אווטאר Wiki
Advertisement

ערך זה עוסק בפרק השלישי של הסדרה אווטאר: כשף האוויר האחרון, למקום עליו נקרא הפרק, ראה מקדש האוויר הדרומי.

"מקדש האוויר הדרומי" הוא הפרק השלישי בספר ראשון: מים, אווטאר: כשף האוויר האחרון, והשלישי בסדרה כולה. הפרק יצא לראשונה ב-25 בפברואר 2005.

תקציר[]

אנג מציע ביקור במקדש האוויר הדרומי, הוא מספר על החיים שלו שם לפני מאה שנה, על המנטור שלו, על חבריו ועל המשחקים שנהג לשחק. לאחר שגילה את הגופה של ג'יאטסו ושאומת האש חיסלה את עמו, אנג נכנס למצב האווטאר מכעס מה שהתריע בפני העולם על שובו של האווטאר. אנג מתנחם בעזרת חבריו שאומרים לו שהם המשפחה שלו עכשיו. בינתיים, צוקו ודודו, אירו, נתקלים במפקד צאו, שנודע לו שהאווטאר נמצא. צוקו מאתגר את צאו לדו-קרב אש על הזכות לעקוב אחר האווטאר, בו צוקו זוכה.

סיכום הפרק[]

אנג מותח את סוקה

אנג מותח את סוקה שיש נחש ארסי בתוך שק השינה שלו.

אנג וקטרה אורזים את המחנה שהקימו בזמן שאנג מספר לקטרה על היופי של מקדש האוויר הדרומי, מפני שהוא הבית היחיד שהכיר, אנג מתרגש לחזור אליו. באותו זמן, סוקה נשאר לישון בשק השינה שלו, אנג מנסה להעיר אותו אך סוקה לא רוצה להתעורר. אנג מרים מקל שמצא ומחליק אותו על שק השינה של סוקה בזמן שהוא צועק לסוקה שיש נחש ארסי בתוך שק השינה שלו. סוקה קם בבהלה, הוא קופץ על רגליו בזמן שהוא עדיין בשק השינה שלו מה שגורם לו ליפול על הקרקע ולהבין שאנג עבד עליו. אנג אומר שעכשיו אפשר לצאת כי סוקה ער וקטרה מצחקקת מהמתיחה של אנג על סוקה.

אירו וצוקו פוגשים את צאו

צוקו ואירו מתקבלים בברכה על ידי צאו בנמל קטו.

מול חופי ממלכת האדמה הדרום-מערבית, הנסיך צוקו עגן ב"נמל קטו", אזור בשליטה של ​​אומת האש בשטח ממלכת האדמה, כאשר ספינתו זקוקה לתיקון משמעותי לאחר המפגש האחרון שלו עם אנג. צוקו רוצה שהתיקונים יבוצעו במהירות כדי שלא יאבדו את עקבותיו של האווטאר ומזהיר את דודו לא להזכיר את האווטאר במהלך שהותם בנמל כדי שאף מכשפי האש האחרים לא ידעו עליו. צאו ניגש לאירו ולצוקו ומברך אותם על הגעתם לנמל שלו, תוך שהוא מודיע להם על קידומו מקפטן למפקד. כשהוא רואה עד כמה פגומה הספינה שלהם, צאו שואל איך זה קרה, צוקו ואירו ממציאים סיפור על התנגשות עם ספינת ממלכת האדמה. צאו לא מאמין לסיפור שהמציאו ומזמין את השניים למשקה. צוקו מנסה לדחות את ההצעה אך אירו אומר לו שהוא חייב לתת קצת כבוד לצאו ומקבל את ההזמנה בשם צוקו. בזמן שעפו על אפה ליד רכס הרי הבטולה, סוקה רעב ומגלה שאנג השתמש בכל עוגיות כלב הים שהביא כדי להדליק מדורה בלילה הקודם. קטרה מנסה להוריד את רמת ההתרגשות של אנג מהביקור שלהם במקדש האוויר, היא אומרת לו לצפות לאפשרות שאנשיו נהרגו על ידי אומת האש. אנג לא חושב שדבר כזה קרה, הוא מאמין שהגעה למקדש אוויר היא בלתי אפשרית ללא ביזון מעופף וטוען כי מאחר ולאומת האש לא היו ביזונים הם לא היו יכולים להגיע למקדש. כשהם מגיעים לראש ההר הם מביטים למטה על מקדש האוויר הדרומי.

