אווטאר Wiki
Advertisement

דף זה הוא על הפרק החמישי בעונה הראשונה של אווטאר: כשף האוויר האחרון, לדף של מלך אומשו בומי.

"במקום לראות את מה שהם רוצים שתראה, כדאי שתשאר פתוח לאפשרויות אחרות"
בומי הצעיר לאנג

"מלך אומשו" הוא הפרק החמישי בספר ראשון: מים, אווטאר: כשף האוויר האחרון והחמישי בסדרה כולה. הפרק שודר לראשונה ב-18 במרץ 2005.

תקציר[]

צוות אווטאר מגיע לעיר אומשו בממלכת האדמה, שם אנג מראה לקטרה וסוקה את מערכת הדיוור המפורסמת; אנג מספר להם שהוא וחברו בומי השתמשו במערכת הדיוור כמגלשה מאה שנים קודם לכן. השלישייה מנסה את המגלשה, אך עד מהרה הם הורסים את עגלתו של איש הכרובים, מתגלים ונעצרים. המלך הזקן של אומשו מגלה במהירות שאנג הוא האווטאר ומחליט לעשות לו שלושה מבחנים קטלניים כדי לבחון את כישוריו. לאחר שהשלים בהצלחה את המבחנים, אנג מגלה שהמלך הוא חברו הוותיק בומי, החושף את ייעודו של אנג: לשלוט בשלושת האלמנטים האחרים ולהביס את שליט האש אוזאי.

סיכום הפרק[]

אנג סוקה וקטרה מגיעים לעיר אומשו בממלכת האדמה, אנג מספר להם שפעם היה לו שם חבר בשם בומי. סוקה וקטרה מתפעלים מאומשו ומיכולתה לא לימס בחום. אנג מתחיל ללכת לכיוון אומשו אך הם מזהירים אותו שיהיה מסוכן אם יגלו שהוא האווטאר. אנג לוקח שערות מאפה ויוצר מהן שפם ושיער ומאמץ זהות של זקן. סוקה מציין שהוא נראה כמו סבא שלהם וקטרה מציינת שזה יכול להיות כך מכיוון שהוא ב 112.

כאשר צוות אווטאר מגיעים לכניסה לאומשו הם רואים את השומרים מעיפים את עגלתו של איש הכרובים מה שגורם לאחרון לצעוק את המשפט הידוע "הכרובים שלי!". אנג וחבריו מתקרבים אל הכניסה והשומר שואל אותם למעשיהם שם. אנג צועק על השומר ומאיים עליו שיניח לו. השומר מבקש שירגע ורק שיגיד לו מה שמו, אנג אומר ששמו הוא בונזו פיפינפדלופסוקופוליס השלישי וסוקה וקטרה הם הנכדים שלו. קטרה מציגה את עצמה כג'ון פיפינפדלופסוקופוליס. השומר נותן להם לעבור. לאחר שסוקה עובר השומר עוצר אותם, מה שגורם להם לחשוש שהם התגלו. אבל השומר רק אומר לסוקה לסחוב את תיקו של סבו. כשהם מגיעים לחומה, היא נפתחת לרווחה, ומדהימה את האחים בעוצמה של העיר. כשהם עוברים, מומו, שהסתתר בפאה של אנג, מוציא את אוזניו, להפתעתו של השומר. אבל לפני שהוא עושה משהו, השער נסגר מאחורי השלושה.

בומי ואנג ילדים

בומי ואנג בצעירותם. בחיזיון של אנג.

