אווטאר Wiki
Advertisement
לונג פנג והדאי לי
זה לא יותר מ... פרוייקט בנייה.
דף זה נמצא בבנייה וחסר בו מידע, אנא עזרו לנו להשלים אותו.
לוח זמנים

לוח הזמנים המראה את הזמנים והתאריכים

היסטוריית עולם האווטאר ארוכה מאוד, ומתחילה לפני יותר מעשרים-אלף שנים. דף זה מפרט על אירועים היסטוריים בציר הזמן.

אפשר לחלק באופן גס את היסטוריית עולם האווטאר לשני חלקים, העולם לפני האווטאר והעולם אחרי האווטאר.

תאריכים[]

בעיה מרכזית אחת בעולם האווטאר היא כיצד לעקוב אחר ההיסטוריה הארוכה שלו. באופן מסורתי, ניתן לתעד היסטוריה לפי מה שנקרא "לוח השנה של אווטאר" המעניק לכל אווטאר "עידן" ולאחר מכן עוקב אחר הימים מאז לידתם. עם זאת, לוח השנה הזה יצא משימוש נרחב לאורך זמן בגלל סרבולותו.

לחלופין, ניתן לעקוב אחר הזמן באמצעות תאריך אחד ולספור ממנו אחורה וקדימה. ניתן להשתמש בשיטה זו בעולם האווטאר ולספור שנים לפי לפנה"ס/לספירה. על פי מערכת זו, השנים שלפני רצח נוודי האוויר הם לפני הספירה והשנים לאחר הרצח הם לספירה. 0 לספירה היא השנה שבה שליט האש סוזין השתמש בכוח מכוכב השביט של סוזין כדי להתחיל את מלחמת מאה השנים עם רצח נוודי האוויר.

הערות נוספות על השיטה:

  • בלוח השנה הסיני, השנה מתחילה בחורף. לעומת זאת הסדרה מתחילת בסוף שנת 99 - בסתיו. ולכן שנת 100 מתחילה רק בחורף באמצע העונה הראשונה.
  • שנת 0 לספירה התחילה בחורף, אבל כאשר האביב קרוב. זה מספק הן את לוח השנה לפי השמש והן את לוח השנה לפי הירח. כוכב השביט של סוזין הגיע בסוף החודש השמיני של אותה שנה, על מנת לספק את המונח "סוף הקיץ" בו השתמש רוקו .
  • אנג יצא מהקרחון במהלך החורף בסוף שנת 99 לספירה והקרבות האחרונים של המלחמה התרחשו בחודש השמיני של שנת 100 לספירה.
  • כמעט כל הדמויות עברו את גילן הנוכחי ב-99 לספירה, מכיוון שלא הוצגו בסדרה ימי הולדת מלבד יום הולדתה של יואה. לדוגמה, לקטרה מלאו ארבע עשרה שנים בשנת 99 לספירה והייתה כמעט בת חמש עשרה עד סוף המלחמה.
  • במהלך כל הסדרה לא הוצגו ימי הולדת מלבד זו של יואה שנולדה בתחילת שנת 100 לספירה. ואת יום הולדתו של לו טן בנו של אירו, שנולד באביב.

גלגל המזלות הסיני[]

גלגל המזלות הסיני גם נכלל בעולם האווטאר. הוא סובב סביב המחזור המתמטי של שנים-עשר בעלי חיים. החיות רשומות כאן לפי הסדר:

  1. עכברוש
  2. שור
  3. נמר
  4. ארנב
  5. דרקון
  6. נחש
  7. סוס
  8. כבש
  9. קוף
  10. תרנגול
  11. כלב
  12. חזיר

ציר זמן[]

לפני עידן ראאבה (19,829 לפני הספירה בערך)[]

  • טווי ולה עוברים לעולם הפיזי ולובשים צורות בנות תמותה כדגי קוי.[1]
  • אם הפנים יולדת את קו, גנב הפרצופים. עם זאת, מאוחר יותר הם הופרדו.
  • בני האדם הראשונים מופיעים בעולם.[2]
  • ואאטו פותח את השערים המפרידים בין בני אדם לרוחות ומאפשר לשניהם לנוע בין העולם הרוחני לעולם הפיזי.[2]

עידן ראאבה (19,829 לפנה"ס - 9,829 לפנה"ס בערך)[]

בערך 19,829 לפנה"ס - עידן ראאבה

  • ראאבה, רוח האור והשלום נלחמת באויבה, ואאטו, רוח החושך וההרס.[3]
  • המיזוג ההרמוני הידוע הראשון מתרחש.[3]