צוקו וצאו מדברים

צוקו מסרב לתת מידע לצאו על האווטאר

צוקו ואירו יושבים ושותים תה בתוך האוהל של המפקד צאו בזמן שהוא מסביר בפניהם את התוכנית של אומת האש לכיבוש ממלכת האדמה. צוקו מביע את הספקנות המרה שלו כלפי התוכנית וקורא לאביו טיפש גדול אם הוא חושב שכל העולם ילך אחריו ברצון. צאו שואל על החיפוש שלו אחרי האווטאר וצוקו עונה לו שהוא לא הצליח למצוא אותו עדיין. צאו אומר שלא ציפה למשהו אחר אך הוא לא מרוצה מתשובתו וממשיך לנסות להוציא מידע מצוקו. לאחר שהם מדברים קצת, צוקו קם בעצבים ומנסה לעזוב את האוהל אך הוא נעצר על ידי השומרים של צאו בתוך האוהל. אחד מחייליו של צאו נכנס לאוהל ומדווח שהוא חקר את הצוות של צוקו וגילה שצוקו תפס את האווטאר אך נתן לו לברוח. בחיוך זחוח, המפקד מבקש מהנסיך המובס להסביר כיצד שוב נפגעה ספינתו.

פסל של ג'יאצו

אנכ מציג לסוקה וקטרה את הנזיר ג'יאצו.

סוקה עדיין רעב וקטרה כועסת עליו על כך שהם הזרים הראשונים שזכו לראות מקדש אוויר והוא חושב רק על אוכל. אנג מתחיל לערוך לקטרה וסוקה סיור במקדש אך הוא לא רואה שום כשפי אוויר אחרים באזור ומצב הרוח שלו יורד. כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר, סוקה מתנדב לשחק איתו "כדור אוויר". מכיוון שסוקה לא כשף אוויר, אנג מביס אותו במשחק. הכדור שאנג יצר בעזרת כשפות אוויר פוגע בבטן של סוקה ומעיף אותו לתוך ערימת שלג. תוך כדי שהוא שוכב על הקרקע, סוקה נתקל בקסדה של חייל אומת האש. סוקה קורא לקטרה לראות את זה והם מסכימים שצריך להראות את זה לאנג. קטרה קוראת לאנג אך כשהוא מתחיל ללכת לכיוונה קטרה משנה את דעתה פתאום, היא מכשפת את השלג שהיה מעל ובכך מכסה את הקסדה ואת סוקה בשלג. לאחר מכן היא אומרת לאנג שהסיבה שהיא קראה לו הייתה כדי להראות לו כשף מים חדש שלמדה. אנג מפרגן לקטרה על כשף המים אך הוא רוצה להמשיך בסיור ולראות את שאר המקדש. כשאנג מתרחק קצת, סוקה מנקה את השלג מפניו ואומר לקטרה שהיא לא תוכל להגן עליו לנצח וקטרה עונה שאם אנג יגלה שאומת האש פלשה לבית שלו זה פשוט יהרוס אותו. קטרה וסוקה הולכים אחרי אנג ומגיעים לפסל גבוה של נזיר כשף אוויר. סוקה שואל של מי הפסל ואנג מסביר שזה הנזיר ג'אטסו. אנג משתחווה לפסל בכבוד וחווה פלאשבק.

