אווטאר Wiki
Advertisement

המפציצולוג הוא מתנקש כשף אש, כשף בערה, ורוצח שידוע לסוקה וחבריו כ"המפציצולוג" או "ספארקי ספארקי בום בום". היה רוצח שכיר שהופיע כנבל במחצית הראשונה של הספר השלישי. צוקו שכר את שירותיו כדי לאתר את צוות אווטאר ולחסל את אנג.

היסטוריה[]

לפי דבריהם של יוצרי הסדרה, המפציצולוג גילה את יכולותיו כשהיה ילד אך הוא לא יכול היה לשלוט בכוחותיו, מה שגרם לריסוק זרועו הימנית ורגלו. מאז הוא החליף אותם בסמל המסחרי שלו, יד ורגל ממתכת. הוא צבר לעצמו מוניטין בקרבות אגני קאי מהירים. הוא ענק, שקט ומוכן לעשות כל עבודה מלוכלכת בלי לשאול שאלות, ויש לו רצון עז להשלים את משימותיו.

ניסיונות ההתנקשות באווטאר:[]

נסיון ראשון[]

צוקו שכר את המפציצולוג כדי להרוג את אנג, בידיעה שהוא חי ויכול להרוס את הכבוד המחודש שאביו רוחש כלפיו, וגם כדי שאיש מאומת האש לא יוכל לגלות שהוא עוד חי. כששני חיילי אומת האש הבחינו באנג ורצו לשלוח מסר לשליט האש, הנשר של המפציצולוג הפריע בדרכו והשמיד את המסר. בלילה, הוא התגנב בחשאיות לעבר המחנה של החבורה אך צעדיו הובחנו בידי טופ, והמפציצולוג תקף אותם, מה שהכריח את החבורה לתפוס מחסה ולברוח על אפה.

מקרה הנמלטת[]

המפציצולוג הכין מלכודת מתוחכמת ופירסם מודעת מבוקשת על טופ, מה שגרם לכליאתה שלה ושלקטרה להיכלא בתא הכלא שעשוי מעץ ורחוק ממים. השתיים לא היו יותר מאשר פתיון לתפיסתו של אנג, שהתברר כמוצלח. לאחר שקטרה השתמשה בזיעה שלה כדי לכשף מים ולברוח, השתיים עוזרות לאנג וסוקה במאבקם נגדו, וטופ משליכה לעברו סלע שפגע בנקודת הצ'י שלו, מה שגרם לחסימה זמנית של כשפות האש.

התקפה אחרונה[]

לאחר ההתקפה על אומת האש, ברח צוות אווטאר למקדש המערבי, והמפציצולוג איתר את החבורה שם, לא ידוע כיצד. כשהמפציצולוג תקף אותם, צוקו, שקודם לכן עקב אחרי צוות אווטאר במגמה להצטרף אליהם, אמר לו להפסיק את מתקפותיו ואמר לו שלא ישלם לו אם ימשיך לעשות כן, ולאחר מכן הציע לו להכפיל את הסכום על מנת שיפסיק. המפציצולוג לעומת זאת, התעלם משתי ההצעות, ודחף את צוקו אחורה, מה שכמעט גרם למותו של צוקו. אחרי כן סוקה פגע בו באמצעות הבומרנג, והמכה כאבה מאוד לאיש המתלקח. הוא הניח את היד על העין השלישית, בדיוק כשהוא יורה, וכתוצאה מכך הוא מתפוצץ ומת.

המפציצולוג הוזכר במחזה "הילד בקרחון" בפרק "השחקנים מהאי אמבר".

כוחות ויכולות[]

כיוון שההוא כשף בערה, לאיש המתלקח יש סימן של עין על המצח, הוא יורה מן המצח אש בעוצמה אדירה, הוא לא נראה מבצע מהלכים נוספים ולכן לא ידוע האם זאת טכניקת כשפות האש היחידה שהוא מכיר או לא.

טריוויה[]

  • ע"פ "תוספות אווטאר" ייתכן שהמפציצולוג היה חייל אומת האש שנפצע בקרב ונרפא ע"י שימוש בטכניקה מיוחדת של כשפות בכוח המחשבה.
  • רעיון העין השלישית מקורו מאל ההרס ההינדי שיבא, שמופיע לעיתים עם עין שלישית שנקראת "ג'אנאקאסו", עין החוכמה".
  • חולשתו שבאה לידי ביטוי בפגיעה במצחו מתייחסת לסיפור התנכ"י של דוד נגד גוליית.
Advertisement