אווטאר Wiki
Advertisement

האגדה של קֹורה היא סדרת המשך לסדרת האנימציה האמריקאית "אווטאר: כשף האוויר האחרון". הסדרה נוצרה על ידי מייקל דנטה דימרטינו ובראיין קונייצקו ושידוריה החלו מה-14 באפריל 2012 עד ל-19 בדצמבר 2014 בערוץ ניקלודיאון. סגנון האנימציה מושפע מאנימה כאשר רוב האנימציה נעשתה בסטודיו מיר שבקוריאה הדרומית או בסטודיו פיירו שביפן. תחילת הסדרה מבוססת על מלחמת העולם השנייה.

הסדרה מתחילה שבעים שנה אחרי אירועי הסדרה הקודמת, בעידן תעשייתי שבו כבר קיימים כלי רכב וספינות אוויר. במהלך חיו של אווטאר אנְג, נבנתה עיר בשם "רפבליק סיטי", שבה אנשים מכל האומות חיים יחדיו. עלילת הסדרה מתמקדת באווטאר החדשה - קורה נערה בת 17 כשפית מים משבט המים הדרומי. בניגוד לאווטאר, באגדה של קורה אין עלילה אחת רציפה עם מספר עלילות משנה אלא עלילה מחודשת בכל עונה, כל אחת עם נבל חדש.

העונה השנייה החלה ב-13 בינואר 2013 בארצות הברית, והעונה השלישית החלה ב-27 ביוני 2014, גם כן בארצות הברית ובישראל ב-1 בספטמבר 2014. ב-9 באוגוסט 2013 התחילה סדרת ספין אוף בת 3 פרקים בשם "שוטטות ברפבליק סיטי", המתארת על מה שעברו מאקו ובולין ברחוב לאחר שהוריהם מתו. הסדרה ירדה ב־23 באוגוסט 2013. שידורי העונה הרביעית החלו ב־3 באוקטובר 2014 בארצות הברית וב־14 באפריל 2015 בישראל.

עלילת הסדרה[]

ספר ראשון - אוויר (气)[]

ערך מורחב: ספר ראשון: אוויר

אחרי שסיימה את לימודי כשפות מים, אדמה ואש במגוריה בקוטב הדרומי, קורה עוברת לרפבליק סיטי כדי ללמוד כשפות אוויר מטנזן, בנו של אנג. קורה מתקשה עם אימוניה ונכנסת לקבוצת אולימפי-כשף עם בולין ומאקו, אחים יתומים שגדלו ברחובות. לא הרבה אחרי, החבורה פוגשת את אסאמי סאטו, בתו של מנהל "תעשיות העתיד" וממציא הסאטו-מובילים. במקביל, אמון יוצר תנועה חברתית תחת האמונה שלכשפים יש זכויות יתר, ותחת העובדה שאמון מסוגל לקחת מאנשים את יכולת הכשפות. הפוליטיקאי השאפתני טרלוק מצליח לצרף את קורה לכוח משימה הנועד להילחם ב"שוויונאים", הכוח הלוחם של אמון. כאשר אביה של אסאמי מתגלה כשווינאי, החבורה בורחת ומתחילה לגור יחד עם קורה אצל טֶנְזֶן, ולא הרבה אחרי הם נאלצים להיכנס למחתרת אחרי שאמון משתלט על העיר. יחד עם עזרתם של מפקדת המשטרה לין בייפונג וגנרל הכוחות המאוחדים אירו, החבורה מצליחה לחשוף את אמון ככשף מים ודם וכאחיו של טרלוק, ובכך מסיימים את המהפכה השוויונאית. מפגש רוחני עם אווטאר אנג נותן לקורה את היכולת להחזיר לקורבנותיו של אמון את הכשפות. אחרי רצף של שברונות לב בין קורה, בולין, מאקו ואסאמי, מאקו וקורה מסיימים את העונה כזוג.

