אווטאר Wiki
Advertisement

טארלוק היה הנציג האחרון של שבט המים הצפוני במועצת הרפובליקה המאוחדת ושימש גם כיו"ר שלה. הוא היה פוליטיקאי שאפתן, שנחשב הוגן וחביב בעיני הציבור הרחב; עם זאת, מאחורי דלתיים סגורות, הוא היה אדם מניפולטיבי שניהל יריבות ארוכת שנים עם חבר המועצה טנזין. טארלוק ביקש להילחם במהפכה נגד הכשפות באלימות ולא במשא ומתן בדרכי שלום. הוא היה מוכן לעשות מאמצים קיצוניים כדי לנצח בעימות נגד השוויון, גם אם זה אומר ללבות את להבות התוקפנות ולסכן את חייהם של חפים מפשע.

טארלוק פעל להסתיר את זהותו כבנו של בוס הפשע הנמלט הידוע לשמצה, יאקון אך מעשיו של אווטאר קורה[ ויכולתו הייחודית לכשף ללא ירח מלא חשפו את מוצאו לציבור. לאחר שהשוויוניסטים השתלטו על ריפבליק סיטי, גילה טארלוק לקורה ולמאקו כי הוא אחיו הצעיר של אמון, מנהיג הקבוצה, וכי יחד הם חולקים עבר טרגי. לאחר תבוסתו של האחרון בידי האווטאר, טרלוק ואחיו עזבו את ריפבליק סיטי בסירת מרוץ, וחבר המועצה המבויש ביצע רצח-התאבדות ככפרה על טעויותיהם.היסטוריה

ראשית חייו

טארלוק נולד בשבט הצפוני בשנת 133 ליאקון, נמלט מריפבליק סיטי, ולאשתו, והפך לאחיו הצעיר של נואטק בשלוש שנים. יחד, המשפחה חיה בשלווה בתוך שבט המים הצפוני. עם זאת, ככל שהתבגר, טארלוק ואחיו גילו שהם שודדי מים, ויקון החל באימוניהם האכזריים. למרבה תסכולו של אביו, טארלוק לא היה עילוי כמו אחיו, ולכן היה לעתים קרובות מושא להתפרצויות הזעם של יאקון.

בגיל שבע, טרלוק, יחד עם נואטק, יצאו למסע ציד לכאורה עם אביהם, הרחק מביתם, שבמהלכו חשף יאקון את זהותו האמיתית כבוס הפשע לשעבר הידוע לשמצה של ריפבליק סיטי וכבעל דם רב עוצמה בעבר. מאותו רגע ואילך, יאקון כלל שיעורים באמנות כיפוף הדם במהלך כל ירח מלא, מתוך כוונה לעצב את בניו לכופפי דם ברמה הגבוהה ביותר כדי לנקום באווטאר.לאחר ארבע שנים של אימונים מפרכים, שכללו בעיקר חיות מכופפות דם תחת הירח המלא, למדו טארלוק ואחיו כיצד להשתמש בטכניקה הבלתי חוקית ללא צורך בירח מלא. הם אולצו להתאמן ללא הרף, למורת רוחו של טארלוק, שלא היה לו הלב הקר הדרוש כדי לתמרן בעלי חיים חסרי ישע בניגוד לרצונם. מתוך כוונה לדחוף את בניו לקיצוניות, הורה יאקון בסופו של דבר לאחים לכופף זה את זה.

נואטק ציית ללא היסוס, והכניע את טארלוק למצב מכאיב של כניעה. עם זאת, כאשר נצטווה לעשות את אותו הדבר לאחיו, טארלוק סירב, באומרו כי להיות כפוף דם מרגיש נורא. הוא הביע את חוסר רצונו לגרום למישהו לסבול את אותו הדבר והוקיע את יכולות כיפוף הדם שלו מול אביו. נואטק עצר את יאקון.

ואז הוא ניסה לשכנע את טארלוק לברוח איתו ולהתחיל חיים חדשים, יחד הרחק מיקונה ומתוכניותיו עבורם, אך האח הצעיר סירב, ולא היה מוכן לנטוש את אמם. נואטק כינה אותו פחדן, הוציא לפועל את תוכניתו המאולתרת ונמלט אל סופת השלגים; טרלוק קורא אחריו ללא הועיל. יחד עם אביו, טרלוק חיפש במשך ימים בטונדרה הצחיחה שמסביב כדי לאתר כל סימן לאחיו, אך לבסוף ויתר, בהנחה שנואטק נספה בסערה. לאחר אובדן בנו הבכור, יאקונה הפסיק לחפש נקמה באווטאר, והפסיק את אימוניו של טארלוק לחלוטין.

