אווטאר Wiki
Advertisement
אבן השמש

אבן השמש היא אבן חן אדומה וקצת שקופה, שקיימת באומת האש ובה משתמשים במספר שימושים.

כשבנו לוחמי השמש את החדר הנעול במקדשים שלהם, הם קבעו מחוץ לו לוח שנה שמיימי. מעל דלת החדר הנעולה הם קבעו אבן שמש אחת, וממול עמוד שבראשו עוד אבן. מיקומי האבנים כוונו כך שבאחר הצהרים של יום ההיפוך אור השמש יעבור דרך אבן השמש של העמוד, והקרן תפגע באבן השמש של הדלת, וברגע שזה קורה הדלת נפתחת[1].

גם במקדש האש שבאומת האש נקבעה בראשו אבן שמש, שאור השמש חדר דרכה אל חדר האווטאר, הגבוה ביותר במקדש.

היסטוריה[]

אבן השמש בעיר לוחמי השמש

אבן השמש מעל פתח החדר המקודש בעיר לוחמי השמש

בשנת 55 לפנה"ס תירגל אווטאר רוקו כניסה למצב האווטאר במקדש האש, בהדרכתו של חכם האש קאג'ה. אחרי מספר חודשים בהם לא הצליח, רוקו המתוסכל החליט להשתמש באנרגיה של אבן השמש ויום ההיפוך. ביום ההיפוך, אחר הצהריים, הוא ישב מתחת לאבן השמש, וכשאור השמש שחדר דרך האבן נגע בפניו, הוא נכנס למצב אווטאר[2].

רוקו אמנם נכנס למצב האווטאר, אבל לא יכל לשלוט בו. הוא היה כלוא בגופו, שהתעופף בתוך כדור אוויר והשמיד את המקדש. רק תושייתו של חכם האש קאג'ה הצילה את המצב. הוא לקח את אבן השמש שנפלה, כיוון אותה כך שאור השמש יעבור שוב דרכה וייגע בפניו של רוקו - ואז רוקו יצא ממצב האווטאר[2].

154 שנים לאחר מכן, בשנת 99 לספירה, רוחו של פאנג, הדרקון של רוקו, יצרה קשר עם אווטאר אנג והורתה לו להגיע למקדש האש בשעת אחר הצהריים של יום ההיפוך. זאת על מנת שכאשר הוא יתייצב מול פסלו של רוקו בדיוק בשעה בה אור השמש שעובר דרך אבן השמש נוגע בעיני הפסל, הוא יוכל לדבר עם קודמו[3]. למרות לחץ הזמן והאנשים שניסו למנוע ממנו להגיע בזמן, אנג הצליח להיכנס לחדר עם הפסל בזמן ולדבר עם רוקו. הוא דיבר עם רוקו כמה דקות, כשקרן השמש עוד נמצאת על העיניים של הפסל; בדקה האחרונה, אנג נכנס למצב אווטאר, דמותו של רוקו התלבשה עליו ועזרה לו לפלס את דרכו מהחדר, וגם הרסה את המקדש. בדיוק כשקרן השמש סטתה מעיני הפסל, אנג יצא ממצב האווטאר[4].

צוקו מרמה את אבן השמש

צוקו מנסה לרמות את אבן השמש

בהמשך אותה שנה, הגיעו אנג ורוקו לשרידי העיר העתיקה של לוחמי השמש. שם, הם ביקשו להיכנס לחדר הנעול, שבו גילו בהמשך את פסלי "הדרקון המרקד" ואת אבן השמש, אוצר של לוחמי השמש בעל שם זהה. אבל מחוץ לחדר נקבע על הרצפה לוח שנה שמיימי המסומן ע"י אבן שמש שמקובעת בעמוד. ורק בשעת אחר הצהריים של יום ההיפוך קרן השמש אמורה לעבור דרך אבן השמש שבעמוד ולפגוע באבן השמש שמעל הפתח, ואז הדלת נפתחת. אנג ציין שיום ההיפוך הוא עוד זמן רב, אז צוקו ניסה להחזיר את האור מאבן השמש של העמוד, באמצעות החרב שלו, היישר לאבן השמש שמעל הפתח. הטריק עבד, והדלת נפתחה[1].

אופן פעולה[]

ככל הנראה, לאבן השמש יש יכולות רוחניות. ובאמצעות שילוב של השמש ביום ההיפוך, אפשר להשתמש בה אפילו כמפתח לכניסה מהירה למצב האווטאר, כפי שקרה לרוקו בשנת 55 ולאנג בשנת 99 במקדש של רוקו. כמו כן, אבן השמש יכולה לשמש גם בתור מפתח טכני - ע"י כיוון קרן שמש דרך אבן שמש אחת לאבן שמש אחרת, נוצר מצב הגורם לשחרור מנגנון פתיחת דלת, לדוגמא, כמו שהיה בעיר העתיקה של לוחמי השמש.

בעולם שלנו[]

אבן השמש האמיתית

אבן השמש בעולם שלנו

בעולם שלנו, אבן השמש זה כינוי למינרל מסוים, מין אבן חן אדומה וקצת שקופה. ברפואה האלטרנטיבית היא משמשת כאבן ריפוי הפועלת על פני המישורים הפיזיים, הרוחניים והרגשיים. הרעיון הכללי בבסיס פעולתה הוא הענקת אנרגיה, חום רוחני ורגשי. "משמשת מעין טרנספורמטור או פילטר דרכו יכול אור השמש להכנס למערכת האנושית בצורה בה היא יכולה להכילו מבלי להנזק. מסייעת להביא אנרגיה של אור למערכת האנושית במקומות בהן היא חסרה[5]".

תכונות אלה תואמות לשימוש שראינו שרוקו ואנג עשו בה, כמעין כלי המזרז כניסה למצב האווטאר.

ראו גם:[]

הפניות[]

  1. 1.0 1.1 ג'ון אובריאן (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (15 ביולי 2008). "כשפי האש הגדולים". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 53. (ספר שלישי: אש, פרק 13). ניקלודיאון.
  2. 2.0 2.1 הפרק האבוד, הבריחה מעולם הרוחות.
  3. אהרון אהז (כתיבה) & לורן מקמולן (בימוי). (8 באפריל 2005). "עולם הרוחות". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 7. (ספר ראשון: מים, פרק 7). ניקלודיאון.
  4. מייקל דנטה דימרטינו (כתיבה) & ג'יאנקרלו וולפה (בימוי). (15 באפריל 2005). "אווטאר רוקו". אווטאר: כשף האוויר האחרון, פרק 8. (ספר ראשון: מים, פרק 8). ניקלודיאון.
  5. "סאנסטון – אבן השמש", באתר cmw.co.il, מיכל ביאל.
Advertisement