ספר שני - רוחות (神靈)[]

ערך מורחב: ספר שני: רוחות

קורה וחבריה מגיעים לקוטב הדרומי ושם היא וחבריה מותקפים על ידי רוחות אפלות. דודה של קורה וצ'יף השבט הצפוני אונלק מציל אותם מהרוחות ומציע לאמן את החיבור הרוחני של קורה. החבורה נותרת בקוטב הדרומי, בעוד שטנזן ומשפחתו יוצאים לחופשה במקדשי האוויר. אחרי שקורה פותחת את השער לעולם הרוחות בקוטב הדרומי, הם חוזרים לקוטב הדרומי ומגלים שכוחות השבט הצפוני הגיעו ושבטי המים על סף מלחמת אזרחים. אביה של קורה ואחיו של אונלק, טונרק, מתנגד לכוחות הכובשים של אונלק בתור צ'יף שבט המים הדרומי. האווטאר הראשון, וואן, מתגלה אל קורה ומספר לה על איך שהוא התאחד עם רוח האור ראאבה והפך לאווטאר, ועל המיזוג ההרמוני שבו רוחות האור והחושך נלחמים אחת בשני כדי לקבוע מי ישלוט על 10,000 השנים הקרובות. אונלק מצליח להתחבר עם רוח החושך ואאטו, ששוכן בעולם הרוחות, והופך לאווטאר אפל. קורה מאבדת את החיבור עם ראאבה ובעקבות זאת גם עם האווטארים הקודמים. היא מצליחה לבסוף להביס את אונלק ולהתמזג מחדש עם ראאבה בכך שהיא מתחברת לאנרגיה הקוסמית של היקום ולרוח של עצמה, אך הקשר עם האווטארים הקודמים נשאר מנותק. קורה כולאת את ואאטו ואונלק נהרג אך היא מחליטה להשאיר את שערי הרוחות פתוחים, מה שמתחיל עידן חדש של דו-קיום בין רוחות ובני אדם.

ספר שלישי - שינוי (易)[]

ערך מורחב: ספר שלישי: שינוי

בעקבות המיזוג ההרמוני, אנשים מגלים כעת כי ביכולתם לכשף אוויר. קורה, מאקו, בולין, טנזן, בומי, אסאמי וג'ינורה יוצאים לממלכת האדמה על מנת לאתר כשפי אוויר ולהחזיר את האומה לתפארתה. במהלך המסע הם מגלים כי מלכת האדמה שובה כשפי אוויר כדי שישמשו בחיילים בצבא האדמה והם משחררים אותם.

מסדר אנרכיסטי עתיק בשם "הלוטוס האדום" חוזר. מנהיג המסדר, זאהיר, מסוגל לכשף אוויר, ומשחרר 3 מחבריו, כשפים חזקים ומלאי עוצמה. הם יוצאים במטרה לחסל את האווטאר ואת כל המנהיגים בעולם. בהמשך, יחד עם לין, הם מגיעים לעיר בשם צאופו העשויה ברובה ממתכת וחיים בה כשפי מתכת. העיר שייכת לאישה בשם סו-יין (בקיצור סוּ), המתגלה כאחותה של לין. בצאופו, סוּ מלמדת את קורה כשפות מתכת, וכך קורה הופכת להיות האווטאר הראשונה שמסוגלת לכשף מתכת. "הלוטוס האדום" מנסים לחטוף את קורה בעיר, אך נכשלים. מאוחר יותר, המסדר חוטף את מאקו ובולין והורג את מלכת האדמה, ובכך מפיל את העיר בה-סינג-סה. זאהיר משתלט על מקדש האוויר הצפוני, ומוסר הודעה לקורה שאם לא תסגיר את עצמה לידיו ישמיד את כשפי האוויר החדשים. קורה מחליטה להסגיר את עצמה אך מגלה שזאהיר שיקר לה. מסדר הלוטוס האדום משיג רעל שמכריח את הגוף של קורה להיכנס למצב אווטאר, על מנת להרוג אותה במצב האווטאר. הם כמעט מצליחים, אך קורה משיבה מלחמה. בזמן הקרב כשפי האוויר מצליחים לברוח ולנצח. בסוף, סו מוציאה את רוב הרעל מגופה של קורה. העונה מסתיימת כאשר הרעל שניתן לקורה היה בגופה יותר מדי זמן ולכן אינה יכולה לתפקד ומרותקת לכיסא גלגלים לאחר שכמעט מתה.