אנג וג'יאצו

אנג והנזיר ג'יאצו מתכוננים להעיף את עוגות הפירות עם כשפות אוויר

בפלאשבק, ג'יאטסו מלמד את אנג את הסודות של הכנת עוגת פירות אך אנג לא מתעניין בזה. ג'יאטסו שם לב שעובר על אנג משהו ושואל אותו מה קרה. אנג אומר לגיאטסו שהוא חושב שהנזירים עשו טעות בכך שהם חושבים שהוא האווטאר, ג'יאטסו אומר לאנג שהטעות היחידה שהנזירים עשו הייתה לספר לו על זהותו האמיתית לפני שהגיע לגיל שש עשרה. הוא מרגיע את אנג ואומר שיהיה בסדר ושהוא חייב להתמקד בהווה. בנוסף, הוא אומר לאנג שברגע שיהיה מבוגר מספיק כדי להיכנס לחלק המקודש הוא יפגוש שם מישהו שיעזור לו. אנג נרגע ומצב הרוח שלו משתפר, הוא עוזר לג'יאטסו להעיף עם כשפות אוויר את עוגות הפירות הטריות ישר לראשים של הנזירים המבוגרים האחרים בזמן שהם עושים מדיטציה. למורים מתנפלים על הנזירים ואוכלים את עוגת הפירות מראשם. אנג וג'יאטסו צוחקים מהמתיחה הקטנה שלהם וג'יאטסו מברך את אנג על שיפור יכולת הקליעה שלו.

דלת החלק המקודש

אנג מוביל את סוקה וקטרה לחלק המקודש שם לפי ג'יאצו הוא צריך לפגוש מישהו

בחזרה להווה, אנג נזכר במילותיו של ג'יאטסו על הישות המסתורית שבתוך החלק המקודש, הוא אומר לחבריו שיש מישהו שעליו לפגוש והם הולכים לשם. הם מגיעים לדלתות הענקיות של החלק המקודש, קטרה לא מאמינה שמישהו יכול היה לשרוד שם מאה שנים ללא עזרה ואנג מזכיר לה שהוא הצליח לשרוד מאה שנה בקרחון. בעוד שאנג תוהה בהתרגשות האם האדם בפנים יכול לעזור לו להבין וללמד אותו על היותו האווטאר, סוקה מקווה שלאדם שנמצא בתוך יש המון בשר. הוא רץ אל הדלתות ומנסה לפתוח אותן אך לא מצליח. אנג מכשף שני זרמי אוויר ממוקדים לתוך מנגנון הנעילה של הדלתות הגדולות, מה שגורם למנעולים להתנתק ולדלתות להיפתח לאט. אנג נכנס לחלק המקודש החשוך כשקטרה וסוקה הולכים אחריו. במקביל, צאו נראה מזועזע מהעובדה שילד בן שתים עשרה ניצח את צוקו ואת הצוות שלו, הוא מתייחס לנסיך כפתטי יותר ממה שחשב. צוקו מצהיר בזעם שהוא לא יזלזל בו שוב ומנסה לשכנע את צאו שהוא לא ייתן לזה לקרות שוב. צאו משיב שמשימה כזו חשובה מדי בשביל נער צעיר ושהוא יתפוס את האווטאר בעצמו. צוקו מזנק על צאו בכעס והשומרים תופסים אותו במהירת. צאו מצווה לשמור על צוקו ואירו באוהל ויוצא. צוקו בועט בשולחן בכעס בעוד שאירו מבקש עוד תה בנינוחות.

פסלי האווטאר בחלק המקודש

סוקה, קטרה ואנג מוצאים מאות פסלים בחלק המקודש של מקדש האוויר הדרומי

החלק המקודש במקדש האוויר מלא במאות פסלים. סוקה שעדיין רעב, מאוכזב שאין שם אוכל בעוד שקטרה ואנג מבחינים שהפסלים מסודרים בסדר מסויים: מים, אוויר, אדמה ואש. קטרה מבינה שהם פסלים של גלגולים קודמים של האווטאר, חייו הקודמים של אנג. אנג מביט בעיניו של הפסל האחרון בסדר ונכנס לסוג של טראנס. קטרה מטלטלת את אנג כדי שיצא מזה ואנג מזהה שהפסל הוא של אווטאר רוקו, האווטאר שהיה לפניו. סוקה מזהה את רוקו ככשף אש לפי הלבוש שלו, הוא מופתע מכך שאנג היה כשף אש ואמר שלא פלא שהוא לא בטח בו כשהם נפגשו לראשונה. לפתע, שלושתם שומעים רעש מהכניסה לחלק המקודש, הרעש גורם לשלושתם להתחבא מאחורי הפסלים. סוקה חושב שזה כשף אש, הוא מתכונן להילחם בו וקופץ החוצה. כאשר אנג וקטרה מציצים מאחורי הפסלים, הם מגלים שזה רק למור בודד. סוקה שעדיין רעב, רוצה לאכול את הלמור לארוחת ערב אך אנג לעומת זאת, רוצה את הלמור כחיית מחמד. זה הופך למירוץ בין אנג לסוקה לתפוס את הלמור. קטרה נשארת מאחור בחלק המקודש בעוד שאנג וסוקה רצים אחרי הלמור, כל אחד מנסה להכשיל את השני. הלמור עף מהחלון ואנג נחוש לתפוס אותו.