בסופו של דבר עבר טארלוק לרפובליק סיטי, ולאחר שלמד מטעויותיו של אביו הפושע, הוא טיפס דרך הממשלה, ובסופו של דבר הפך לנציג שבט המים הצפוני במועצת הרפובליקה המאוחדת וליושב ראש המועצה האמורה. טארלוק הצליח להסתיר את האמת על הוריו, ובאמצעות פוליטיקה כריזמטית יחד עם עמדה תקיפה נגד השוויוניסטים תמרן את עצמו בעמדה לנסות להשתלט על ריפבליק סיטי כדי לטהר אותה מאנשים כמו אביו ולהפוך ל"מושיעה".לאחר שנודע לה על הסכנה הנשקפת מאמון, קיימה מועצת הרפובליקה המאוחדת ישיבה, שבמהלכה הציע טארלוק להקים כוח משימה שכל משימתו תהיה "להילחם באמון ולהביאו לדין". טנזין ביטל מיד את הרעיון, בטענה שאסטרטגיה אגרסיבית כזו רק תחמיר את היחסים בין הבנדר ללא-בנדר, וטען שזו רק תכסיס להעניק לטרלוק יותר כוח. עם זאת, לאחר שהתנדב לפקד על כוח המשימה בעצמו, והצביע אסטרטגית על כך שכל הבנדרים, אפילו חבריהם או משפחותיהם של חברי המועצה האחרים, יהיו בסכנה בגלל האיום השוויוניסטי, הצליח טרלוק לשכנע את שאר חברי המועצה לאשר את הרעיון שלו, למורת רוחו של טנזין.

מאוחר יותר קטע טארלוק את ארוחת הערב של קורה, טנזין ומשפחתו באי אייר טמפל. כופף האוויר הדגיש את חוסר הכבוד שהפגין חבר המועצה, אך טארלוק הגיב באומרו כי כופפי האוויר לעולם אינם דוחים אורח רעב, ושכנע את טנזין לסבול את שהותו, אם כי בחוסר רצון. טארלוק הצדיע לקורה, והביע את שמחתו לפגוש אותה סוף סוף. הוא הציג את עצמו כנציג שבט המים הצפוני במועצה והתיישב. הוא נחקר מיד על ידי איקי, ששאלה אותו מדוע יש לו שלושה קוקו ויש לו ריח של גברת, ולבסוף הכריזה עליו כ"מוזר", והוא ענה במבט של בוז ובהתייחסות לכנותה.

טארלוק מבקר באי אייר טמפל

טארלוק מבקר באי אייר טמפל.

טארלוק החמיא לקורה על יוזמתה במהלך עצרת השוויון והחל להסביר לה שריפבליק סיטי טובה יותר לאחר הגעתה, אך טנזין קטע אותו וביקש מטרלוק להפסיק עם החנופה ולחשוף את הסיבה האמיתית לביקורו. להפתעתם של קורה והמאסטר שלה לכיפוף אוויר, הוא ביקש מהאווטאר להצטרף לכוח המשימה שלו כדי להתנגד לאמון, מכיוון שהוא זקוק למישהו "חסר פחד מול הסכנה" לצדו. עם זאת, קורה דחתה את הצעתו, בטענה שהיא הגיעה לריפבליק סיטי רק כדי לשלוט בכיפוף אוויר. טארלוק, שהופתע מתשובתה, ניסה להתעקש, אך טנזין קטע אותו ואישר כי קורה כבר קיבלה את החלטתה, וכי עליו לעזוב. חבר המועצה עשה זאת, אך הוסיף כי לא ויתר, לפני שעזב את המקדש.

בימים שלאחר מכן החל טרלוק לשלוח לקורה שורה של מתנות מפוארות יותר ויותר, בתיווך דף המועצה, כדי לשכנע אותה לשקול מחדש ולשכנע אותה להיענות להזמנתו. המתנות עצמן נעו בין סלסלת מתנות לסטומוביל מפוארת; עם זאת, האווטאר לא שינתה את דעתה. חבר המועצה החליט להזמין את קורה לגאלה שיערוך לכבודה בבניין העירייה. במהלך המסיבה, טארלוק הובילה את האווטאר לכמה עיתונאים, שהחלו לכפות עליה את אמון, המהפכה השוויונית, וסירובה להשתתף במשימה. קורה, שכעסה על האשמותיהם על כך שהיא נסוגה ופחדה מאמון, הודיעה לבסוף שתשתף פעולה עם טארלוק ועם כוח המשימה שלו.

