Avatar Wiki
Advertisement
FireNationEmblem Neutraali ikoni
Yeh-Lu
耶律
Yeh-Lu
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Rough Rhinos, Tulikansa, Loban, Lao Beifong, lisää...

Viholliset

Avatar-tiimi, Zuko, Iroh, Maan valtakunta (ennen), lisää...

Aseet

Räjähteet

Ammatti
  • Palkkasoturi
  • Sotilas (ennen)
Asema

Rough Rhino

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Avatarin päivä"

Viimeinen esiintyminen

The Rift, osa 2"

Yeh-Lu oli Rough Rhinos-nimisen Tuliarmeijan eliittiryhmän räjähdeasiantuntija. Satavuotisen sodan päätyttyä hän jatkoi yhä osana ryhmää, vaikkakaan ei enää Tulen valtiaan palveluksessa.[1]

Historia[]

Satavuotinen sota[]

Noin vuonna 91 jSk, Yeh-Lu ja Rough Rhinosit tuhosivat Jetin kotikylän ja tappoivat pojan vanhemmat.[2] Vuoden 100 jSk keväällä, Aang, Katara ja Sokka heräsivät Rough Rhinosien saapumiseen, jotka aikoivat kaapata Avatarin. Tiimi onnistui kuitenkin pakenemaan, mutta Sokkan bumerangi jäi heidän ryöstösaaliikseen.[3]

Räjähdeasiantuntija ja muut Rough Rhinosin jäsenet hyökkäsivät Chinin kylään pian sen jälkeen. Aang ja Vesiheimon sisarukset auttoivat kylän puolustamisessa. Taistelun aikana, Sokka hämmensi Vachiria heijastamalla auringonvaloa suurennuslasillaan. Jousimies ampui sokeasti palavan nuolen Sokkaa kohti, mutta nuoli ei osunut Vesiheimon soturiin vaan Yeh-Luhin sarvikuonon satulaan. Sokka suojautui, kun laukku, joka sisälsi dynaamiittia, syttyi palamaan. Yeh-Lu havaitsi välittömästi vaaran ja yritti pelastaa itsensä heittämällä laukun erään talon katolle. Talo kuitenkin sortui räjähdyksestä; räjahdyksen voima heitti Yeh-Lunin ja hänen ratsunsa seinään. Kun Sokka suuntasi katseensa ylös, Yeh-Lunin kypärä vierähti hänen ohitseen ja laukku, missä Sokkan bumerangi oli, lennähti hänen viereensä.[3]

Esiintymiset[]

Avatar: The Last Airbender[]

Kirja 2: Maa (土)[]

Sarjakuvatrilogiat[]

Trivia[]

  • Yeh-Lu voidaan nähdä eversti Mongken takana Jetin takaumassa.

Viitteet[]

  1. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 1 (5. maaliskuuta 2014), Dark Horse Comics.
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (6. marraskuuta 2006). "Laogai-järvi". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 17. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 O'Bryan, John (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (28. huhtikuuta 2006). "Avatarin päivä". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 5. Nickelodeon.
Advertisement