תאריך לא ידוע לפני 9,850 לפנה"ס

  • בני אדם מתחילים לבנות ערים משלהם על גבם של צבי אריות כדי להגן על עצמם מפני הסכנות של ערבות הרוחות. בכל פעם שהאנשים צריכים לצאת לטבע הפראי כדי לאסוף מזון, צבי האריות העניקו לציידים את היכולת לשלוט באחד האלמנטים. בסופו של דבר, רוב הערים איבדו קשר והכרת קיומו זה של זו ופיתחו תרבויות ייחודיות.[3][2]

9,850 לפנה"ס - שנת הנחש

תאריך לא ידוע לפני 9,829 לפנה"ס

  • הומצא הפאי שו.[5]

תאריך לא ידוע לפני או אחרי 9,829 לפנה"ס[]

העידן הראשון של האווטאר (בערך 9,829 לפנה"ס - 171 לספירה)[]

לפני אווטאר קיושי (בערך 9,829 לפנה"ס - 312 לפנה"ס)[]

(חסר)

עידן קיושי (82 - 312 לפנה"ס)[]

(חסר)

לפני מלחמת מאה השנים (0 - 82 לפנה"ס)[]

82 לפנה"ס - שנת הסוס

66 לפנה"ס - שנת הכלב

  • אווטאר רוקו מוכרז כאווטאר ביום הולדתו ה16, ועוזב את אומש האש בשביל ללמוד לשלוט בכל האלמנטים.[6]

בערך 58 לפנה"ס - שנת הסוס

  • שליט האש סוזין עולה לכס המלכות אחרי מותו של אביו.[7]

54 לפנה"ס - שנת הכלב

  • אווטאר רוקו חוזר אחרי מסע של שניים-עשר שנים, ונישא לטה מין.[8]

50 לפנה"ס - שנת הנמר

37 לפנה"ס - שנת הארנב

  • אווטאר רוקו מגלה על המושבות על הראשונות של אומת האש בממלכת האדמה, ומתעמת על כך עם סוזין.[6]
  • רוקו וסוזין חותרים למגע בקרב שבתומו רוקו משמיד את חדר כס המלכות של אומת האש.[6]

12 לפנה"ס - שנת הדרקון

לפני בערך 1 - 2 לפנה"ס

  • אנג מקבל את הקעקועים שלו לאחר המצאת כדור האוויר, מה שהופך אותו למאסטר כשפות האוויר הצעיר ביותר בהיסטוריה המתועדת.

בערך 2 - 1 לפנה"ס

  • אנג וחברו הטוב בומי גלשו במורד מערכת הדיוור של אומשו.[11]
  • אנג שיחק עם חברו קוזון באומת האש.[8]

מלחמת מאה השנים (0 - 100 לספירה)[]

20 לספירה - שנת העכברוש

  • שליט האש סוזין מת בגיל 102.[7] אזולון יורש אותו ומולך אחריו.
  • המרפאה בצמחים נולדת בממלכת האדמה.[12]

39 לספירה - שנת הכבש

50 לספירה - שנת הסוס

72 לספירה - שנת הדרקון

  • מיוקי נולדת.[15]

80 לספירה - שנת העכברוש

  • הדודה וו מגיעה לכפר מקאפו.[16]

82 לספירה - שנת הנמר

83 לספירה - שנת הארנב

84 לספירה - שנת הדרקון

85 לספירה - שנת הנחש

87 לספירה - שנת הכבש

88 לספירה - שנת הקוף

  • טוף בייפונג נולדת בממלכת האדמה.[24]

91 לספירה - שנת החזיר

  • קוקו נולדת.[25]

בערך 94 לספירה - שנת הנמר

  • אירו מתחיל את המצור על בה סינג סה.[26]
  • התוקפים מהדרום תוקפים את שבט המים הדרומי במטרה להרוג את אחרוני כשפי המים מהשבט הדרומי. קאיה מקריבה את עצמה בשביל להציל את ביתה, קטרה בת השמונה; כשפית המים האחרונה בשבט הדרומי.[27]לאחר מלחמת מאה השנים (100 אג' - 171 אג')

99 לספירה - שנת הכבש

119 לספירה - שנת הארנב

120 לספירה - שנת הדרקון

152 לספירה - שנת העכברוש

154 לספירה - שנת הנמר

158 לספירה - שנת הסוס

  • סקוצ'י נולד.[36]

