייתה בדרך כלל שקטה וקפדנית, בעוד שראפא היה נועז וחצוף. כמבוגרים צעירים, ראפא נהנה לגנוב חפצים מהאנשים החזקים ביותר של השבט, לא בגלל שהוא צריך את החפצים, אלא כדי להוכיח שהוא יכול. עם זאת, אחותו הורתה לו להחזיר את שללו בכל פעם, דבר שתמיד עמד בו. האנשים מהם הוא גנב היו בדרך כלל כל כך נבוכים מכך כלכ כך שהוא מעולם לא הסתבך בצרות אמיתיות. עם זאת, יום אחד זה התנקם בו, כשקו, גנב הפנים, העניש אותו על העוולה שלו בכך שהסיר את פניו, ומיסו מצאה אותו לאחר מכן שרוע על השלג[1].

מיסו לקח אותו למרפאים המנוסים ביותר של השבט שלהם, אבל לא היה מה לעשות. מיסו סירבה לוותר, עשתה את מה שהיא יודעת הכי טוב והחלה לחקור דרכים לעזור לאחיה בספרייה. כשעיינה במגילה עתיקה של אומת האש, היא גילתה שרוח עוצמתית בעלת יכולת לרפא את ראפא ביקרה מדי פעם ביער באומת האש. כדי לשמור על בטחונם של שניהם בשטח האויב, היא בילתה שנים בלימוד כשפות מים בסתר, מאחר ובשבט הצפוני אסור היה לנשים ללמוד כשפות מים ללחימה באותה תקופה. ואז היא לקחה את אחיה ואת עצמה לעמק השכחה, ולבסוף הגיעה אליו לאחר ניסיונות כושלים רבים, בתקווה לפגוש את הרוח נותנת הפנים[1].

עד שנת 102, מיסו וראפא חיו ביער במשך עונות רבות, והיו מחמיצים שוב ושוב את המפגש עם אם הפנים באחת מארבע הבריכות הקדושות שלה. לאחר שהבחינה שצוות אווטאר מסתובב ביער, ואזולה מזיקה ליער, מיסו תקפה אותם בתחילה באמצעות כשפות צמחים. כשקטרה החזירה התנגדות למתקפות ודרשה מכשף המים לגלות את עצמו, מיסו, עם ראפא לצדה, הגיחו מהשיחים[1]. מאוחר יותר, הצוות התיידד עם האח והאחות. מיסו סיפרה להם את סיפורם, אך השמיטה את הפרט שאחיה נפגע מקו גנב הפנים, ואמרה במקום זאת שפניו הושחתו בצורה מזעזעת. אנג נכנס לעולם הרוחות בתקווה לאתר את אם הפנים עבורם. אך עם זאת, אזולה, מתוך אמונה פרנואידית שהאחים הקשישים משבט המים נשלחו על ידי אמה כדי לעכב את התקדמותה, כיוונה לעברם ברק[1].

צוקו עצר בהצלחה את ההתקפה של אזולה וקרא לסוקה וקטרה לתקוף אותה, למרות האזהרות של מיסו לא לגרום להפרעה. בינתיים, אנג הצליחה לזמן את אם הפנים, שהסכימה להענות רק לבקשה אחת. צוקו ויתר על ההזדמנות שלו למצוא מידע על אורסה כדי שמיסו תוכל לבקש פנים חדשות עבור ראפא. לפני שהספיקה להשלים את בקשתה, אזולה קטעה והשתמשה בבקשה כדי לקבל מידע על אורסה, למורת רוחה של מיסו. לאחר שראתה שאורסה היא נוריקו, האישה שצוות אווטאר פגש בהיראה יום קודם לכן, אזולה ברחה לכיוון העיירה כדי להתעמת איתה. מיסו הדריכה את צוקו וסוקה לקיצור דרך חזרה לכפר. אם הפנים פנתה לעזוב דרך האגם, אך מיסו עצרה אותה בכשפות מים, מה שהכעיס מאוד את אם הפנים, והיא צללה בחזרה למים.[2]

ראפא מחייך למיסו

ראפא מחייך למיסו אחרי שאם הפנים החזירה לו את פניו.

מיסו וקטרה חיכו בזמן שאנג ניסה לרדוף אחרי הרוח, אך הוא נפלט מהבריכה על ידי אם הפנים. הרוח לא הייתה מרוצה מהדרישות של אנג, והורתה לקבוצה לעזוב את היער, ושלחה את החיות שלה לתקוף אותן. קטרה הגנה על מיסו מפני הרוחות, ואמרה "כשפי מים צריכים לדאוג אחד לשני". אנג הציע להם לעזוב, אבל מיסו סירבה, כשהיא עדיין מקווה להשיג פרצוף לראפא. לפתע, האווטאר העיף בטעות את המסכה של ראפא, ופרצופו חסר הפנים נחשף. אנג זיהה את המקרה כדומה לעבודתו של קו, גנב הפנים, והכרזה זו גרמה לאם הפנים להורות לחיותיה לעצור. לאחר שאנג הסביר את הידע שלו על קו, אם הפנים גילתה לקבוצה שהוא בנה, וכששמה את ידה על פניו של ראפא, היא יכלה להרגיש את מעשה ידיו של קו. היא החזירה לו את פניו מיד, וגרמה למיסו המאושרת לחבק אותו בחוזקה. השניים עזבו את עמק השכחה בסירה למחרת בבוקר[2].

יכולות[]

מיסו[]

מיסו מעולם לא קיבלה הכשרה רשמית בכשפות מים, למעט שיעורי ריפוי, בשל המנהגים בנוגע למגדר בשבט המים הצפוני. לכן, היא לימדה את עצמה כשפות מים ללחימה, ובסופו של דבר הפכה מיומנת מספיק כדי לתמרן את הצמחים בעמק השכחה. מיסו נהגה להקפיא את המים בפרחים עם עלי כותרת מחודדים ולהשתמש בהם כשוריקנים, אבל אם הייתה צריכה, היא הייתה מסוגלת גם לכשף גפנים שינועו כמו חניתות ניידות, להצמיד אנשים לאדמה או לעצים בבגדיהם.

טריוויה[]

  • מיסו מצאה דרך להכין תבשיל מקביל לנזיד אצות שבט המים הצפוני מהמרכיבים המקומיים בעמק השכחה[1].
  • אף על פי שפניו של ראפא נגנבו ממנו כשהיה צעיר, הפנים שהחזירה לו אם הפנים היו פניו שלו אך יותר מבוגרות, בהתחשב בשנים שעברו[2].
  • ג'ין לואן יאנג, מחבר הקומיקס, התייחס למערכת היחסים של ראפא ומיסו כמו מערכת היחסים בין קטרה וסוקה, "רק עם יותר שנים ויותר טרגדיות."[3]
  • המסכה של ראפא דומה לזו שחבש יו כמפלצת הביצה.
  • המילה "מיסו" דומה למיזו (水, みず), שפירושו "מים" ביפנית.
  • ראפא ומיסו הם זוג האח והאחות השני שנודע משבט המים, האחרים הם סוקה וקטרה, מאליק ומלינה, ודסנה ואסקה.
  • הסיפור של ראפא דומה לזה של אווטאר קורוק; שניהם היו יהירים וחצופים בצעירותם ולאחר מכן נענשו על ידי קו על מעשיהם, אם כי לראפא נגנבו פניו שלו ולא פניו של מישהו שאהב.

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 קומיקס החיפוש, חלק 2
  2. 2.0 2.1 2.2 קומיקס החיפוש חלק 3.
  3. החיפוש מהדורת הספריה
Advertisement