צוקו וצאו

צוקו מתעצבן מההתגרות של צאו ומזמין אותו לאגני-קאי

בינתיים, המפקד צאו נכנס שוב לאוהל שלו ואומר לצוקו ואירו שהוא וצוות החיפוש שלו כמעט מוכנים לצאת לחיפוש אחר האווטאר. בנוסף, צאו אומר שהשומרים שלו ישחררו את צוקו ואירו ברגע שהספינה שלו תעזוב. צוקו שעדיין כועס, אומר שהוא עומד ללכוד את האווטאר לפני צאו. המפקד צוחק על צוקו ומזכיר לו שברשותו מאות ספינות מלחמה. צאו מבזה את צוקו בכך שהוא אומר לו שאם שליט האש באמת אוהב אותו הוא היה נותן לו לחזור הביתה בלי האווטאר ושכל מה שאוזאי רואה בבנו הוא כישלון, תוך כדי שהוא מזכיר את הצלקת של צוקו כהוכחה לכך. צוקו מתעצבן מדבריו של צאו ומאתגר אותו לאגני-קאי בשקיעה, צאו מסכים לאתגר. לאחר שצאו עוזב את האוהל ואומר לצוקו להתכונן להיות מושפל, אירו מזכיר לצוקו את הדו-קרב האחרון שלו עם מאסטר בכשפות אש וצוקו עונה לו שלעולם לא ישכח את הקרב הזה.

אנג מאבד שליטה

אנג נכנס למצב האווטאר לאחר שגילה את השלד של ג'יאצו

לאחר שנחת על הקרקע, אנג רודף אחרי הלמור עד שמגיע לאוהל, הוא מכניס את ראשו לתוך האוהל ומוצא מספר גופות של חיילי אומת האש מפוזרות בשלג. הוא מזדעזע וממשיך ללכת עוד קצת עד שהוא מוצא את השלד של הנזיר ג'יאטסו. כשהוא רואה את השלד של המנטור שלו הוא נשבר ונופל על ברכיו בדמעות. סוקה שעדיין מחפש את הלמור, תופס לבסוף את אנג ושואל אותו אם הוא תפס את הלמור. כשהוא רואה את אנג על הקרקע הוא ממשיך ואומר שהוא לא באמת התכוון לאכול את הלמור. רק אז הוא מבחין בשלדים מסביבם ומבין מדוע אנג נסער. סוקה מנסה לנחם את אנג אך אנג נכנס לפתע למצב האווטאר. העיניים והקעקועים הזוהרים של אנג גורמים לסוקה להתנשף ולהתרחק ממנו בבהלה.

באותו זמן בחלק המקודש, קטרה מביטה בפסל של רוקו כאשר עיניו מתחילות לפתע לזהור. היא שמה לב שהעיניים של כל פסלי האווטאר מתחילות לזהור באותו אופן. קטרה מבינה שאנג חייב להיות הסיבה לכך והיא רצה כדי למצוא אותו. במקביל להתרחשות במקדש, מקדשי האווטאר בשלושת האומות האחרות ברחבי העולם חווים בו זמנית אירועים דומים, פסלי אווטאר משלהם וציורי קיר זוהרים גם כן. במקדש האש של אי הסהר, חכמי האש מתכוננים להודיע ​​לשליט האש על שובו של האווטאר.

קטרה קוראת לאנג

קטרה מנסה להרגיע את אנג ולגרום לו לצאת ממצב האווטאר

בינתיים, אנג מתחיל לכשף סופת רוח סביב עצמו כשהוא עמוק בתוך מצב האווטאר. סוקה עף לאחור כשהסערה מתגברת והאוהל עף מהרוח החזקה. קטרה הולכת לכיוונו של אנג כשהיא מגנה על פניה ונאבקת נגד הרוח, היא שואלת את סוקה כשהיא מסתתרת מאחורי סלע ​​מה קרה. סוקה צועק שאנג גילה שכשפי אש הרגו את ג'יאטסו. קטרה מבינה שהוא נכנס למצב האווטאר ומחליטה לנסות להרגיע אותו. הכעס של אנג מתגבר עד כדי כך שכדור האוויר מסביבו מתחיל לעלות למעלה וקטרה מתחילה ללכת לכיוונו של אנג בתוך הסערה.

