אווטאר Wiki
Advertisement

ג'ונג ג'ונג, הידוע גם בתור "העריק", היה כשף אש, מאסטר לכשפות אש, לשעבר מורה לכשפות בצבא אומת האש. כשהיה בצבא, ג'ונג ג'ונג ראה ממקור ראשון את הקשיים של מלחמת מאה השנים. בעקבות כך, בסביבות שנת 90 לספירה, הוא החליט לערוק מהצבא, וידוע בתור הראשון שעשה כך ונשאר חי לספר על זה[1]. בשל כך, הוא נודע בשם "העריק" ונחשב לאגדה. הוא ברח לממלכת האדמה, שם נתקל בשבט קטן שהפך למלווה שלו במסע[2][3][4]. כחבר במסדר הלוטוס הלבן, הוא סייע בשחרור בה סינג סה בשנת 100[5].

היסטוריה[]

חיים מוקדמים, קריירה ועריקות[]

מגיל צעיר, ג'ונג ג'ונג הוכר על ידי מוריו כילד פלא בכשפות אש, ובאמצעות לימוד ותרגול חרוץ, הוא הפך למאסטר עוד בשנות העשרה שלו. בסופו של דבר הוא הצטרף לצבא אומת האש, ולימד כשפות אש לחיילים צעירים, וביניהם צאו. צאו, לעומת זאת, לא הכיר בסכנות של כשפות אש, והשתמש באמנות רק במטרה להשמיד את יריביו, והזניח את המשמעויות הנוספות של הכשפות. לאחר שנים רבות של צפייה בתלמידיו מנהלים מלחמה וגורמים להרס, החל ג'ונג ג'ונג להטיל ספק בתורתו שלו[4].

עשר שנים לפני שפגש את אווטאר אנג, ג'ונג ג'ונג נטש את צבא אומת האש ונשבע לעולם לא ללמד שוב כשפות אש. כדי לברוח מצבא אומת האש, שידוע בחוסר סבלנותו המוחלטת לתופעת העריקות, הוא נאלץ לעבור ממקום למקום, ולעולם לא השתקע באזור אחד במשך יותר מעונה. שנים לאחר עריקתו, ג'ונג ג'ונג בא במגע עם שבט בצפון-מערב ממלכת האדמה. תושבי השבט העריצו אותו והכריזו עליו כאל חי. הם הציעו לו מגורים במחנה קטן, שבו שהה בחורף[2].

הפגישה עם אווטאר אנג[]

כאשר אנג הובא על ידי צ'י למחנה של ג'ונג ג'ונג על מנת ללמוד כשפות אש, ג'ונג ג'ונג סירב ללמד אותו, וסירב אפילו לראות אותו. בהתרסה, אנג נכנס ביוזמתו לבקתה של ג'ונג ג'ונג, שם עשה מדיטציה מוקף בנרות ויושב מול עץ מת. ג'ונג ג'ונג כעס והסביר בזעם לאנג מדוע הוא מסרב ללמד אותו כשפות אש. היה ברור לו שאנג אינו מעוניין ללמוד משמעת, ולא למד כשפות מים או כשפות אדמה. הוא אמר שמכיוון שאנג לא למד כיצד לשלוט באלמנטים הללו, הוא לא השיג הבנה בעקרונות המשמעותיים שלהם שיעזרו לו לשלוט בכוח של כשפות אש.

ג'ונג ג'ונג ואנג

ג'ונג ג'ונג סירב בהתחלה ללמד את אנג כשפות אש

כשאנג התעקש, ג'ונג ג'ונג חזר על סירובו והעיר על חוסר המשמעת של אנג, ואמר שהוא חלש, ושהוא עוד לא מוכן. ברגע שהוא אמר את זה, להבות הנרות סביבו התלקחו בעוצמה ומיד נכבו לחלוטין, ולמאסטר היה חזיון שבו הוא מצא את עצמו יושב כשרק נר אחד דולק לפניו, והעץ המת בעבר מאחוריו, פורח. אווטאר רוקו הופיע לפניו במקום בו ישב אנג בעבר ושאל אם ג'ונג ג'ונג חשב שהוא חלש. לאחר שהעריק השתחווה בכבוד ומיד הכחיש את כוונתו, רוקו הורה לו ללמד את האווטאר כשפות אש. כשג'ונג ג'ונג הסכים באי רצון, החיזיון הסתיים, והוא חזר למציאות, שם אנג התלהב, למורת רוחו של ג'ונג ג'ונג, לשמוע את החלטתו ללמד אותו.