כוח המשימה של טארלוק

טארלוק מראה בגאווה את מעצרם של כמה מאנשי השוויון לעיתונות של רפובליק סיטי.

בבית העירייה, טרלוק הסביר את המשימה הראשונה לקבוצה של כופפי מים וכופפי אדמה, וקורה: פשיטה על מחנה אימונים תת-קרקעי לחוסמי צ'י הממוקם במרתף של חנות ספרים ברובע דרגון פלאטס. בהנהגת חבר המועצה, הקבוצה פרצה לחנות והחלה להילחם. טארלוק הציל את קורה כשהותקפה על ידי שני שווים, והקפיא אחד מהם על הקיר. לאחר שהביסו את כל חוסמי הצ'י, כוח המשימה עצר אותם בנוכחות עיתונאים.

במסיבת עיתונאים הכריז טארלוק על הצלחת הפשיטה, ואמר כי לריפבליק סיטי אין מה לחשוש מכך שהוא והאווטאר מובילים את ההסתערות. לשאלת עיתונאי על כך שהמנהיג שלהם עדיין חופשי, האווטאר אתגר בפומבי את אמון לדו-קרב באותו לילה באי הזיכרון אנג. מאוחר יותר, כשקורה עמדה לצאת למקום שעליו סיכמו, טארלוק, להאשמתו של טנזין כי גרם לכך, טען כי שוחח עם קורה על החלטתה, אך היא כבר החליטה. לאחר שהאווטאר עזב, חבר המועצה הודיע לטנזין שהוא עומד לצפות באי מקרוב, ושאם משהו ישתבש, יש לו צי של ספינות אוויר משטרתיות מוכנות לרדת למטה ולעזור בהתאם.

טורניר הפרו-כיפוף

כאשר אמון איים על המועצה ב"השלכות חמורות" אם טורניר הפרו-כיפוף לא יבוטל, טרלוק ושאר חברי המועצה הסכימו פה אחד לסגור את הזירה הפרו-כופפת, לאכזבתם הרבה של חמוסי האש. עם זאת, כשעמד להכריז על ההחלטה כסופית, נכנס לישיבה מפקד משטרת כיפוף המתכות, לין בייפונג, ודרש מהמועצה להראות עמוד שדרה. היא הציעה לספק אבטחה נוספת במהלך המשחק אם המועצה תסכים להשאיר את האולם פתוח. טרלוק ושאר חברי המועצה, למעט טנזין, הסכימו להסכם זה, והשידוך המשיך כמתוכנן.

בעקבות המתקפה המוצלחת של השוויוניסטים על הזירה הפרו-כפופה, מיהר טרלוק לכנס מסיבת עיתונאים במהלכה הטיל את האשמה להרס הזירה בידיו של לין בייפונג. הוא ציין כי היא נכשלה בהגנה על העיר, וציין כי כוחות המשטרה זקוקים להנהגה חדשה כדי לשרוד את הזמנים הקשים שנקרו בדרכם.

הגברת ההשפעה והבוגדנות

טארלוק לועג לקורה

טארלוק מזכיר לקורה בבוז שהיא עדיין לא שלטה בכיפוף אוויר.

התפטרותו של צ'יף בייפונג אפשרה לטרלוק להגדיל את השפעתו באמצעות המוסד של סאיחאן כמפקד המשטרה החדש. עם סיום טורניר הפרו-כיפוף, הציע טארלוק לקורה להצטרף מחדש לכוח המשימה שלו, והזכיר לה באופן מניפולטיבי שהיא עדיין לא שלטה באמנות כיפוף האוויר. קורה סירב בתוקף, חשדן לגביו ולגבי השפעתו הגוברת על ריפבליק סיטי. בתגובה, טרלוק הזהיר אותה שאם לא תשנה את דעתה, עליה להתרחק מדרכו.

במהלך פריצה לכלא שיזמו האקווליסטים, צוות אווטאר הצליח למנוע מהאסירים לברוח. טארלוק וכוח המשימה שלו הגיעו מיד לאחר שהשוויוניסטים והבורחים נלקחו למעצר על ידי קורה וחבריה. הוא נזף בצוות על מעשיהם הבלתי חוקיים לכאורה והזהיר אותם להפסיק להתערב.