אנג מציג בפני סוקה וקטרה את מערכת הדיוור של אומשו ומספר על השימוש שחברו בומי מצא למסילות מערכת הדואר. בחיזיון למאה שנים אחורה אנו רואים את אנג ואת בומי הצעיר עומדים על מרפסת בגובהה של אומשו. בומי הצעיר שואל את אנג מה הוא רואה, ואנג משיב לו בספק "מערכת הדיוור?". בומי אומר לאנג "במקום שתראה את מה שהם רוצים שתראה, כדאי שתשאר פתוח לאפשרויות אחרות". בומי מציג את מערכת הדואר כמגלשה הגדולה בעולם, מה שגורם לאנג לכנותו "כגאון משוגע" ובומי צוחק בצחוק הנוחר האופייני לו. אנג ובומי נראים גולשים במערכת הדואר ובכך נגמר החיזיון.

אנג מבטיח לקטרה שהם ימשיכו לקוטב הצפוני אחרי שיעשו סיבוב אחד במגלשה של מערכת הדואר. הם הולכים לנקודה הגבוהה ביותר בעיר וגולשים למטה, כמעט נהרגים מחבילת חניתות שעוקבת אחריהם כשהם מחליקים. אנג מדרדר אותם מהמגלשה, והעגלה שלהם מחליקה על גגות של כמה בתים, מתנגשים בעגלת דואר ושוברים כד. צוות אווטאר לא מצליחים לעצור ומתנגשים בעגלה של איש הכרובים, שצורח שוב "הכרובים שלי!". השומרים לוקחים אותם אל מלך אומשו בשביל שיקבע את דינם בעוון "התפרעות, העמדת פנים והתחזות וחבלה חמורה בכמה כרובים". איש הכרובים דורש שעונשם יהיה "לערוף, את ראשם! ראש לכל כרוב!", השומר משתיק אותו.

המלך הזקן, מביט לזמן מה באנג ובשביל עונש, מצווה לערוך להם משתה, להפתעת השומרים וצוות אווטאר. במשתה, המלך שואל מאיפה אנג בא, אנג משקר לו ואומר שהגיע מהאי קנגורו. המלך מספר בדיחה ואומר שהוא שמע ש"כדאי לקפוץ לשם", סוקה היחיד שצוחק מבדיחתו של המלך. המלך מעמיד פנים שהוא הולך לישון, וזורק לפתע חתיכת עוף לעבר אנג, מה שגורם לו לתפוס אותו בכשפות אוויר מתוך רפלקס, ובכך חושף שהוא האווטאר. אנג מנסה ללכת מהארמון אך השומרים חוסמים את דרכו. קטרה מבקשת מהמלך שייתן להם ללכת, ובתשובה הוא עונה לה בבדיחה "עלה בשלכת?". המלך אומר לאנג שביום המחרת אנג יתמודד מול שלוש משימות קטלניות, ועד אז ילכו החבורה לתא הכלא. והחבורה מובלת אל תא הכלא המשופץ שהיה פעם תא הכלא הרע.

קרדיטים[]

נכתב ע"י:[]

  • ג'ון אובריין

דיבוב מקורי:[]

  • זאק טיילר אייזן - אנג
  • מיי וויטמן - קטרה
  • ג'ק דסנה - סוקה
  • די בראדלי בייקר - אפה, מומו
  • קולות נוספים - אנדרה סוגליאוז'ו

דיבוב עברי:[]

הערות הפקה[]

תמלול[]

תוספות אווטאר[]

המשכיות הסדרה[]

  • הפרק הראשון בו צוקו ואירו לא מופיעים.
  • הפעם הראשונה בו שליט האש מוזכר בשם שלו - אוזאי.
  • איש הכרובים מופיע בפעם הראשונה.
  • חוץ מהפתיח של הסדרה, זו הפעם הראשונה בה מוצגת כשפות אדמה בסדרה.
  • הפעם הראשונה בה בומי מוצג.

חשיפות של דמויות[]

  • אנג חושף שהוא צמחוני.

