אווטאר Wiki
Advertisement

ערך זה הוא על בית הכלא. לשימושים אחרים, ראה - הסלע הרותח (פירושונים).

הסלע הרותח הוא בית סוהר מאובטח במיוחד של אומת האש הידוע בהיסטוריה של ניסיונות בריחה שנמנעו. הכלא ממוקם על אי געשי באמצע אגם רותח, ומכאן שמו[1]. הפושעים המסוכנים ביותר, מקומיים וזרים כאחד, נשלחים לכאן; בין השבויים הללו היו גנבים, בוגדים ושבויי מלחמה.

מנהל בית הכלא בתקופת סוף מלחמת מאה השנים היה סוהר אכזר שהתגאה מאוד במוניטין של הכלא שמבצר בלתי נחדר; כדי לשמור על המוניטין הזה, הכלא אובטח ע"י כשפי אש רבים, והדרך היחידה להיכנס ולצאת ממנו הייתה נסיעה בקרון הרכבל שחיבר בין הכלא לבין שפת לוע הר הגעש שהאגם היה בו.

היסטוריה[]

הסלע הרותח נוצר מאוחר יחסית במלחמת מאה השנים על ידי שליט האש אוזאי, שלא חסך בהוצאות בבניית הכלא[1]. היו שם מאות אסירים, שיותר ממחצית מהם כשפי אש מורשעים. בכל שנות פעילותו, איש מעולם לא נמלט מהכלא.

המאסר של סוקי[]

לאחר שנלכדה על ידי אזולה, נשלחה סוקי לסלע הרותח, כשהנסיכה נהנתה לדמיין אותה נשברת בכלא המבודד. שם, סוקי מהרה התיידדה עם אסירה אחרת, ביוּ, והחלה לתכנן תוכניות לפריצה על ידי ארגון אווירה קהילתית באוכלוסיית הכלא. במשך שבועיים, לזוג הצטרפו צ'ינג, האן ואסירים רבים אחרים, וטיפחו צמחי עשבי כופתאות בגן נסתר בכלא, שהגישה אליו היא דרך מעבר סודי דרך חדר הכביסה. למרות שהסוהר ביקר בחדר הכביסה לביקורת פתע, האסירים נשארו נאמנים לסוקי וביו, ולא בגדו בהם או בגן.

צריך להמשיך את המידע מסוקי לבדה.

בריחה[]

לאחר הפלישה הכושלת של אומת האש ביום השמש השחורה, עשרות אסירים משבטי המים וממלכת האדמה נתפסו ונכלאו. עם זאת, רק מנהיגם, האקודה משבט המים הדרומי, נשלח לסלע הרותח בשל תפקידו כמנהיג הפלישה. כל השאר נכלאו בכלא עיר הבירה.

בנו של האקודה, סוקה, שנמלט מאומת האש, היה נואש להציל את אביו. הוא ובן בריתו החדש, הנסיך צוקו, נסעו לסלע הרותח כדי להציל אותו. הם הגיעו לשם עם בלון המלחמה של צוקו, אך נאלצו לנטוש אותו לאחר שהוא נהרס בנחיתתם הכושלת על האי.
לאחר שחדרו לכלא, סוקה וצוקו התחזו לשומרים וחיפשו את האקודה. הם לא הצליחו למצוא את האקודה, אבל הם כן מצאו את חברתו האבודה של סוקה, סוקי, מנהיגת לוחמות הקיושי. לאחר שהם התאחדו בפעם הראשונה מאז מעבר הנחש, הם וצוקו תכננו בריחה. אליהם הצטרף צ'יט סאנג, אסיר בולט שהיה ביחסים רעים עם מנהל הכלא ושמע במקרה על מזימת הבריחה שלהם. הוא ושניים מחבריו ניסו להימלט עם הקבוצה על ידי חילוץ ושימוש באחד מתאי הקירור בתור סירה, שתאפשר להם לחצות את האגם. עם זאת, סוקה, סוקי וצוקו נשארו מאחור כדי למצוא את האקודה, מכיוון שהוא עשוי להיות חלק ממשלוח חדש של אסירים[2].
צ'יט סאנג וחבריו נכשלו לחצות את האגם בתוך תא הקירור, והם התגלו ונתפסו. מנהל הכלא ועוזריו חקרו את צ'יט סאנג, אבל הוא לא גילה להם על זהותו של סוקה. הם העמידו אותו מול שורה של סוהרים חדשים, וצ'יט סאנג הצביע על סוהר אקראי כזה שעזר להם להימלט, ולא חשף את סוקה.

בינתיים, הסתבר שהאקודה אכן היה במשלוח החדש של האסירים. סוקה התאחד איתו, והם תכננו לברוח על הרכבל ולקחת איתם את מנהל הכלא בתור בן ערובה, כדי שלא יחתכו את הכבל.
הנסיכה אזולה הגיעה לכלא יחד עם מיי וטאי לי. היא גילתה שהסוהר האקראי שנחשד כבוגד הוא לא אשם. מיי ביקרה את צוקו.
לאחר מכן חבורת הנמלטים - סוקה, צוקו, סוקי, האקודה וצ'יט סאנג - הוציאו לפועל את תוכניתם. הם חוללו מהומה בחצר, חטפו את מנהל הכלא והתחילו לנסוע החוצה ברכבל. אולם אז, הנסיכה אזולה הגיעה, עצרה את הרכבל וניסתה למנוע מהם לברוח. בינתיים מנהל הכלא הצליח להשתחרר מהחבלים שכפתו אותו וחסמו את פיו, וצעק לשומרים שיחתכו את הכבל, למרות שזה יגרום למותו. לשמע הפקודה אזולה וטאי לי נוטשות את קרון הרכבל, מה שמשאיר את חבורת הנמלטים יחד עם המנהל לטבוע באגם הרותח. למזלם, באותו רגע, מיי מופיעה ומביסה את השומרים, וכך מצילה את חיי צוקו והשאר, והם מצליחים בפעם הראשונה בהיסטוריה לברוח מהכלא.

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 הארכיון האבוד של אווטאר אנג - הסלע הרותח.
  2. מאי צ'אן (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס (בימוי). (16 ביולי 2008). "הסלע הרותח, חלק א'". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 54. (ספר שלישי: אש, פרק 14). ניקלודיאון.
Advertisement