אווטאר Wiki
Advertisement

"העיוורת הקטנה" הוא הפרק השישי בספר שני: אדמה, אווטאר: כשף האוויר האחרון והעשרים ושישה בסדרה כולה. הפרק שודר לראשונה ב-5 במאי 2006.

תקציר[]

אנג מחפש מורה לכשפות אדמה ללא הצלחה. בעודו בטורניר כשפות אדמה, הוא מוצא ילדה עיוורת בשם טוף, אותה ילדה שראה בחיזיון בביצה. היא לא מסוגלת לעזוב את הוריה המגוננים מדי, ולכן לא יכולה להיות המורה של אנג, ולאחר שהיא מצילה את אנג לאחר שנחטף, נאסר עליה להילחם יותר. כדי להימלט מהמצוקה, היא בורחת מהבית ומצטרפת לקבוצה, תוך שהיא מקבלת את תפקידה כמורה של אנג.

סיכום הפרק[]

קרדיטים[]

נכתב ע"י:[]

דיבוב מקורי:[]

דיבוב עברי:[]

הערות הפקה[]

תוספות אווטאר[]

המשכיות הסדרה[]

חשיפות של דמויות[]

פאשלות[]

טריוויה[]

  • זה היה הפרק הראשון שהשתמש בהקדמה "בפרקים הקודמים באווטאר" שהייתה בכל הפרקים הבאים.
  • השיר שמתנגן במהלך השיחה הראשונה של מאסטר יו עם לאו ביפונג הוא "פרח היסמין", שיר עם סיני מסורתי. הוא משמש מאוחר יותר בסדרה כשיר הנושא עבור משפחת בייפונג
  • בפרק זה, טוף מכנה את אנג "בלרינה". מאוחר יותר זה הופך לכינוי שלה לאנג.
  • לאחד הבנים שקטארה מרביצה יש אותה תסרוקת כמו ההיפו הגדול והרשע. בפרשנות ה-DVD, היוצרים אומרים שזה בגלל שהוא מעריץ שלו.[1]
  • בתוספות אווטאר, נאמר שמשפחת בייפונג היא העשירה ביותר בדרום ממלכת האדמה.
  • לפי פרשנות ה-DVD, בית הספר של מאסטר יו היא רפרנס לסוג של דוג'ו מפוקפק מקניון סטריפ שמוציא שם רע לבתי ספר לאומנויות לחימה.[1]
  • בגרסת המקור של הפרק, שאלו הגיבורים את האזרחים האצילים של גאולינג היכן נערך טורניר כשפות האדמה התת-קרקעי. האזרחים היו מכחישים את קיומו של טורניר כזה, אבל הופיעו מאוחר יותר בפרק כמשתתפים בטורניר, לאחר שהתייחסו למשחקים כאל הנאה אסורה.[1]
  • תחרות "רעידת אדמה" היא פרודיה על משחק היאבקות מקצועית הנקרא "Royal Rumble" וכוללת פרודיות על מתאבקים מקצועיים וכנסים של היאבקות רבים. למשל,
    • ניתן להניח שגוש הסלע הוא רפרנס לדוויין "דה רוק" ג'ונסון, שכן הוא כהה עור ומתייחס לעצמו בגוף שלישי; למרבה האירוניה, הוא מדובב על ידי מיק "מנקינד" פולי, אחד מיריביו הגדולים של דה רוק והחברים הקרובים ביותר בהיאבקות.
    • בתוספות אווטאר נאמר שיוצרי התוכנית ניסו לגרום למתאבק לשעבר לדבב את גוש הסלע, אם כי הפרטים המדויקים לא הוסברו.
    • איש אומת האש הוא התייחסות למסורת המתאבקים "הרעים". במהלך המלחמה הקרה, רבים מה"רעים" הללו היו כביכול מרוסיה, אך היו למעשה אמריקאים עם מבטאים. המבטא של איש אומת האש, בגרסא האנגלית, היה רוסי במיוחד.
    • ההתנהגות של סוקה במהלך המשחק היא רפרנס לאוהד ההיאבקות המקצועי הסטריאוטיפי.
    • קטרה הגיבה, "זה פשוט הולך להיות חבורה של בחורים שזורקים אבנים אחד על השני", מקבילה לחברה הסטריאוטיפית שנאלץ ללכת למשחק ספורטיבי.
    • חגורת האליפות דומה לחגורת אליפות ה-WWE.
    • לוגו האגרוף המורם של רעידת אדמה, למרות שהוא דומה מאוד לסמל סוציאליסטי, הוא גם התייחסות עדינה יותר לאגרוף הפלדה שהיה פעם היצירה האיקונית בסט הבמה של WWE SmackDown במשך מספר שנים.
  • סוקה וקטרה היו אמורים להילחם לצד טוף מול המתחרים השונים, אך הוחלט מאוחר מאוד בהפקה שטוף תילחם בהם בעצמה כדי להציג את סגנון אומנויות הלחימה הייחודיות שלה.[1]

הפניות[]

Advertisement