בישיבת המועצה הבאה הציע טארלוק חוק שיקבע עוצר על כל מי שאינו מתכופף ויאסור על כל קשר עם השווים. החוק נכנס לתוקף בקלות יחסית, שכן טנזין היה הקול היחיד שהתנגד.

טארלוק עוצר את אסאמי

טארלוק מורה על מעצרו של אסאמי.

טארלוק פתח במבצע דגל כוזב שניתק את החשמל לרבים שאינם כופפים, מה שרק הכעיס אותם, והצית מחאה נגדו ונגד המשטרה ברובע דרגון פלאטס. עם הגעתה של קורה, התושבים התחננו בפניה שתפסיק את מעשיו של טארלוק, והזכירו לה שהיא גם האווטאר שלהם. קורה דרשה מטרלוק להפסיק לדכא את הלא-כופפים, אך הוא סירב, ועצר את אסאמי באשמת אי-כפיפות מחוץ לעוצר ובתו של אקווליסט ידוע לשמצה. טרלוק עצר את מאקו ובולין על התנגדותם והזהיר את קורה שאם תתקוף, היא תצטרף לחבריה בכלא.

קורה ביקרה במשרדו של חבר המועצה הבוגדני באותו לילה כדי לראות אם יש דרך להפחיד אותו ולאלץ אותו לשחרר את חבריה. טארלוק הזכיר לה שמה שהיא עושה דומה למה שהאקווליסטים טענו שכופפים עושים; שימוש בכוחותיהם כדי לדכא אחרים. הוא גם ציין כי הוא וקורה דומים בכך ששניהם נקטו באמצעים קיצוניים כדי להשיג את מבוקשם. קורה הכחיש את הדמיון ביניהם. טארלוק הציע לקורה שאם היא "תיישר קו" ו"תעשה מה שהוא אמר", הוא ישחרר את חבריה. כשהבין שזו הסיבה שעצר אותם, סירב קורה והאשים את טארלוק בכך שהוא "גרוע בדיוק כמו אמון". כששמע זאת, התפרץ טארלוק על קורה באמצעות כיפוף המים שלו, והחל בדו-קרב. הקרב התנהל באופן שוויוני יחסית, עד שנראה היה כי טארלוק הובס כאשר קורה השתמש בקיר העפר מאחורי שולחנו כדי להטיח אותו בחדר ישיבות המועצה, והותיר אותו ללא מקור מים.

טארלוק כיפוף דם

טארלוק מכופף דם את קורה כדי להשיג את היתרון במאבקם.

כאשר קורה התכונן לסיים את הדו-קרב עם שני פיצוצי אש, טארלוק חשף את עצמו כמשכך דם, והשתמש באמנות על קורה כדי למנוע את תבוסתו בידיה. הוא השתמש במיומנות ללא סיוע של ירח מלא, להפתעתה הרבה של קורה. טרלוק השיב לה שיש עוד הרבה דברים שהיא לא יודעת עליו, ולאחר מכן זרק את קורה לחלק האחורי של ניידת משטרה ואמר לה שהיא תילקח למקום שבו היא לעולם לא תימצא. [1]

נפילה מהשלטון

טארלוק הסיע את קורה לבקתה בהרים מחוץ לריפבליק סיטי ונעל אותה בכלוב מתכת בתוך המרתף. בניסיון לטשטש את עקבותיו, הוא חזר במהירות לבניין העירייה, כרך בולה אקווליסטית סביב עמוד והניח "ראיות" אחרות כדי שייראה כאילו האקוואליסטים תקפו את הבניין ולכדו את האווטאר. הוא גם השתמש בכפפה חשמלית כדי לזעזע את עצמו כדי לחזק את ההצגה הזו. לאחר הגעתו של חבר המועצה טנזין, סיפר לו טארלוק על "מתקפת השוויון" והורה לסאייחאן לפרוס את כל כוח המשטרה לכיפוף מתכות כדי לחפש את קורה.

טרלוק מכופף דם בבניין העירייה

טארלוק כופף דם על כולם בבניין העירייה לפני שהצליח להימלט.

לאחר פשיטה על מתקן סודי של Equalist, לין בייפונג, טנזין ושאר צוות אווטאר גילו כי טארלוק שיקר בנוגע לחטיפתה של קורה על ידי ארגון הטרור, אז הם המשיכו להתעמת עם חבר המועצה בבניין העירייה. לאחר שהכחיש את הטענות על חטיפת קורה, הדף שלו חשף בפני הקבוצה שהוא ראה את טארלוק לוכד את האווטאר ונועל אותה בחלק האחורי של סאטומובייל. טרלוק הכחיש זאת בקדחתנות ונזף בו, אך הדף חשף כי חבר המועצה היה שובר דם. טנזין ולין נקטו עמדות לחימה ואמרו לו לוותר; בלית ברירה, טרלוק נטרל את כל מאשימיו בכיפוף דם ונמלט מהמקום.

