אווטאר Wiki
Advertisement
Sokka DOBS1

סוקה אוחז בחרבו במהלך הפלישה לבירת אומת האש.

סוקה נשא מגוון כלי נשק לאורך מסעותיו. חלקם, כמו הבומרנג והחרב שלו, היו בשימוש תכוף, בעוד שאחרים, כמו החנית, להב הלסת והמצ'טה שלו, היו בשימוש נדיר יותר.

בומרנג[]

הבומרנג של סוקה

הבומרנג של סוקה

הבומרנג של סוקה ניתן לו על ידי אביו, האקודה, לפני שעזב להילחם במלחמת מאה השנים עם לוחמי שבט המים הדרומי[1]. זה היה אחד מנכסיו היקרים ביותר של סוקה, ולאחר שאיבד אותו לפרק זמן קצר, הוא העיד שזה כמו "לאבד חלק מהזהות שלו"[2]. סוקה היה מיומן במיוחד בבומרנג שלו, והשתמש בו לעתים קרובות כדי לפגוע באויבים מרחוק.

למרות שסוקה בדרך כלל שמר את הבומרנג שלו איתו כל הזמן, הוא איבד אותו אחרי שהקרנפים הקשוחים תקפו את צוות אווטאר בזמן שהם ישנו. סוקה התאבל על ההפסד שלו, אבל הוא הצליח להחזיר אותו כשהביס את יה-לו, שלקח את הבומרנג[2].

הבומרנג של סוקה מילא תפקיד מכריע בתבוסתו של המפציצולוג, מכיוון שאף חבר אחר בקבוצה לא יכול היה להיכנס לטווח שלו מבלי להסתכן. הקבוצה התחבאה מאחורי עמוד, וסוקה, באמצעות ניתוח נתיבי הפיצוצים ששלח המפציצולוג, הצליח לאתר את מיקום מצחו של התוקף וכאשר זרק את הבומרנג שלו, הוא פגע במפציצולוג בדיוק קעקוע העין השלישית שלו. המכה הזו הדהימה את המתנקש וחסמה את זרימת הצ'י שלו לעינו השלישית. כאשר ניסה שוב ליצור פיצוץ, הוא פוצץ את עצמו עם הבניין עליו עמד, ונפל למותו[3].

סוקה מוצא את הבומרנג

סוקה מוצא את הבומרנג לאחר שנחטף ממנו ע"י הקרנפים הקשוחים.

בכוכב השביט של סוזין, סוקה נאלץ לזרוק ולאבד את הבומרנג שלו, כמו גם את חרבו, כדי להפטר משני כשפי אש שאיימו על חייו וחיי טוף[4].

שנה לאחר מכן, סוקה השתמש שוב בבומרנג כדי לנטרל מפגין מחוץ ליו דאו, שנראה בעיניו מעצבן[5]. הוא גם השתמש באותו בומרנג כדי להפגין את סמכותו לנסיכה אזולה שזה עתה שוחררה רגע לפני שהם וצוקו יצאו לחפש את אורסה, אך מיד הנסיכה גרמה לו לשמוט את הבומרנג[6].

במהלך התקוממות "הכשפים העליונים", בעימות האחרון, סוקה השתמש בבומרנג שלו כדי להפיל את יאלינג בזמן שהיא נלחמה בטוף, ולמעשה שם קץ לדו-קרב שלהם[7].

42 שנה לפני הגעתה של אווטאר קורה לרפאבליק סיטי, סוקה הזכיר את הבומרנג שלו במהלך משפטו של יאקון בבית העירייה, שבו הוא התייחס אליו בתור "הבומרנג הנאמן שלו", וסיפר את הסיפור כיצד השתמש בו כדי להביס את המפציצולוג[8].

חרב[]

החרב של סוקה

החרב של סוקה

החרב של סוקה הייתה נשק שיצר בעצמו במהלך אימון הסייף שלו עם פיאנדאו. היא חושלה באמצעות גוש אדמה ממטאור שנפל לאחרונה[9]. בחלק התחתון של הידית חרוט הלוטוס הלבן, סמל מסדר הלוטוס הלבן[10]. סוקה כינה אותה מאוחר יותר בחיבה כ-"חרב החלל" שלו, בשל מקור החומר שלה. הנשק מסוגל לחתוך מתכות שונות במאמץ קטן עד בינוני ובעל גוון כהה ייחודי שנגרם מהחומר שממנו הוא חושל[10]. סוקה היה מחובר לחרב שלו, כמו שהיה עם הבומרנג.