165 לספירה - שנת השור

171 לספירה - שנת הכבש

  • אסאמי סאטו מקבלת את השליטה על תעשיות העתיד.[38]

עידן שני של האווטאר (171 לספירה - הווה)[]

טריוויה[]

הערות[]

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 אהרון אהז (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (2 בדצמבר 2005)). "המצור על הצפון, חלק ב'". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 20. (ספר ראשון: מים, פרק 20). ניקלודיאון.
  2. 2.0 2.1 2.2 טים הדריק (כתיבה) & איאן גרהאם (בימוי). (18 באוקטובר 2013). "התחלות, חלק ב'", האגדה של קורה, פרק 20. (ספר 2: רוחות, פרק 8). ניקולדיאון.
  3. 3.0 3.1 3.2 מייקל דנטה דימרטינו (כתיבה) & קולין הק (בימוי). (18 באוקטובר 2013). "התחלות, חלק א'", האגדה של קורה, פרק 19. (ספר 2: רוחות, פרק 7). ניקולדיאון.
  4. מייקל דנטה דימרטינו (16 בינואר 2012). טיוטה של ​​"התחלות, חלק 1". וורדפרס. אוחזר ב-16 ביוני 2014.
  5. מייקל דנטה דימרטינו (כתיבה) & איאן גרהאם (בימוי). (1 באוגוסט 2014). "המארב", האגדה של קורה, פרק 35. (ספר 3: שינוי, פרק 9). ניקולדיאון.
  6. 6.0 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 אליזבת וולץ' אהז (כתיבה) & איתן ספולדינג (בימוי). (26 באוקטובר 2007). "אווטאר ואדון האש". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 46. (ספר שלישי: אש, פרק 6). ניקלודיאון.
  7. 7.0 7.1 Avatar Extras for "אווטאר ואדון האש" בNicktoons Network.
  8. 8.0 8.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (17 ביוני 2005). "הרוח הכחולה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 13. (ספר ראשון: מים, פרק 13). ניקלודיאון.
  9. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: גורו פאטיק.
  10. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: המלך בומי.
  11. ג'ון אובריאן (כתיבה) & אנתוני ליוי (בימוי). (18 במרץ 2005). "מלך אומשו". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 5. (ספר ראשון: מים, פרק 5). ניקלודיאון.
  12. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: המרפאה בצמחים.
  13. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, עמוד 127.
  14. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: צ'יף ארנוק.
  15. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף יצור: מיוקי.
  16. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: דודה וו.
  17. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: האן.
  18. אהרון אהז (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס (בימוי). (30 בנובמבר 2007). "יום השמש השחורה, חלק 2: ליקוי החמה". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 51. (ספר שלישי: אש, פרק 11). ניקלודיאון.
  19. קומיקון 2007.
  20. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: הנסיכה יואה.
  21. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: הנסיכה אזולה.
  22. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: קטרה.
  23. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: תאו.
  24. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: טוף.
  25. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: קוקו.
  26. אהרון אהז (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (8 באפריל 2005). "עולם הרוחות". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 7. (ספר ראשון: מים, פרק 7). ניקלודיאון.
  27. אליזבת וולץ' אהז (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס (בימוי). (17 ביולי 2008). "התוקפים מהדרום". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 56. (ספר שלישי: אש, פרק 16). ניקלודיאון.
  28. מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & דייב פילוני (בימוי). (21 בפברואר 2005). "הילד בקרחון". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 1. (ספר ראשון: מים, פרק 1). ניקלודיאון.
  29. ג'ון אובריאן (כתיבה) & אנתוני ליוי (בימוי). (29 באפריל 2005). "מגילת כשפות המים". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 9. (ספר ראשון: מים, פרק 9). ניקלודיאון.
  30. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף טנזן
  31. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף זולט "מכת ברק"
  32. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף הירושי סאטו
  33. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף לין בייפונג
  34. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף מקו
  35. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף בולין
  36. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף סקוצ'י
  37. ממשחק הדפדפן הישן "welcome to republic city", במקור ב-Nick.com. המשחק לא קיים כיום, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר קורה" בדף מילו
  38. טים הדריק (כתיבה) & קולין הק (בימוי). (13 בספטמבר 2013). "רוח המרד", האגדה של קורה, פרק 13. (ספר 2: רוחות, פרק 1). ניקולדיאון.
Advertisement