טכניקות ההוראה של ג'ונג ג'ונג נשענו במידה רבה על משמעת. לפני שלימד את אנג איך לכשף אש, הוא גרם לו להתאמן בכמה טכניקות, בתקווה שהאווטאר הצעיר יוכל להימנע מלפגוע במישהו ע"י האש. ג'ונג ג'ונג הורה לאנג לעשות תרגילי נשימה במשך מספר שעות, אך עם זאת, סבלנותו של אנג פגה במהרה. חוסר הסבלנות של האווטאר אכזב את המאסטר, שהשתמש בצאו, תלמידו לשעבר, כדוגמה למה שיכול לקרות למי שלא למד את המשמעת הקשורה לכשפות אש. אנג התנצל במהירות ואמר שהוא מוכן לציית לפקודותיו של ג'ונג ג'ונג[1].

ג'ונג ג'ונג מכשף אש

ג'ונג ג'ונג מכשף חומת אש כדי לעצור את צאו וכוחותיו

ג'ונג ג'ונג המשיך להדריך את אנג איך לכשף אש בפועל, אנג התרגש, אך התאכזב כאשר ג'ונג ג'ונג הטיל עליו את המשימה הפשוטה למנוע עלה להישרף לחלוטין. אבל כשהעלה נשרף לגמרי, אנג מצא את עצמו משחק באש ובטעות שרף את קטרה. ג'ונג ג'ונג הגיע והסתכל על אנג במבט גוער ומלא אכזבה. באותו זמן, צאו הגיע דרך הנהר הסמוך; ג'ונג ג'ונג אמר לאנג ולסוקה שעליהם לעזוב. לאחר מכן הוא הגיע לאיפה שקטרה ריפאה את עצמה, והתבונן איך היא מרפאה את הכוויות שלה. הוא בישר לקטרה על כישוריה החדשים והצהיר שריפוי הוא היכולת המועדפת עליו, בניגוד לכשפות אש שאותה כינה "קללה בוערת". זמן קצר לאחר מכן, צאו הגיע בספינות הנהר שלו, וג'ונג ג'ונג התעמת איתו. קטרה עזבה, ולאחר מכן אנג הגיע. ברגע שראה את אנג, ג'ונג ג'ונג כיסה את עצמו בכדור אש ונעלם, השאיר את אנג להתמודד לבדו עם צאו ואנשיו.

שחרור בא סינג סה[]

לפני שחרור בה סינג סה, ג'ונג ג'ונג נענה לקריאתו של סב הלוטוס אירו והגיע למחנה הלוטוס הלבן לקראת הקרב הקרוב. כאשר הגיע כוכב השביט של סוזין, ג'ונג ג'ונג השתמש בכוחו של השביט כדי להגביר את כשפות האש שלו ונלחם בקרב על בה סינג סה. במהלך הקרב, ג'ונג ג'ונג השתלט על אזור נרחב בטבעת התחתונה של בה סינג סה, הגן על עצמו והביס טנקים רבים של צבא האש[6][5].

אישיות[]

ג'ונג ג'ונג עושה מדיטציה

ג'ונג ג'ונג עושה מדיטציות בחושך כדי להשיג שלווה פנימית.

למרות שג'ונג ג'ונג היה מאסטר בכשפות אש, היו לו רגשות סותרים לגבי אמנות כשפות האש והתייחס אליה כ"קללה". הוא הודה בשיחה עם קטרה שתמיד רצה להיות כשף מים מפני שמים מרפאים, בעוד שאש "מביאה רק הרס וכאב". מרירותו על היכולות שלו הודגמה שוב ושוב בהתנהגותו ובאופיו. ג'ונג ג'ונג לא חייך הרבה, הוא העדיף להיות לבד כדי לא לפגוע באחרים, אך גם בגלל שהוא מאוכזב מהעולם. כאדם נאור, ג'ונג ג'ונג עשה מדיטציה לעתים קרובות לבד ובחושך, בכך, האמין שהוא יכול לדכא את "הקללה" שלו בדרך זו.

