אווטאר Wiki
Advertisement

צב אריה, המכונה "עתיק" בפי הרוחות[1], הוא היצור הגדול והקדום ביותר שידוע בעולם האווטאר. בתקופת ראאבה, אנשים התגוררו על גבי צבי האריה, וצבי האריה הגנו עליהם[1][2]. על-ידי כשפות אנרגיה, צבי האריה יכולים להעניק כשפות ולהסיר כשפות מבני אדם[2]. כאשר התחיל מחזור האווטאר צבי אריה הפסיקו להגן על בני האנוש והתחילו לנדוד בעולם. אך במהלך הזמן, עד התקופה של סוף מלחמת מאה השנים, צבי האריה ניצודו כולם למעט אחד[3].

היסטוריה[]

בתקופת ראאבה[]

בתקפות ראאבה, לבני האנוש היתה מערכת יחסים עם צבי האריות, הם חיו על גבם, כדי שהרוחות, שחיו בעולם החומר, לא יתקפו אותם. בשל כך, צבי האריה היו נותנים לבני האנוש את היכולת להשתמש בכוחות היסודות כדי שיכולו לאסוף מזון בבטחה, וכשהיו חוזרים צב האריה היה לוקח בחזרה את הכוח. היות שצבי האריות הם יצורים שנוטים להתבודד, ממעטים לתקשר עם צבי אריות אחרים, הם היו רחוקים אחד מהשני, מה שהביא לריחוק העירות של בני האנוש, עד כדי כך שבני האנוש לא היו מודעים לקיומן של עיירות אחרות של צבי אריה[2].

בתקופת האווטאר[]

מראה[]

רוב גופו של צב האריה דומה לאנטומיה של צב, בעוד הפנים, הכפות והזנב דומים לאלו של אריה. ליצור יש כפות רגליים בעלות קרומי שחייה עם מפרקי אצבעות העשויים מרקמה רכה, הדומה בתפקודו לכיסויי מפרקים הקיימים בסרטנים.

צבי אריה יכולים לשרוד במשך אלפי שנים כל עוד אף אחד לא פוגע בהם, ולהיות בגודל של אי קטן. הם עשויים לפתח קונכיות קשות שבסופו של דבר מצמיחות חיי צמחים שיכולים לקיים כמה מינים של בעלי חיים. זה יוצר למעשה מערכות אקולוגיות קטנות על גבם של צבי אריות, אשר לא מועילות ולא פוגעות במארחים המדוברים. צבי האריה הם כל כך עצומים, שליבם יכול לשקול מעל 120 טון, כמו המשקל המשולב של שנים עשר ביזונים מעופפים.

למרות שכולם מאותו הסוג, לצבי אריות יש סימנים ברורים על המצח המציינים את האלמנט שאליו הם מיוחסים:

  • לצבי האריה הקשורים לאש יש שתי מערבולות שמתפתלות פנימה, ויוצרות צורה הדומה ללב.
  • לצבי אריה הקשורים לאוויר יש דפוס מסתחרר מורכב יותר, עם שתי מערבולות מתפתלות החוצה ומערבולת במרכז.
  • לצבי אריה הקשורים למים יש שלושה קווים גליים המתרחבים מלמעלה למטה, ומערבולת בודדת מתחתם.
  • לצבי האריה הקשורים לאדמה יש מערבולה יחידה המתפצלת לשתי מערבולות קטנות יותר, כאשר האחת למעלה גדולה מהשנייה, ויוצרות צורה הדומה לסימן שאלה. בנוסף, לצבי האריות הקשורים לאדמה יש שתי מערבולות בכל לחי עליונה ושתיים אחרות ליד האוזניים.

התנהגות[]

שלא כמו יצורים רבים אחרים בעולם, צבי אריות הם יצורים תבוניים בעלי היכולת גם לדבר וגם להבין את השפה האנושית. הם יצורים בודדים שמתפזרים ככל האפשר ונשארים חבויים באמצעים שונים.

צבי אריות יבשתיים קברו את עצמם באדמה ולא עלו על פני השטח אלא אם כן זימנו אותם, בעוד שצבי אריות מימיים טבעו את עצמם בחלקם מתחת למים כדי להימנע מגילוי. לצבי אריה הקשורים לאוויר הייתה יכולת לרחף.

חיבור לעולם שלנו[]

צב האריה מציג דמיון רב לשני שמותיו, האריה והצב. רוב האנטומיה של היצור מבוססת על גוף של צב, כאשר הראש, הגפיים והזנב דומים במראה לאריה.

טריוויה[]

  • ע"פ היוצרים, הרעיון של עידן מיתי, פרהיסטורי שבו צבי אריות הסתובבו בעולם עם ערים על גבם, ותפקידם ביצירת האווטאר הראשון, נהגה כבר בשנת 2003 כאשר פרק הפיילוט היה בפיתוח[4].

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 טים הדריק (כתיבה) & איאן גרהאם (בימוי). (18 באוקטובר 2013). "התחלות, חלק ב'", האגדה של קורה, פרק 20. (ספר 2: רוחות, פרק 8). ניקולדיאון.
  2. 2.0 2.1 2.2 מייקל דנטה דימרטינו (כתיבה) & קולין הק (בימוי). (18 באוקטובר 2013). "התחלות, חלק א'", האגדה של קורה, פרק 19. (ספר 2: רוחות, פרק 7). ניקולדיאון.
  3. "צב אריה" בארכיון האבוד של אווטאר אנג.
  4. היוצרים של אש"ק מסתכלים אחורה על הסדרה. (31 באוגוסט 2020). אוחזר ב-31 באוגוסט 2020.
Advertisement