ספר רביעי - איזון (平衡)[]

ערך מורחב: ספר רביעי: איזון

3 שנים עברו מאז אווטאר קורה הביסה את חברי הלוטוס האדום, בעקבות רצח מלכת האדמה, ממלכת האדמה נפגעה קשה מאוד וזקוקה למנהיג ומלך חדש, הנשיא רייקו מציע שסוּ תהיה המנהיגה החדשה של ממלכת האדמה. סו מסרבת וקובירה, כשפית מתכת מהעיר צאופו שנמצאת תחת חסותה, מסכימה להיות אחראית זמנית על ממלכת האדמה עד הימצאות מלך חדש. הנשיא מסכים וקובירה לוקחת את שלטונה רחוק מדי ומסרבת לוותר על הסמכות. היא מקימה אימפריה חדשה בשם "אימפריית האדמה", כדי לאחד את כל השטחים של ממלכת האדמה, והיא מכונה "המאחדת הגדולה". כאשר הנסיך וו עמד להיות המולך החדש של ממלכת האדמה, קובירה מדיחה אותו ואומרת שאין לו כל סמכות למלוך. קובירה בהתחלה משתלטת על בה-סינג-סה וערים נוספות מממלכת האדמה, ולבסוף ומגיעה לצאופו. סוּ מסרבת לתת את שלטון צאופו לידיה, מנסה לחסל אותה אך נכשלת ונכלאת ביחד עם בניה. בהמשך קורה נלחמה בקוּבִירָה בגלל השתלטותה על צאופו, קורה כמעט מביסה את קובירה אך בעקבות ההתנתקות שנמשכה למעלה מ-3 שנים בינה לבין ראאבה, קורה נכשלת וכמעט נהרגת. אחרי קרב זה מבינה קוּבירה כי היא צריכה עוד כוח ומתחילה לבנות נשק חזק במיוחד מגפני רוחות. לאחר סיום בניית הנשק, בונה קובירה בנוסף מגה־טנק ענקי העשוי מפלטינה כדי להשתלט על רפאבליק סיטי. הנשיא רייקו נכנע אך צוות אווטאר ביחד עם לין, סו וכשפי האוויר לא נתנו לצבאה של קובירה להשתלט על רפאבליק סיטי וניסו להילחם בה. הלחימה הורסת הרבה ופוגעת קשות ברפאבליק סיטי, אך לין הצליחה להשיג את העזרה שנדרשה והוציאה את הירושי סאטו, אביה של אסאמי, מהכלא. הירושי אמר כי אפשר להביס את המגה־טנק הענקי בעזרת מסורי פלזמה. הירושי מצליח ליצור חור במגה־טנק הענקי אך מקריב את חייו ונהרג על ידי קובירה. בולין ומאקו מתעסקים עם אזור במגה טנק של גפני רוחות המספק את האנרגיה של הגפנים לכל המגה טנק. מאקו מכניס ברק לתוך הגפנים ונפצע. כל הנשק מתפוצץ. לאחר מכן קובירה הולכת ליער ומוצאת שארית מהנשק שנשאר, יורה בו על קורה אך מגלה כי היא לא מצליחה לכבות אותו. קורה נכנסת למצב אווטאר ומצילה אותה ואת קובירה. בעקבות עוצמת האנרגיה החזקה מהנשק, נוצר שער רוחות חדש. קובירה נכנסת לכלא על מעשיה. הרוחות חוזרות, והעיר מחליטה להתרחב ולא להשתקם. האיזון הוחזר וקורה ואסאמי יוצאות לחופשה בעולם הרוחות. יוצרי הסדרה אישרו את התיאוריה לפיה קורה ואסאמי הפכו לבסוף לזוג, לשמחתם של מעריצים רבים.