לעומת זאת, ג'ונג ג'ונג התייחס לשמש כמקור האש הגדול ביותר שכן היא בהרמוניה מושלמת עם הטבע. טכניקת הלחימה של ג'ונג ג'ונג משקפת את ההרמוניה הזו בכך שהיא גם חזקה ועוצמתית וגם לא הרסנית במיוחד.[1]

יכולות[]

חומת אש

ג'ונג ג'ונג מראה את יכולת כשפות האש האדירות שלו.

ג'ונג ג'ונג היה אמן בכשפות אש, ילד פלא שהוכר ברחבי אומת האש כגאון בשימוש בה. עם זאת, גישתו ללחימה הייתה שמרנית, הוא העדיף להשתמש בכשפות שלו לצורך הגנה. הוא האמין כי כשפות אש היא קללה, כוח מסוכן שבדרך כלל רק גורם להרס, לפיכך, בסגנון הלחימה שלו היה דגש על שליטה עצמית, דיוק וסבלנות. כשלימד את אנג, הוא הדגים את פילוסופיית המשמעת שלו. ג'ונג ג'ונג האמין שכשפי אש רבים כמו שליט האש אוזאי ואדמירל צאו, שאבו את כל כוחם מכעס ובכך איבדו בקלות שליטה על האש. סגנונו של ג'ונג ג'ונג התמקד בהתפתחות איטית וחזרה מתמדת ליסודות, אותם הקפיד להקנות לאנג.

ג'ונג ג'ונג היה מיומן במיוחד ביצירת חומות אש ופיצוצים גדולים, הוא השתמש בחומת אש כדי להדוף את ספינותיו של צאו. ג'ונג ג'ונג ידע לשלוט בחומה כך שהלהבות יוכלו לבעור על המים, ובמקביל לא להרוס את הטבע מסביב. לאחר מכן, הוא יצר כדור אש שהדף ארבעה פיצוצים בו זמנית, וסיפק לו הסחת דעת כדי שיוכל לברוח.  מאוחר יותר, הוא הגן על קטרה וסוקה עם חומת אש גדולה נוספת.[1] במהלך הקרב על בה סינג סה, שליטתו של ג'ונג ג'ונג בכשפות אש נראתה שוב כאשר יצר מספר חומות אש שניטרלו את הטנקים של אומת האש אך לא המיסו אותם.[5]

ג'ונג ג'ונג מרחף באוויר

בעזרת השפעתו של כוכב השביט של סוזין, ג'ונג ג'ונג מרחף באוויר באמצעות כשפות אש.

כשכוכב השביט של סוזין חיזק את עוצמת את כשפות האש שלו, ג'ונג ג'ונג הצליח להישאר באוויר בעזרת סילון אש שכישף מתחת לרגליו. הטכניקה שלו הייתה שונה מזו של אוזאי בכך שג'ונג ג'ונג נראה מרחף ולא עף, ויכול לבצע טכניקות כשפות אש גדולות אחרות מבלי צורך לנחות או להפסיק את סילוני האש.[6]

טכניקות כשפות האש של ג'ונג ג'ונג נבעו בסופו של דבר מהמוח הנלהב והמנוסה שלו, הוא היה מסוגל לדעת רק ממבט אחד שאנג לא שלט בכשפות מים ובכשפות אדמה, ובכך הבין שהוא לא מוכן ללמוד כשפות אש עדיין. ג'ונג ג'ונג היה רוחני מאוד, בדומה לאירו. הוא הפגין זאת כאשר ציית לאוואטר רוקו, שהופיע מולו לאחר שהתבקש ללמד את אנג כשפות אש.[1]

הופעות[]

אווטאר: כשף האוויר האחרון[]

ספר ראשון: מים (水)[]

ספר שלישי: אש (火)[]

קומיקס[]

ספר שלישי: אש (火)[]

  • "בומי נגד טוף, סיבוב ראשון"

רומנים גרפיים[]

  • "ההבטחה - ספר שלישי"

משחקים[]

  • "Avatar: Genrationse"

טריוויה[]

  • מודעה ג'ונג ג'ונג מבוקש

    המודעה של ג'ונג ג'ונג שהוא מבוקש של אומת האש.