בינתיים, כשהשמש שוקעת מעל נמל אומת האש, המפקד צאו והנסיך צוקו נמצאים בחצר גדולה ומוכנים לדו-קרב. שני הלוחמים עומדים גב אל גב עם מרחק קטן ביניהם. הם מורידים את החולצות ומסתובבים זה מול זה. אירו מייעץ לצוקו לזכור את יסודות כשפות האש שלו ומסביר שהם יהיו הנשק הטוב ביותר אך נראה שצוקו אינו שומע לחוכמת דודו, במקום זאת הוא אומר שלא ירשה לעצמו להפסיד בקרב הזה. צוקו עומד ומוכן לקרב, צאו עושה את אותו הדבר אך הוא מתגרה בצוקו ואומר שהקרב הזה יגמר מהר מאוד. אחד השומרים רואה שהם מוכנים לקרב, הוא מצלצל בגונג מה שמסמל את התחלת הקרב.

צאו וצוקו באגני-קאי

צוקו והמפקד צאו נלחמים באגני-קאי

שני היריבים מסתכלים אחד על השני בעיניים ומחכים שמישהו מבניהם יתחיל. צוקו הוא זה שמתחיל את הדו-קרב עם סדרה של תקיפות אש מידיו ורגליו אך צאו מתחמק ומגן על עצמו מהתקיפות בקלות וללא מאמץ. הקרב מתקדם וצוקו מתנשף, אירו ממשיך לייעץ לזוקו לזכור את היסודות שלו. צאו שולח מטח של תקיפות אש לעבר צוקו. הנסיך מצליח לחסום את ההתקפות אך הוא נסוג לאחור אחרי כל התקפה. בהתקפה האחרונה, צאו באמצעות שני הידיים שלו שולח כדור אש שפוגע בצוקו ומפיל אותו לקרקע. צאו משתמש ביתרון שלו, הוא מזנק לאוויר, נוחת ממש ליד צוקו ומכין אגרוף אש המכוון ישירות לפניו החשופות של הנסיך. רגע לפני שהאש פוגעת בפניו, צוקו קם תוך כדי שהוא מסתובב באוויר ושולח רגל לעבר רגליו של צאו ומפיל אותו.

צוקו משחרר סדרה של התקפות אש נמוכות בעזרת רגליו שגורמות לצאו לסגת לאחור עד שצוקו נותן את המכה האחרונה שמפילה את צאו לקרקע. צאו מצפה שצוקו ייתן את המכה סופית וינצח את הקרב הזה אך אגרוף האש האחרון של צוקו נוחת ליד פניו של המפקד. צאו מזלזל בצוקו ואומר שאבא שלו גידל פחדן, צוקו מבטיח שהוא לא ירחם על צאו אם יעמוד מולו שוב בעתיד. כשצוקו מסתובב והולך משם, צאו כשהוא מושפל וכועס שולח תקיפת אש לעבר גבו של צוקו. אירו מתערב במהירות, עוצר את ההתקפה עם ידו ומפיל את המפקד לקרקע. בעוד אירו עומד מעל צאו, צוקו מנסה לתקוף את צאו פעם נוספת אך דודו אומר לו לא לקלקל את הניצחון שלו. אירו אומר לצאו שהוא בושה וחרפה אם ככה הוא מתנהג כאשר הוא מפסיד ואומר שאפילו בגלות לאחיין שלו יש יותר כבוד עצמי. הוא מודה בנימוס לצאו על התה שלו והולך עם צוקו משם. לאחר שעזב את הזירה, צוקו שואל את אירו האם הוא באמת התכוון למה שהוא אמר ודודו עונה לו "כמובן, אמרתי לך שתה ג'ינסנג הוא החביב עלי" והם הולכים יחד לספינה שלהם.

