Avatar Wiki
Advertisement
UnitedRepublicEmblem.png
Yhdistyneen tasavallan neuvosto
Yhdistyneen tasavallan neuvosto
Tärkeimmät tiedot
Tärkeät jäsenet
Perustaja(t)

Avatar Aang[1]

Päämaja

Kaupungintalo

Yhteistyö

Tasavalta City, Kansakuntien yhdistynyt tasavalta

Tehtävä

Kansakuntien yhdistyneen tasavallan johtaminen

Status

Lakkautettu (vuonna 171 jSk)[2]

Yhdistyneen tasavallan neuvosto (engl. United Republic Council) oli Kansakuntien yhdistynyttä tasavaltaa johtanut hallintoryhmä vuoden 171 jSk alkuun asti. Se koostui viidestä edustajasta: yksi Maan valtakunnasta, yksi Tulikansasta, yksi Tuuliheimosta, yksi Eteläisestä ja yksi Pohjoisesta vesiheimosta. Neuvoston keskusteli tasavallan johtamisesta kaupungintalolla, ja toimivat myös Yhdistyneiden joukkojen ylimpinä komentajina.[3] Neuvosto toimi myös tuomarina ja valamiehistönä tärkeissä oikeudenkäynneissä.[4] Taitamisen vastaisen vallankumouksen myötä neuvosto osoittautui kykenemättömäksi käsittelemään uusien poliittisten suuntautumisten syntyä, joten se lakkautettiin ja Yhdistyneelle tasavallalle äänestettiin ensimmäinen presidentti.[2]

Merkittävät jäsenet

  • Sokka (Eteläisen vesiheimon edustaja)
  • Tarrlok (Pohjoisen vesiheimon edustaja)
  • Tenzin (Tuuliheimon edustaja)
  • Tulikansan valtuutettu (Tulikansan edustaja)

Trivia

  • Ennen sen lakkauttamista, kaikki jäsenet olivat taitajia. Tämä ei kuitenkaan ollut vaatimus, koska Sokka ja Tuuliakolyytti olivat neuvostossa vuonna 128 jSk.
  • Molemmat tunnetut puheenjohtajat olivat kotoisin Vesiheimosta, Sokka oli Eteläisestä ja Tarrlok oli Pohjoisesta.

Viitteet

  1. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book One: Air, sivu 48.
  2. 2,0 2,1 Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (13. syyskuuta 2013). "Rebel Spirit". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 1. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (9. kesäkuuta 2012). "Out of the Past". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 9. Nickelodeon.
Advertisement