    ג'ונג ג'ונג התגלה כחבר במסדר הלוטוס הלבן, למרות שמעולם לא הראה רמז לכך שהוא חלק מהארגון.
  • לג'ונג ג'ונג הייתה השקפה שלילית יותר על כשפות אש מאשר דמויות אחרות, כמו לוחמי השמש, למרות שהם האמינו שאסור שכשפות אש תיווצר מכעס.
  • ג'ונג ג'ונג נקרא על שמו של ג'ונג ג'ונג-גיון, המנכ"ל של "DR Movie", אולפן האנימציה שעבד על פרק הבכורה שלו.[7]
  • ג'ונג ג'ונג היה במקור מחיל הים, לפי המודעה שהוא מבוקש אומת האש, כתוב בסינית שהוא היה אדמירל לשעבר.
  • ג'ונג ג'ונג לא הופיע בסרט "איירבנדר".
  • ישנו דמיון רב בין ג'ונג ג'ונג לקולונל קורץ בסרטו של פורד קופולה מ-1979 "אפוקליפסה עכשיו ", שכן הוא היה עריק שלא היה מרוצה ככל הנראה ממדיניות אומת האש ומהמלחמה. הוא נמצא בחברת צ'י עריק אחר, שהוא דומה מאוד לצלם העיתונות המלווה את קולונל קורץ.
  • ג'ונג ג'ונג השתמש במטאפורה של דג כדי להסביר לאנג שהוא לא יודע את גורלו. מטאפורה זו מבוססת על ציטוט של אלברט איינשטיין: "מה יודע דג על המים שבהם הוא שוחה כל חייו?"[1] בנוסף, ראוי לציין שג'ונג ג'ונג מזכיר במטאפורה שלו ש"הדג שחי כל חייו בנהר לא יכול לדמיין את האוקיינוס", מה שמזכיר את הפתגם הסיני "צפרדע בקרקעית באר לא יכולה לראות את האוקיינוס".
  • שמו של ג'ונג ג'ונג נכתב בצורה שגויה באנגלית כ"Joeng Joeng" ב"התוספות של אווטאר" ל"כוכב השביט של סוזין, חלק 3".
  • ג'ונג ג'ונג מוזכר בעונה השלישית של הסדרה אווטאר: כשף האוויר האחרון כאשר צוות אווטאר שוהה במקדש האוויר המערבי ומנסים למצוא לאנג מורה לכשפות אש. קטרה מציעה לחפש את ג'ונג ג'ונג אך אנג לא מאמין שהם ימצאו אותו.[8]

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 טים הדריק (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (21 באוקטובר 2005). "העריק". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 16. (ספר ראשון: מים, פרק 16). ניקלודיאון.
  2. 2.0 2.1 מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף מקום: המחנה של ג'ונג ג'ונג.
  3. מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: צ'יי.
  4. 4.0 4.1 מהאתר הרשמי של אווטאר: כשף האוויר האחרון, במקור ב-Nick.com. האנציקלופדיה לא זמינה כעת, והמידע הועבר לארכיון "התורה האבודה של אווטאר אנג" בדף דמות: ג'ונג ג'ונג.
  5. 5.0 5.1 5.2 אהרון אהז (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (19 ביולי 2008). "כוכב השביט של סוזין, חלק 2". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 59. (ספר שלישי: אש, פרק 19). ניקלודיאון.
  6. 6.0 6.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו (כתיבה) & יואקים דוס סנטוס (בימוי). (19 ביולי 2008). "כוכב השביט של סוזין, חלק 3". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 60. (ספר שלישי: אש, פרק 20). ניקלודיאון.
  7. אווטאר: כשף האוויר האחרון - אמנות סדרת האנימציה, עמוד 68
  8. איתן ספאולדינג, אליזבט וולץ' וטים הדריק. (14 ביולי 2008). "מקדש האוויר המערבי ". אווטאר: כשף האוויר האחרון, עונה 3 פרק 12. ניקלודיאון.
Advertisement