אווטאר Wiki
Advertisement
ניקולודיאון לוגו

הלוגו של ערוץ ניקולודיאון משנת 2009 ועד היום.

ערוץ ניקלודיאון הוא ערוץ טלוויזיה אמריקאי, שהוקם בשנת 1977, והוא הערוץ הראשון בארצות הברית שרוב תכניו מיועדים לילדים ולנערים בגילאי 7–12. הוא הערוץ שמימן ושידר את אווטאר: כשף האוויר האחרון והאגדה של קורה. בתחילת החופש הגדול בשנת 2003 החלו שידורי ניקלודיאון לפעול כערוץ עצמאי בישראל. רוב שידוריו מורכבים מתוכניות מתורגמות או מדובבות, וכן תוכניות אירוח ושעשועונים בהפקה ישראלית. הערוץ משודר באפיק 91 ב-yes ובאפיק 84 ב-HOT. הערוץ התאפיין בסדרות האנימציה שלו ובסמליל שצורתו לא הייתה קבועה, והייתה כל צורה בצבע כתום שעליה שם הערוץ (בסוף שנת 2010 הוחלף לסמליל חדש שמכיל את שם הערוץ בצבע כתום). מקור השם "ניקלודיאון" בבית קולנוע שפתח הארי דייוויס בשנת 1905, שמחיר הכניסה אליו היה מטבע ניקל (5 סנט). בערוץ מוקרנות סדרות בולטות של אולפני ניקלודיאון ברחבי העולם כגון "בובספוג מכנסמרובע", "הפינגווינים ממדגסקר", "הרעשנים", "קסם של הורים", ו"אווטאר: כשף האוויר האחרון". הערוץ נמצא בבעלות חברת פרמאונט גלובל האמריקאית.

שידורי הערוץ בישראל[]

בשנת 1996 החלו שידורי תוכניות מבית ניקלודיאון בערוץ הילדים, אשר מאוחר יותר קובצו לרצועה ששודרה בכל יום שבת תחת הכותרת "זמן ניקלודיאון".

ב-1 ביולי 2003 החלו שידורי ניקלודיאון לפעול כערוץ עצמאי בישראל. רוב שידוריו מורכבים מתוכניות מתורגמות או מדובבות, וכן תוכניות אירוח ושעשועונים בהפקה ישראלית. הערוץ משודר באפיק 91 ב-yes ובאפיק 84 ב-HOT. ניקלודיאון ישראל נמצא בבעלות משותפת של קבוצת וואלה! תקשורת המחזיקה ב-33% מהמניות וויאקום (הבעלים של ניקלודיאון העולמית) המחזיקה ב-67% מהמניות.

רצועת TeenNick שודרה בערוץ ניקלודיאון עד פתיחת ערוצי TEENNICK בישראל מ-20:30 בערב ועד 23:00 עם תחילת שידור התוכנית "בובספוג מכנסמרובע" בתרגום עד שעות הבוקר המוקדמות (לפעמים שידורי הלילה כוללים את "דרגון בול סופר" ו"בלה והבולדוגס", ישנן מדינות שמשדרות בערוץ ניקלודיאון רצועה הדומה לרצועה זו והיא נקראת NickNight או Nick@nite).

ביולי 2015, עלה ערוץ TeenNick בחברת הכבלים הוט. שידוריו הסתיימו בסוף אוגוסט באותה שנה, וחודשו בנובמבר 2017.

ב-8 במרץ 2017, עלה ערוץ TeenNick בחברת הלווין yes. הפקת המקור הראשונה של yes בערוץ הייתה פרקי הספיישל של החממה.

ערוצים נוספים של ניקולודיאון[]

ניק ג'וניור[]

לערוץ ניקלודיאון האמריקאי והישראלי ערוץ בת בשם "ניק ג'וניור" (Nick Jr.), המכוון לילדים בגילאי 2–8. בישראל שודרו תוכניות ערוץ הבת בערוץ ניקלודיאון ישראל ובערוץ הופ!. עד פברואר 2012 הערוץ שודר בשעות הבוקר בערוץ ניקלודיאון.

החל מפברואר 2012, הפך ניק ג'וניור לערוץ עצמאי בחברת HOT (אפיק 85) ובחברת yes (אפיק 85). באתר תוכניות המיועדות לגילאי 3–8 כגון: "מגלים עם דורה", חבורת הגופים", "מפרץ ההרפתקאות", "זהבית ופזית", "נלה הנסיכה האבירה" ו"ראסטי", כמו גם תוכניות ישראליות כגון "מיץ ושיר", "טל והתלתלים" ו"צוות הצלה".

ניק סקול[]

בשנת 2008 עלה ב-HOT ערוץ אינטראקטיבי בשם "ניק סקול". הערוץ הוא ערוץ משחקים בידורי-לימודי שמיועד לילדי הגן וכיתות היסודי. הערוץ נסגר בשנת 2014.

Teennick[]

רצועת TeenNick שודרה בישראל מ-20:30 בערב ועד 23:00 עם תחילת שידור התוכנית "בובספוג מכנסמרובע" בתרגום עד שעות הבוקר המוקדמות (לפעמים שידורי הלילה כוללים את "דרגון בול סופר" או את "בלה והבולדוגס", ישנן מדינות שמשדרות בערוץ ניקלודיאון רצועה דומה בשם NickNight או Nick@nite). רצועה זו הסתיימה בערוץ ניקלודיאון.

ביולי 2015 עלה לראשונה ערוץ TeenNick בחברת הכבלים HOT באפיק 73, שידוריו הסתיימו בסוף אוגוסט באותה שנה.

במרץ 2017 עלה ב-yes באפיק 94, ובנובמבר 2017 ב-HOT באפיק 81.

קישורים חיצוניים[]

Advertisement