קטרה מנחמת את אנג

קטרה מחבקת את אנג לאחר שקיבל את זה שכל האומה שלו נהרגה

קטרה מנסה לנחם את אנג, היא מסבירה לו שגם היא איבדה את אמא שלה ומוסיפה שיש לו משפחה, היא וסוקה המשפחה שלו עכשיו. נראה שהמילים משפיעות על אנג והוא יורד לאט בחזרה אל הקרקע. סוקה מצטרף לאחותו ומחזק את דבריה בהבטחה ששניהם לא יתנו שיקרה משהו לאנג. קטרה מחזיקה את ידו של אנג ולבסוף הוא יוצא ממצב האווטאר. אנג נראה עצוב ולאחר כמה שניות הוא מתמוטט לתוך זרועותיה של קטרה. הוא מתנצל על ההתפרצות שלו וקטרה אומרת לו שהוא לא צריך להצטער. אנג מודה שקטרה צדקה בנוגע לפלישה של כשפי האש למקדש ומבין בעצב רב שאם מקדש אחד הותקף בהצלחה, כנראה גם האחרים הותקפו. עם זאת, אנג מבין שהוא באמת בין כשפי האוויר האחרונים שנשארו בעולם.

מומו אוכל פרי על כתפו של אנג

מומו מצטרף לחבורה לאחר שאנג הבין שהוא, אפה ומומו הם היחידים שנשארו ממקדשי האוויר.

לאחר מכן, אנג, קטרה וסוקה עומדים במקדש. אנג בוהה שוב בפסל של רוקו לאחר שקטרה שואלת אותו אם הוא מוכן לתזוזה, הוא תוהה בפני קטרה איך רוקו יעזור לו אם הוא לא יכול לדבר איתו וקטרה עונה לו שהוא כבר ימצא דרך. לפתע, הלמור מופיע שוב עם המון פירות ומניח אותם מול סוקה שהיה רעב מאוד, הוא לא מבזבז זמן ואוכל אותם במהירות. לאחר מכן הלמור מטפס על כתפו של אנג והוא אומר לו שלום. מאוחר יותר, כשקטרה וסוקה מסיימים לארוז הכל, אנג עומד ומשקיף על השרידים של המקדש הנטוש עם אפה והלמור. הוא אומר להם ששלושתם השרידים החיים היחידים של המקדש הזה ושהם צריכים להישאר ביחד. אנג קורא לסוקה וקטרה ומציג בפניהם את הלמור כחבר החדש בקבוצה שלהם, קטרה ניגשת אליו ושואלת מה יהיה שמו. הלמור מזנק מכתפו של אנג, גונב את הפרי שסוקה רצה לאכול וחוזר איתו לאנג. האווטאר הצעיר קורא ללמור מומו כאשר הוא וקטרה צוחקים על סוקה שלא שם לב שהאוכל שלו נעלם ונגס באוויר.

מאוחר יותר כשהלילה ירד, החבורה עוזבת את המקדש על אפה. אנג שנראה עדיין עצוב, נשען על החלק האחורי של האוכף של אפה, מביט בפעם האחרונה במה שהיה פעם ביתו כשהם מתרחקים מהמקדש לאט עד שלא ניתן לראות אותו.

קרדיטים[]

כתיבה[]

בימוי[]

  • לורן מקמולן

דיבוב מקורי[]

  • זאק טיילר אייזן - אנג
  • מיי ויטמן - קטרה
  • ג'ק דסנה - סוקה
  • דנטה באסקי - הנסיך צוקו
  • די ברדלי בייקר - אפה ומומו
  • מאקו איוומאטסו - דוד אירו
  • ג'ייסון אייזקס - המפקד צאו
  • סאב שימונו - הנזיר ג'יאטסו

דיבוב עברי[]

הערות הפקה[]

תמליל[]

תמליל:מקדש האוויר הדרומי

תוספות אווטאר[]

תוספות אווטאר לספר הראשון: מים

פאשלות[]

