אווטאר Wiki
Advertisement

זטו היה אווטאר אומת האש שקדם לאוואטר יאנגצ'ן . כשחי בעידן של משבר עצום שאיים להרוס את אומת האש, זטו הציל את מדינת הולדתו על ידי הפיכתו לבירוקרט, דיפלומט ורואה חשבון בשירותו של שליט האש יאסאר. בסופו של דבר עלה ליועץ הגדול, זטו חיזק מאוד את ממשלת אומת האש, החזיר את האיזון הכלכלי והקים תוכניות לסיוע לעניים ולנזקקים.

חיים

זטו נולד לעידן של סכסוכים גדולים באומת האש. מגפות ואסונות טבע הרסו את פרנסתם של האנשים, בעוד שעימותים אלימים בין החמולות האצילות של האומה איימו לקרוע את האומה. כדי להציל את מולדתו, בחר זטו בגישה יוצאת דופן ביותר. במקום להשתלט בעצמו או לנסות בכוח לאכוף את החלטותיו כפי שזכותו כאווטאר, הוא הפך לשר זוטר בממשלת אומת האש. הוא דחה כל פריבילגיות, והחל לעבוד כפקיד רגיל, והתקדם בדרגות לפי הישגיו במקום כל זכויות מלידה. הוא קיבל פקודות משליט האש יאסאר, ושרים בכירים, והחל לשפר את ארצו באמצעות הבירוקרטיה שלה.

זטו הוכיח את עצמו כבורוקרטי, דיפלומט ורואה חשבון מוכשר, וחיזק את סמכות הממשלה, מכיוון שעבד עבור אדון האש פירושו שכל הישגיו שיקפו באופן חיובי גם את השלטון המרכזי של אומת האש. בסופו של דבר, הוא מונה ליועץ הגדול של שליט האש יאסאר, ותיווך שלום בר קיימא בין החמולות האצילות. לאחר מכן, זטו התרכז בשיקום כלכלת אומת האש שסבלה מאוד מתסיסה וניהול כושל. כיועץ גדול, הוא סיים את השפלת המטבעות , והקים את תוכניות הסיוע הרשמיות הראשונות לחקלאים בעתות רעב. כל אותו זמן, הוא ניהל תיעוד קפדני של עבודתו.  בין היתר, הוא רשם "תיאוריית התפלגות הדגנים".

בשלב מסוים, זטו ביקר במקדש האוויר הצפוני , והתגורר ברובע האווטאר. הוא השאיר את החדר ריק לגמרי מלבד המיטה והשולחן, והקירות היו חשופים. למתבונן מבחוץ הוא היה נראה כמו אדם שאין לו מה להסתיר. אולם למען האמת, חייו היו מאוד "מבולגנים"  והוא נחשב ל"ספרייה של תככים" בתחום הריגול והתחבולות.

זטו מת בסופו של דבר והתגלגל מחדש כיאנגצ'ן של מקדש האוויר המערבי בהתאם למחזור האווטאר .

Advertisement