אווטאר Wiki
Advertisement
לונג פנג והדאי לי
זה לא יותר מ... פרוייקט בנייה.
דף זה נמצא בבנייה וחסר בו מידע, אנא עזרו לנו להשלים אותו.

מאמר זה הוא על מקום. לפרק עם שם דומה, ראו "הספרייה". לרוח שבבעלותו לספרייה זו, ראו וואן שי טונג.

הספרייה של וואן שי טונג, המכונה גם "ספריית הרוח של וואן שי טונג" או סתם "ספריית הרוח", היא ספרייה עצומה הממוקמת בעולם הרוחות[1], המוקדשת לשימור כל הידע הקיים. עם זאת, עד שנת 100, ניתן היה למצוא אותה בלב מדבר סי וונג והייתה יעד פופולרי עבור הרפתקנים רבים. הספרייה נחשבה לקשה מאוד לאיתור, שכן היא נקברה כמעט לחלוטין מתחת לחול מדברי[2].

הספרייה שייכת לוואן שי טונג, רוח זכר דמוי ינשוף, שמיוחס כרוח הידע. וואן שי טונג מקפיד שבני אדם לעולם לא יצרכו את הידע בשביל האינטרסים שלהם. כשנכנסים לספריה, צריכים להבטיח זאת, ולהביא בתמורה ידע חדש. וואן שי טונג דואג שמי שלא יימלא אחר ההוראות, ראשו ייתלה.

היסטוריה[]

באביב 100 הגיעו צוות אווטאר אנג לספריה במדבר, ע"מ למצוא מידע שיעזור במלחמה נגד אומת האש. הם הבטיחו לוואן שי טונג שאין להם אינטרסים חיצוניים, ותרמו ידע לספריה - קטרה תרמה מגילת כשפות מים, אנג תרם פוסטר מבוקש שלו, סוקה תרם קשר של חבל, ופרופ' זיי תרם ספר.

בספריה הם מצאו מידע על ליקוי החמה שיתרחש בעוד כמה חודשים, אבל וואן שי טונג גילה את כוונותיהם האמיתיות, והתכונן להעביר את הספריה יחד איתם לעולם הרוחות. בניין הספריה כולו החל לשקוע בתוך חולות המדבר, ומפלי חול החלו למלא אותו.

לבסוף, הספריה כולה שקעה במדבר, רגע אחרי שצוות אווטאר יצאו ממנה בבטחה. פרופ' זיי נשאר ללמוד בספריה.

הפניות[]

  1. טים הדריק (כתיבה) & איאן גרהאם (בימוי). (8 בנובמבר 2013). "עידן רוחני חדש", האגדה של קורה, פרק 22. (ספר 2: רוחות, פרק 10). ניקולדיאון.
  2. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף מקום: הספרייה של וואן שי טונג.
Advertisement