אווטאר Wiki
Advertisement

איזומי היא שליטת האש הנוכחית של אומת האש, נכדתם של אוזאי ואורסה, בתו של שליט האש הקודם צוקו, אחייניתם של אזולה וקיי, ואמו של הגנרל אירו. היא הוכתרה לשליטת האש בשנת 167 לספירה בעקבות התפטרותו של אביה.[1][2]

היסטוריה[]

תחילת חייה[]

איזומי נולדה כנסיכה של אומת האש לשליט האש צוקו בעקבות מלחמת מאה השנים.[3] בשלב מסוים במהלך חייה נולד לה בן, לו קראה אירו על שם דודו של אביה[4] ובנוסף נולד לה גם בת.[5] בתור נסיכת אומת האש, איזומי הוכתרה לשליטת האש בעקבות התפטרותו של אביה בשנת 167 לספירה.[1][2]

איזומי התפרסמה בשל מאמציה לבנות רפורמה בממשלת אומת האש ולטפח יחסי שלום עם האומות האחרות, כולל הרפובליקה המאוחדת של ארבע האומות. צוקו תמך בדרכה להמשיך להתרחק מעברה האכזרי של אומת האש.[3]

מבחינה טכנית, בנה אירו אמור לרשת את כס המלכות, אבל מעמדו כגנרל בכוחות המאוחדים לא בטוח יאפשר לו זאת. המטרה של איזומי להתרחק מעימותים צבאיים לא תמיד השתלבה עם חובותיו של אירו, והשניים חלקו זה על זה לפעמים על דרך הפעולה הטובה ביותר כאשר הרפובליקה המאוחדת קראה לסיוע של אומת האש.[4]

בשנת 171 לספירה[]

בעקבות האנרכיה בממלכת האדמה בשנת 171 לספירה, ​​איזומי ושאר מנהיגי העולם הטילו על קובירה להשיב את הסדר לאומה והעניקו לה את התפקיד הזמני לשלוט עד שממלכת האדמה תתייצב מספיק לשובו של הנסיך וו. שאמור להיות המלך החדש של ממלכת האדמה.[6]

בשנת 174 לספירה[]

שלוש שנים מאוחר יותר, איזומי נסעה לרפובליקה סיטי בתפקידה הרשמי כשליטת האש כדי להשתתף בהכתרתו של הנסיך וו כמלך האדמה ה-54 . שם, היא ישבה ליד אביה והייתה עדה להודעתה של קובירה על פירוק ממלכת האדמה והתחלתה של אימפריית האדמה תחת שלטונה. איזומי ושאר מנהיגי העולם התכנסו לאחר ההכתרה והסכימו לשלוח את סו-יין ביפונג כנציגם לשוחח עם קובירה ולשכנע אותה לעזוב.[7]

כמה שבועות לאחר שקורה לא הצליחה למנוע מקובירה לכבוש את צאופו, איזומי השתתפה בפגישה של כל מנהיגי העולם (חוץ מנציגי שבטי המים) בבניין העירייה. היא לא התרשמה מההצעה של וו לתקוף את קובירה עם צבא של "גיריות". לפני שהם הספיקו לסיים, הפגישה שלהם הופסקה על ידי קורה ואופל ומאוחר יותר גם על ידי בולין ווריק, שכולם התריעו בפניהם על תוכניתה של קובירה לייצר נשק על המונע על ידי גפני רוחות.

מנהיגי העולם בבניין העירייה

איזומיי סירבה להשתתף בתקיפה נגד צבא של קובירה בפגישה עם שאר מנהיגי העולם.

כאשר רייקו הציע לתקוף בשל האיום שמציבה קובירה, איזומי הצהירה בתקיפות שצבאה לא יתמוך בפעולה כל כך תוקפנית. כשהנשיא ניסה לנמק את הצעתו, והצביע על כך שקובירה מהווה איום על העולם ושצריך לעצור אותה, היא הסבירה שהאומה שלה כבר השקיעה יותר מדי מההיסטוריה שלה בלחימה במלחמות חסרות משמעות ושהיא מסרבת להעביר את האומה שלה עוד מלחמה כזאת אלא אם לא הייתה ברירה אחרת. כאשר רייקו שינה את התוכנית ההתקפית שלו לתוכנית הגנה שבה הוא יבצר את הגבולות של הרפובליקה המאוחדת, איזומי הציעה את עזרתה של אומת האש.[8]