החרב של סוקה היא ג'יאן, חרב פיפיות ישרה. היא הצטרפה כחלק מהחימוש הסטנדרטי שלו יחד עם הבומרנג והאלה. אך עם זאת, הוא איבד אותה כדי להציל את חייו וחייה של טוף במהלך כוכב השביט של סוזין בשנת 100 לספירה[4].

אלה[]

האלה של סוקה

האלה של סוקה

האלה של סוקה הוא נשק קהה המשמש לחבטה. הידית שלו נחצבה מעצם הירך של דוב קוטב, ובקצה שלה טבוע כדור כבד ומוצק, שנצבע בכחול. ממש מתחת לכדור יש חריץ ללכידת נשק של יריב, והידית עטופה ברצועת עור לשיפור האחיזה[11].

סוקה השיג את הנשק הזה בצעירותו בשבט המים הדרומי, והוא השתמש בו כדי להגן על הכפר שלו במהלך הפשיטה של הנסיך צוקו[12]. מאוחר יותר, הקרנפים הקשוחים לקחו את האלה כשגנבו את החפצים שצוות אווטאר נאלץ לנטוש, אבל סוקה הצליח לקבל אותו בחזרה והמשיך להשתמש בו לאחר מכן[13]. עם זאת, האלה אבדה לבסוף כשכשפי החול חטפו את אפה ולקחו את כל החפצים על האוכף שלו[14].

מאוחר יותר, השיג סוקה אלה חדשה עשוי מלסת לוויתן, בתור תחליף. כאשר מטאור איים על כפר קטן באומת האש, סוקה השתמש בו כדי לכבות גיצים שעפו ממנו[15].

מצ'טה[]

המצ'טה של סוקה

סוקה מגלח את שפמפמו עם המצ'טה.

למצ'טה של סוקה יש קצה מחודד לקריעה, צד אחורי ישר וקצה שטוח, והידית שלו עטופה בעור. לרוב הוא השתמש בה למשימות שוליות, כגון גילוח[16], ליטוש שיניים או חיתוך צמחים[17]. הוא גם השתמש בה כדי לחתוך קקטוס כדי להגיע למיץ הפנימי שלו[18], וגם כדי לחתוך מכסה מתכת מצינור בתוך קודח אומת האש[19].

למרות שהוא לא נלחם עם המצ'טה שלו בתדירות גבוהה כמו החרב או הבומרנג שלו, הוא השתמש בה פעם כדי למנוע מהחיצים של מיי לפגוע בקטרה[20]. הוא גם השתמש בו בניסיון כושל לצוד גור אריות ענק חדי-שן[21].

להב לסת[]

להב הלסת של סוקה

להב הלסת של סוקה

לסוקה היה פגיון עצם לסת שהוא השתמש בו בעיקר ככלי ציד. הוא אחסן את הפגיון בתוך נדן קטן בגב החגורה שלו. יש לו קצה מושחז אחד לקילוף עורות בצורה חלקה, קצה אחורי מרופד בארבע שיניים חדות לניסור, וידית עטופה בעור. כלי זה יוצר על ידי חידוד עצם הלסת והשיניים של זאב ארקטי גדול[11].

על ידי נעיצת הלהב לתוך האדמה או למשהו המחובר ישירות אליה, הפגיון הצליח להגביר את הרעידות מהסביבה הסובבת. זה איפשר לסוקה לזהות במדויק אנשים בסביבה על ידי הצמדת אוזנו לידית הכלי והקשבה לעוצמת ולתדירות הרעידות[22]. סוקה השתמש גם בלהב הזה כדי לגלח את הצדדים ואת החלק האחורי של ראשו[11].

חנית שן לוויתן מסורתית[]

סוקה עם החנית שלו

סוקה תוקף עם החנית שלו.