סקירה[]

ערך מורחב: האגדה של קורה - פרקים

עונה פרקים שודרה לראשונה
הפרק הראשון הפרק האחרון
1 12 14 באפריל 2012 23 ביוני 2012
2 14 13 בספטמבר 2013 22 בנובמבר 2013
3 13 27 ביוני 2014 22 באוגוסט 2014
4 13 3 באוקטובר 2014 19 בדצמבר 2014
  • בין העונה הראשונה לשנייה שוחררו ברשת 3 סרטונים קצרים תחת הכותרת 'המולה בעיר הרפובליקה' (באנגלית: Republic City Hustle). סרטונים אלה מציגים חלק מחייהם של הדמויות מאקו ובולין לפני אירועי העונה הראשונה.

דמויות ראשיות[]

ערך מורחב: האגדה של קורה - דמויות

קורה[]

קורה (ג'נט וארני/דקלה הדר) היא האווטאר הבאה אחרי אנג, כשפית מים משבט המים הדרומי. קורה היא האווטאר הראשונה בעלת יכולת לכשף מתכת. עקשנית וקשוחה, כשפית מעולה אך מתקשה בצד הרוחני. ביתם של טונרק וסנה, אחייניתו של אונלק ובת דודתם של אסקה (בת) ודסנה (בן), הייתה שחקנית אולימפי־כשף, וניהלה מערכות יחסים עם מאקו. במהלך העונות 3 ו־4 גוברת החברות בינה ובין אסאמי, ובסוף העונה הרביעית השתיים יוצאות יחד לחופשה בעולם הרוחות. קורה היא הגיבורה הראשית של הסדרה. קורה מתגלה בסוף הסדרה כביסקסואלית.

מאקו[]

מאקו (דייוויד פאוסטינו/עומרי רוזנצוייג) הוא אחיו הבוגר של בולין, כשף אש בן 18 שמסוגל ליצור ולנווט ברקים. בגיל צעיר התייתם מהוריו ונשאר עם אחיו בולין, והם התגוררו יחד ברפאבליק סיטי. היה שחקן אולימפי־כשף, ומאוחר יותר בלש במשטרת רפאבליק סיטי ושומר הראש של הנסיך וו. היה בכלא מספר פעמים ברפאבליק סיטי וגם בממלכת האדמה. ניהל מערכות יחסים עם קורה ועם אסאמי. מאקו קרוי על שם השחקן מאקו איוואמאצו, אשר דיבב את אירו בכשף האוויר האחרון.

בולין[]

בֹּולִין (פ.ג'.בירן/גילן שחף) הוא אחיו הצעיר של מאקו, כשף אדמה ולבה, ניסה בעבר גם כשפות מתכת אך כשל. היה שחקן אולימפי־כשף, ובהמשך שיחק בתמונוע בתור דמות בשם נאקטאק, ונהיה מפורסם. ניהל מערכת יחסים עם אסקה שהתגלתה כמשוגעת ומנהל מערכת יחסים עם אופל. חבר של וריק. בתחילת העונה הרביעית היה נאמן לקובירה, אך הבין שהיא מסוכנת ובעקבות זאת הוא ווריק ברחו ממנה ומצבאה, ועזרו להביס אותה.

