אווטאר Wiki
Advertisement

מייקל דנטה דימרטינו (באנגלית: Michael Dante DiMartino; נולד ב-18 ביולי 1974) הוא במאי אנימציה אמריקאי וסופר שנודע בתור אחד היוצרים והמפיק בפועל של סדרות הטלוויזיה המונפשות המצליחות אווטאר: כשף האוויר האחרון והאגדה של קורה, שתיהן בניקלודיאון. כמו כן, יחד עם בריאן קונייצקו, הוא מנהל קריאייטיב שותף של אולפני אווטאר, חברת הפקות שעובדת על פרויקטים עתידיים בזיכיון אווטאר.

קריירה[]

דימרטינו החל את הכשרתו בבית הספר לעיצוב ברוד איילנד יחד עם בריאן קונייצקו, איתו יצר את אווטאר, וסיים את לימודיו ב-1996 עם תואר ראשון באמנויות יפות מהמחלקה לקולנוע ואנימציה.

לפני אווטאר, דימרטינו עבד במשך שתים עשרה שנים בחברת ההפקות "פילם רומן", ועזר לביים את "מלך הגבעה", "איש משפחה" ו-"Mission Hill", בנוסף לסרט הקצר המצויר שלו, "אהבה אטומית", שהוקרן במספר פסטיבלי סרטים מתוקשרים.

בשנת 2002, דימרטינו חבר לחברו ועמיתו לעבודה, בריאן קונייצקו, כדי ליצור את סדרת האנימציה של ניקלודיאון המוצלחת אווטאר: כשף האוויר האחרון. דימרטינו שימש כמפיק ועורך סיפורים בסדרה, שרצה במשך שלוש עונות בניקולדיאון, מ-2005 עד 2008.

את ההקדשה לזכרו של אביו ניתן לראות בפרק הלפני אחרון של אווטאר: כשף האוויר האחרון.

בראיון משנת 2010 אישרה נשיאת ניקלודיאון, סימה זרגמי, שדימרטינו וקונייצקו מפתחים סדרה חדשה עבור הרשת, בשם האגדה של קורה. הסדרה עלתה לראשונה ב-14 באפריל, 2012, עם 12 פרקים עבור הספר הראשון "אוויר" ו-14 עבור הספר השני "רוחות", שהוקרן בבכורה ב-13 בספטמבר 2013, ל-2.6 מיליון צופים בארה"ב, ולאחר מכן הספר השלישי " שינוי" והספר הרביעי והאחרון "איזון" בן 13 פרקים כל אחד.

ב-4 באוקטובר 2016, דימרטינו הוציא רומן מקורי חדש, "גאון מורד". הסיפור מציג גיבור בן 12, ג'אקומו, שמגלה שיש לו 'גאון' קסום, ההתגלמות החיה של הרוח היצירתית של אמן, בעולם שבו הביטוי האמנותי אינו חוקי.

בספטמבר 2018, הוכרז כי קונייצקו ודימרטינו ישמשו כמפיקים ומנהלי ראווה של סדרת העיבוד הלייב אקשן הקרובה של נטפליקס לאווטאר: כשף האוויר האחרון. ב-12 באוגוסט 2020, קונייצקו ודימרטינט חשפו ברשתות החברתיות ששניהם עזבו את התוכנית, עקב הבדלים יצירתיים עם צוות נטפליקס.

בפברואר 2021, פרמאונט גלובל (חברת האם של ניקלודיאון) הכריזה על הקמתה של אולפני אווטאר, חטיבה של ניקלודיאון שבמרכזה פיתוח סדרות וסרטי אנימציה חדשים יותר המתרחשים באותו יקום של אווטאר: כשף האוויר האחרון והאגדה של קורה, כשדימרטינו וקונייצקו מנהלים את האולפן כמנהלי קריאייטיב ראשיים המדווחים לנשיאת אולפן אנימציות ניקולדיאון, רמזי אן נייטו. הפרויקט הראשון שלו יהיה סרט אנימציה שהפקתו אמורה הייתה להתחיל מאוחר יותר באותה שנה.

חיים אישיים[]

דימרטינו נולד בשלבורן, ורמונט, ארצות הברית. כיום הוא מתגורר בלוס אנג'לס, קליפורניה והוא אב לתאומים.

Advertisement