הוא חזר לבקתה שלו ורטן שתוכניותיו נהרסו. קורה ניחשה שהסוד מכופף הדם שלו יצא לאור ואמרה לו שהבינה שהוא בנו של יאקונה. טארלוק לא הכחיש זאת והצהיר כי הוא רוצה לזכות בעיר הרפובליקה על ידי הפיכתה ל"מושיעה", ולא באמצעות הבטן הפושעת שלה כמו אביו. לאחר שהאשים את קורה בנפילתו, הוא תכנן להתחיל במקום אחר ולאמץ זהות חדשה כמו אביו, ולהשתמש בה כבת ערובה. לפני שטארלוק הספיק לעזוב, הוא התעמת עם אמון, הסגן, וכמה חוסמי צ'י. חבר המועצה ניסה לדמם את כולם, והצליח להכניע את כולם מלבד אמון עצמו. הוא נדהם לראות שאמון הושפע רק במעט מהכיפוף העוצמתי שלו. לאחר מכן, המנהיג השווה הסיר את כיפוף טארלוק וזרק אותו לחלק האחורי של משאית. [4]

חשיפת העבר

טרלוק סיפר לקורה ולמאקו את סיפורו

טרלוק מסביר את ילדותו לקורה ולמאקו בזמן שהיה בכלא.

ארבעה ימים לאחר השתלטות השוויוניסטים על ריפבליק סיטי, קורה ומאקו נכנסו לעליית גג באי אייר טמפל, תכננו להסתתר שם עד שיוכלו להתעמת עם אמון, אך במקום זאת מצאו טארלוק כלוא. הוא הסביר שהוא האסיר היחיד באי משום שהוא אחיו של אמון. לאחר שטרלוק הסביר את ילדותו בפירוט רב, שאל מאקו כיצד ידע שאמון הוא אחיו, והוא הסביר כי זיהה את התחושה כאשר מנהיג המהפכה הסיר את כיפופו, ומאוחר יותר הבין כי מדובר באחיזתו כופפת הדם של אחיו. טארלוק קונן אז על כך שגם אם כוונותיו טהורות, הוא הפך בדיוק לסוג האדם שאביו רצה שיהיה, והצהיר שאמון הוא אותו אדם. הוא הזהיר את השניים כי מעולם לא נתקל בכיפוף חזק כמו אמון. למרות זאת, טארלוק דחק בקורה ובמאקו "לשים סוף לסיפור העצוב הזה" וגם הציע התנצלות כנה לאווטאר על כל מה שהוא העביר אותה. קורה הרגיש צורך לשחרר את טרלוק, אך חבר המועצה לשעבר החליט שלא לעשות זאת, ואישר כי אמון לא יכול היה לדעת שהם דיברו זה עם זה.

מוות

טארלוק מקריב את עצמו

טרלוק מחליט להצית את מיכל הדלק, והורג גם את עצמו וגם את אמון.

לאחר שאמון הוצא מהארון כבנדר, הוא שחרר את טארלוק מהכלא שלו באי אייר טמפל, והאחים נמלטו מריפבליק סיטי בסירת מנוע מהירה דרך ים מו סה. יחד שוב הכריז אמון בשמחה שכאשר שניהם התאחדו, אין דבר שהם לא יכולים להשיג. כשטרלוק התייחס לאמון בשמו האמיתי, נואטק, הודה האח הגדול שכמעט שכח את הצליל. בזמן שאמון ניווט, טרלוק התיישב בחלק האחורי של הסירה והבחין שהיא מלאה בציוד וכלי נשק אקווליסטים. כשהבין שהטירוף לא ייגמר לעולם, הוא הרים את אחת הכפפות החשמליות והחליק עליה, לפני שיישר אותה מעל מיכל הדלק של סירת המנוע לאחר שהסיר את פקק הגז. הוא הזכיר כי הכל יהיה "בדיוק כמו הימים הטובים", וחזר על הצהרה שאמר מוקדם יותר אחיו. במבט קדימה, אמון הזיל דמעה אחת לפני שטרלוק הצית את מיכל הדלק מאחוריו והרג את שניהם בפיצוץ שנוצר.

Advertisement