אסאמי סאטו[]

אסאמי סאטו (סיישל גבריאל/הילה מערבי) [עונות 1-4] / (שרון שחל) היא בתו של הירושי סאטו, ומנהלת חברת "תעשיות העתיד", ממציאה מחוננת, בעונה הראשונה מתגלה הירושי כפושע שחבר לאמון במהפכת השוויונאים כנגד כל הכשפים. היא אינה כשפית, אך מוכשרת במיוחד בלחימה בעזרת כפפה חשמלית שלקחה מהשויונאים. ניהלה מערכת יחסים עם מאקו. במהלך העונות 3 ו־4 גוברת החברות בינה ובין קורה, ובסוף העונה הרביעית הן יוצאות יחד לחופשה בעולם הרוחות. בעונה הרביעית אסאמי סלחה לאביה.

טנזן[]

טנזן (ג'יי.קיי.סימונס/לירון ברנס) הוא בנם השלישי של אנג וקטרה, היחיד מבין אחיו שנולד כשף אוויר. הוא מאסטר והמורה של קורה בכשפות אוויר. יש לו ארבעה ילדים: ג'ינורה, איקי, מילו ורוהאן.

לין בייפונג[]

לין בייפונג (מינדי סטרלינג/שרית סרי) היא כשפית אדמה ומתכת, בתה של טוף ואחותה למחצה של סוּ. בעלת עבר קשה עם סוּ, אך הן משלימות. מפקדת המשטרה ברפאבליק סיטי, ונאמנה מאוד לעבודתה. בעבר היא יצאה עם טנזן, אך הם נפרדו לאחר שטנזן הכיר את פמה.

סר איקניק בלאקסטון ורִיק[]

וריק (ג'ון מייקל היגינס/צביקה פורמן) הוא ממציא גאון ועשיר משבט המים הדרומי, שהמציא את התמונוע ונשק־על שעובד על גפני רוחות. לאורך רוב העונה השנייה הוא עושה רושם טוב, אך בסוף מתגלה שניסה לחטוף את הנשיא ולהפליל בכך את שבט המים הצפוני, כדי שצבא רפבליק סיטי יסייע לשבט המים הדרומי במלחמה, אך בולין עוצר אותו ומכניסים אותו לבית הכלא היפה באופן מטריד שלו. בעקבות המיזוג של אונלק וואטו נהרס בית הכלא, משם הוא בורח לצאופו. בצאופו הוא עוזר לסו בבניית העיר. בעונה הרביעית היה נאמן לקובירה, אולם באמצע העונה גילה את כוונותיה הזדוניות וברח עם בולין וז'ו־לי, עד שזו בגדה בו וחזרה לקובירה, והוא ברח כאשר באמצעות הניסוי שלו כמעט פוצץ את עצמו ואת בולין ברכבת, אך ברח. בעונה השנייה היה נבל, אבל בעונה השלישית והרביעית הפך לאדם בעל צדק. בעל עוזרת שקטה בשם ז'ו־לי, ולבסוף מתחתן איתה.

הפקה[]

פיתוח[]

האגדה של קורה נוצרה והופקה על ידי מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו באולפני ניקלודיאון בברבנק, קליפורניה. כדי להדגים את אורך תהליך ההפקה (בין 10 ל-12 חודשים לפרק), קונייצקו כתב ביולי 2013 שהצוות שלהם כבר התחיל לעשות סטוריבורד לפרק הראשון של עונה 4 עוד לפני שהסתיימה העבודה על הפרקים האחרונים.

הסדרה הוכרזה בקומיק-קון ב-2010 ותוכננה לצאת לאור באוקטובר 2011, אבל בכורת הסדרה הייתה ב-14 באפריל 2012. השם של הסדרה שונה פעמים רבות לפני יציאתה.

השפעות[]

העיצוב של רפאבליק סיטי, המתואר בתור "אם מנהטן הייתה באסיה", הושפע משנות ה-20 ומכיל בתוכו אלמנטים אדריכליים של אמריקה ואירופה מתקופת זמן זו.

ביקורות[]

דירוגים[]

פרסים ומועמדויות[]

טריוויה[]

ראה גם[]

קישורים חיצוניים[]

הפניות[]

Advertisement