Avatar Wiki
Advertisement
WaterTribeEmblem
Ummi
Ummi
Elämäkerta
Kansalaisuus

Eteläinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Ruskea

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Kuruk (sulhanen)

Liittolaiset

Kuruk, Eteläinen vesiheimo

Viholliset

Koh

Yhteistyö

Eteläinen vesiheimo

Ensiesiintyminen
Viimeinen esiintyminen

"Sozinin komeetta, osa 2: Vanhat mestarit" (takauma)

Ummi oli Eteläiseen vesiheimoon syntynyt nainen, joka rakastui Avatar Kurukiin ja oli aikeissa mennä hänen kanssaan naimisiin. Kuitenkin, ennen kuin häät ehtivät alkaa, Naamarosvo Koh veti Ummin henkimaailmaan, missä hän varasti tytön kasvot.

Historia[]

Ummi tapasi Kurukin uudenkuun juhlan aikaan. He rakastuivat välittömästi toisiinsa ja alkoivat seurustella. Pian Kuruk kosi Ummia kihlajaiskorulla. Heidän piti mennä naimisiin henkien lähteellä pohjoisnavalla. Mutta kun Ummi oli ylittämässä siltaa, näkymätön voima veti hänet veteen. Kuruk hyppäsi hänen peräänsä, muttei kyennyt pelastamaan kihlattuaan ajoissa. Koh oli kaapannut ja vanginnut Ummin ikusiksi ajoiksi rangaistuksena Kurukin ylimielisyydelle.[1]

Vuosisatoja myöhemmin, kun Avatar Aang astui henkimaailmaan, hän kohtasi Koh'n ja näki tällä Ummin kasvot.[2] Muutaman kuukauden päästä, Aang tapasi koomassa Kurukin ja kertoi tälle, että Koh oli varastanut Ummin kasvot. Kuruk vannoi jatkavansa Koh'n metsästystä niin kauan kunnes saisi Ummin takaisin.[1] Hän löysi hengen ja aikoi tappaa tämän, muttei kuitenkaan kyennyt, koska muuten hän olisi samalla tappanut elämänsä rakkauden.

Esiintymiset[]

Avatar: The Last Airbender[]

Kirja 1: Vesi (水)[]

Escape from the Spirit World[]

  • "Luku 3: Avatar Kuruk" (takauma)

Kirja 3: Tuli (火)[]

Trivia[]

  • Hänen nimensä muistuttaa japanilaista sanaa umi(海, うみ), joka tarkoitta "merta".
  • Kuruk kutsui Ummia vaimokseen, vaikka Koh oli kaapannut hänet ennen häitä.
  • Ummi oli yksi harvoista henkilöistä Eteläisessä vesiheimossa, jolla ei ollut sinisiä silmiä. Hänellä oli sen sijaan ruskeat silmät.

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Escape from the Spirit World: Avatar Kuruk Online Comic Book.
  2. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & Filoni, Dave (ohjaaja). (2. joulukuuta 2005). "Pohjoisen saarto, osa 2". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 20. Nickelodeon.
Advertisement