כיום, שליטת האש איזומי מתמקדת בעיקר במבנה של אומת האש ובעתידה של האומה. היא ורבים מפקידיה מתכננים להזמין בקרוב את האומות האחרות להקים שגרירויות בבירת האומה בהרי בולקן כדי להמשיך יחסי שלום ושיתופי פעולה. איזומי עדיין ממשיכה לשלם פיצויים על הנזק שנגרם במהלך מלחמת מאה השנים. לדוגמא, היא הורידה את אחרון האנדרטות באומת האש אשר מטרתם הייתה להוקיר לאנשים שביצעו פשעי מלחמה במהלך המלחמה.[3] שליטת האש איזומי גם ממשיכה בדרך של אביה לשלוח עובדים לסייע בפרויקטי בנייה מחוץ לאומת האש. לפעמים היא גם שולחת חיילים עם ניסיון וידע מיוחדים מטעם אומת האש בהתאם לצרכי האומות האחרות.[4]

אישיות[]

איזומי מפגינה אישיות רגועה וסבלנית, ומודעת לעבר האפל של האומה שלה, מתנגדת להתקפות תוקפניות על האומות האחרות. היא מנהיגה נבונה, רציונלית ומתחשבת שנחושה לעבוד עם שאר העולם, תוך התמקדות בטיפוח יחסי שלום עם האומות האחרות ופיתוח הזהות התרבותית של אומת האש מעבר לאימפריאליזם. איזומי גם לוקחת את תפקידה כמנהיגה ברצינות, לא מגלה סובלנות להומור כשהיא דנה בפעולות צבאיות ומשדרת התנהגות נחרצת כשאנשים ניסו לגרום לה לשנות את דעתה.[8][3]

משפחה[]

הופעות[]

האגדה של קורה[]

ספר רביעי: איזון[]

  • 403. "ההכתרה"
  • 409. "מעבר לכל דמיון"

טריוויה[]

  • איזומי היא האישה היחידה שהייתה שליטת אש המוכרת בסדרה.
  • לדברי בנה, לאיזומי הייתה ידידות קרובה עם אווטאר אנג ושבט המים הדרומי, בדיוק כמו שהיה לאביה.[9]
  • מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו שקלו להעניק לאיזומי, אומת האש וליחסים שלה עם אביה תפקיד גדול יותר בספר הרביעי: איזון, אבל בסופו של דבר החליטו לא לעשות זאת כדי לשמור את הסיפור ממוקד.[5]
  • שלא כמו כשפי אש ידועים אחרים, לא אושר כי איזומי היא כשפית אש.

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 המשחק המקוון Welcome to Republic City, במקור ב-Nick,com. המשחק לא עובד כעת והועבר לארכיון ב-Lost Lore of Avatar Korra - Fire Lord Zuko.
  2. 2.0 2.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו, חואקים דוס סנטוס (2 בדצמבר 2014). פרשנות "לידה מחדש". ספר שלישי: שינוי.
  3. 3.0 3.1 3.2 3.3 Avatar Legends: The Roleplaying Game. Core Book, גרסה 1.0 2022, עמ' 88.
  4. 4.0 4.1 4.2 Avatar Legends: The Roleplaying Game. Core Book, גרסה 1.0 2022, עמ' 89.
  5. 5.0 5.1 מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו, חואקים דוס סנטוס (10 במרץ 2015). פרשנות "ההכתרה". ספר רביעי: איזון.
  6. ג'ושוע המילטון (כתיבה) & קולין הק (בימוי). (3 באוקטובר 2014). "אחרי כל השנים האלה", האגדה של קורה, פרק 40. (ספר 4: איזון, פרק 1). ניקולדיאון.
  7. טים הדריק (כתיבה) & מלכיאור צוויאר (בימוי). (17 באוקטובר 2014). "ההכתרה", האגדה של קורה, פרק 42. (ספר 4: איזון, פרק 3). ניקולדיאון.
  8. 8.0 8.1 ג'ושוע המילטון (כתיבה) & איאן גרהאם (בימוי). (28 בנובמבר 2014). "מעבר לכל דמיון", האגדה של קורה, פרק 48. (ספר 4: איזון, פרק 9). ניקולדיאון.
  9. טים הדריק (כתיבה) & קולין הק (בימוי). (4 באוקטובר 2013). "משכיני השלום", האגדה של קורה, פרק 17. (ספר 2: רוחות, פרק 5). ניקולדיאון.
Advertisement