פאשלות[]

  • אחרי שכניסתו של איש הכרובים נדחית, צוות אווטאר בא אחריו ואיש הכרובים נעלם.
  • לאחר שאנג אומר לבומי שהוא לא אוכל בשר, בומי דוחף את רגל העוף שהוא מחזיק לפיו של סוקה ומשאיר את הצלחת של אנג ריקה. לאחר שקטרה שואלת אם הכתר של בומי הוא "קצת עקום", זווית המצלמה משתנה לצילום רחב ורגל העוף חזרה לצלחת של אנג.
  • כאשר בומי זורק רגל עוף על אנג, שאותה הוא תופס באמצעות כשפות אוויר, נראה שכבר יש חתיכת בשר בצלחת שלו. כשהוא מפסיק לכשף את הבשר, הוא נוחת על צלחת ריקה.
  • במהלך המבחן הקטלני הראשון של אנג, הוא נזרק מהמפל פעמיים, אך בשתי הפעמים הוא יוצא יבש לחלוטין מבלי להשתמש בכשפות אוויר כדי לייבש את עצמו.
  • כאשר אנג משתמש בזקיף כדי להשלים את המבחן הקטלני הראשון שלו, המפתח משתלשל ממנו על השרשרת שלו, אך לאחר שאנג דורש לשחרר את סוקה וקטרה המצלמה עוברת לבומי, והמפתח והזקיף בקיר נעלמו.
  • פלופסי מורד לבור כאילו הוא תלוי על משהו, אבל כאשר זווית המצלמה הולכת החוצה, אין שום דבר בסביבה שממנו הוא יכול היה להיתלות.
  • כאשר אנג מסיים את האתגר השני והמלך בומי משפשף את בטנו של פלופסי, הם נמצאים על הרציף שמעל לטבעת בו אנג השלים את האתגר. אולם לאחר שהוא מדבר עם סוקה וקטרה, בומי ופלופסי נמצאים בזירה.
  • באתגר השלישי של הדו-קרב, אנג בוחר להילחם בבומי עם שתי אפשרויות אחרות של גברים, כשכולם נמצאים באותה מרפסת. אולם לאחר שבומי מזדקף, שני הגברים האחרים במרפסת נעלמים. בטבעת, כאשר אנג רואה שבומי הוא כשף אדמה חזק, אנג מצביע לכיוון המקום שבו היה האיש שאוחז בגרזן, למרות שהאיש הזה כבר איננו.
  • במהלך הדו-קרב של בומי ואנג, סמלי כשפות האדמה בפינות התקרה משנים צורה כמעט בכל זריקה.
  • במהלך הקרב של אנג ובומי, הסלעים שבומי משגר לעבר אנג נעלמים לעתים קרובות בזמן שהם ממשיכים להילחם.
  • כאשר בומי מרים את המרפסת הראשית, לא ניתן לראות עליה או במסדרון מאחור את קטרה, סוקה והשומרים שעמדו מקודם על המרפסת הצדדית.
  • כשאנג ובומי עולים למרפסת הצדדית שבה נמצאים חבריו, השומרים כבר לא שם.
  • הג'ינמיט שהתפוצץ נעלם כמה שניות לאחר מכן, כאשר מוצגת צילום של כל חדרו של בומי.

טריוויה[]

  • אי קנגורו הוא אי אמיתי באוסטרליה.
  • הפרק הזה הוא הפעם הראשונה בו מופיעה כשפות אדמה, חוץ מבפתיח.
  • בפרק זה, בומי טוען שהוא "כשף האדמה החזק ביותר שאנג פגש", אם כי טוף גם טוענת זאת מספר פעמים במהלך הסדרה.
  • הפעם היחידה בה עגלתו של איש הכרובים נהרסת מספר פעמים; פעם אחת כשהשומרים מעיפים לו את העגלה מגשר, פעם אחת וות אווטאר הורסים לו את העגלה עם המגלשה, ופעם נוספת אנג ובומי הורסים לו את העגלה עם המגלשה.
  • אנג עושה טורנדו אוויר כדי להשתמש במתקפה של בומי נגדו; זוהי טכניקה שמשתמשים בה לעתים קרובות בכשפות מים.
Advertisement