חנית שן הלוויתן המסורתית של סוקה הייתה נשק שביר שסוקה השתמש בו לדיג[23]. כשהנסיך צוקו פשט על הכפר שלו, סוקה הסתער על כשף האש הצעיר בחנית כזו, והנסיך חטף אותה ושבר אותה לשניים[12].

טריוויה[]

  • האלה, הלהב והבומרנג של סוקה נוצרו בהשראת כלי נשק אינדיאנים מסורתיים ועוצבו על ידי בריאן קונייצקו[11].

הפניות[]

  1. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף ציוד: הבומרנג של סוקה.
  2. 2.0 2.1 ג'ון אובריאן (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (28 באפריל 2006). "יום האווטאר". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 25. (ספר שני: אדמה, פרק 5). ניקלודיאון.
  3. אליזבת וולץ' אהז, טים הדריק (כתיבה) & איתן ספולדינג (בימוי). (14 ביולי 2008). "מקדש האוויר המערבי". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 52. (ספר שלישי: אש, פרק 12). ניקלודיאון.
  4. 4.0 4.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס (בימוי). (19 ביולי 2008). "כוכב השביט של סוזין, חלק 4: אווטאר אנג". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 61. (ספר שלישי: אש, פרק 21). ניקלודיאון.
  5. קומיקס ההבטחה.
  6. קומיקס החיפוש, חלק א'.
  7. קומיקס "חוסר איזון".
  8. מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס, קי יון ריו (בימוי). (9 ביוני 2012). "קולות מהעבר", האגדה של קורה, פרק 9. (ספר 1: אוויר, פרק 9). ניקולדיאון.
  9. טים הדריק (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (12 באוקטובר 2007). "המאסטר של סוקה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 44. (ספר שלישי: אש, פרק 4). ניקלודיאון.
  10. 10.0 10.1 מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף ציוד: החרב של סוקה.
  11. 11.0 11.1 11.2 11.3 אווטאר: כשף האוויר האחרון - אומנות הסדרה המצוירת, עמוד 19.
  12. 12.0 12.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (21 בפברואר 2005). "שובו של האווטאר". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 2. (ספר ראשון: מים, פרק 2). ניקלודיאון.
  13. ג'ון אובריאן (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (28 באפריל 2006). "יום האווטאר". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 25. (ספר שני: אדמה, פרק 5). ניקלודיאון.
  14. אליזבת וולץ' אהז (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (13 באוקטובר 2006). "הימים האבודים של אפה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 36. (ספר שני: אדמה, פרק 16). ניקלודיאון.
  16. ג'ואן אסטואסטה, ליסה וואלנדר, אנדרו הובנר, גארי שפקה, לורן מקמולן, קייטי מאטילה, ג'סטין רידג', ג'יאנקרלו וולפה (כתיבה) & איתן ספולדינג (בימוי). (29 בספטמבר 2006). "מעשיות בה סינג סה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 35. (ספר שני: אדמה, פרק 15). ניקלודיאון.
  17. טים הדריק (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (14 באפריל 2006). "הביצה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 24. (ספר שני: אדמה, פרק 4). ניקלודיאון.
  18. טים הדריק (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (14 ביולי 2006). "המדבר". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 31. (ספר שני: אדמה, פרק 11). ניקלודיאון.
  19. מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (15 בספטמבר 2006). "הקודח". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 33. (ספר שני: אדמה, פרק 13). ניקלודיאון.
  20. ג'ושוע המילטון (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (26 במאי 2006). "המרדף". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 28. (ספר שני: אדמה, פרק 8). ניקלודיאון.
  21. אהרון אהז (כתיבה) & איתן ספולדינג (2 ביוני 2006). (תאריך). "עבודה קשה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 29. (ספר שני: אדמה, פרק 9). ניקלודיאון.
  22. ג'יימס איגן (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (6 במאי 2005). "ג'ט". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 10. (ספר ראשון: מים, פרק 10). ניקלודיאון.
  23. מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (21 בפברואר 2005). "הילד בקרחון". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 1. (ספר ראשון: מים, פרק 1). ניקלודיאון.
Advertisement