  • כשקטרה עומדת לספר לאנג על הנזירים כשהם טסים למקדש אין חץ על ידו הימנית של אנג. זה קורה שוב פעם רגע לפני שהבטן של סוקה מקרקרת מרעב.
  • כשאירו מסתכל על כלי הנשק באוהל של צאו הוא מפיל אותם. לאחר כמה סצנות ניתן לראות אותם שוב עומדים.
  • לפני שסוקה שואל איפה הוא יכול למצוא משהו לאכול, כשאנג רץ לפני קטרה וסוקה, פיו של אנג זז כאילו הוא אומר משהו, אבל הוא לא אומר כלום.
  • בפלאשבק של אנג עם הנזיר ג'יאטסו, כשג'יאטסו מדבר, אחד החרוזים על השרשרת שלו משתנה פתאום מחום לאדום, בדיוק כשהוא אומר, "... כשתהיה מבוגר מספיק כדי להיכנס ל...". במקביל, שאר החרוזים זזים מעט. עם זאת, בצילום הבא, הוא שוב חום.
  • כשאנג פותח את הדלת אל החלק המקודש, המצלמה מראה רק את אנג במסדרון וקטרה וסוקה נעלמו.
  • בחלק המקודש של מקדש האוויר, פסל האווטאר שליד רוקו הוא כשף אדמה גבר, לא אווטאר קיושי. עם זאת, כאשר אנג הולך ליד ארבעת האווטרים שבהם השתמשה קטרה כדי לזהות את שהפסלים הם מחזור האווטאר, קיושי מופיעה במקום בו היה כשף האדמה הגבר. זה בולט גם מכיוון שזו הפעם היחידה שבה פסל של אוואטר אישה מופיע בחלק המקודש בכל שלב במהלך הפרק.
  • בדיבוב העברי, כאשר קטרה מציינת את סידור הפסלים בחלק המקודש במקדש האוויר היא אומרת "מים, אוויר, אדמה ואש" בעוד שזה צריך להיות "אוויר, מים, אדמה ואש" מפני שהאווטאר הראשון שעליו היא מצביעה הוא נווד אוויר והשני הוא משבט מים.
  • כשהחבורה רואה את מומו נכנס לחלק המקודש, סוקה מזהיר את האחרים שזה כשף אש וכולם מסתתרים מאחורי הפסלים. עם זאת, אנג לא היה צריך להאמין לטענה הזו מכיוון שהוא היה משוכנע שאף כשף אש לא יוכל להגיע למקדש אוויר מלכתחילה.
  • כשקטרה נמצאת ליד הפסל של רוקו, כיסוי הראש שלו חסר. בסצנה הבאה זה מופיע שוב.
  • בפרק זה, אנג נכנס למצב האווטאר וכל אחד ברחבי העולם יכול לראות שהוא חזר כי פריטים שונים מתחילים לזהור. עם זאת, הם היו צריכים לדעת זאת לפני כי הוא היה במצב האווטאר גם ב"שובו של האווטאר" כדי לברוח מצוקו ומתי שהוא הופיע לראשונה ב"הילד בקרחון".
  • לאחר שצוקו מפיל את צאו, הוא עומד לצדו. אך כאשר הזווית משתנה, הוא עומד מולו.
  • כאשר קטרה מרגיעה את אנג כשהוא במצב אווטאר, החץ בראשו המוצג מאחור אינו זוהר.

טריוויה[]

  • זהו הפרק היחיד בסדרה בו למסך הכותרת המציין את שם הפרק והספר אין רקע לבן רגיל. במקום זאת, הרקע היה זריחה מונפשת.
  • אתר אינטרנט ישן מאוד של ניקלודיאון קרא לפרק זה "Aang Goes Home" או בעברית "אנג הולך הביתה".[1]
  • מקדש האוויר הדרומי מכונה "מקדש האוויר ג'ונגמו" במגילות האבודות: אוויר[2] וגם ב"Brainbenders from the Four Nations".[3]
  • לפי התוספות של אווטאר, הכותבים שקלו פרק שלם שהוקדש לעובדה שמומו היה גלגולו של הנזיר ג'יאטסו אך החליטו לא להוציא אותו בסוף.

הפניות[]

  1. ארכיון Nick.com. שוחזר ב-1 בינואר 2013. בארכיון המקור מה -27 באפריל 2006.
  2. המגילות האבודות: אוויר - חיות נוודי האוויר, Avatar Viki.
  3. שרי גרשטיין (8 בינואר 2008). Brainbenders from the Four Nations, עמוד 12. שוחזר ב-26 בדצמבר 2018.
Advertisement