Avatar Wiki
Advertisement
WaterbendingEmblem UnitedRepublicEmblem
Tahno
Tahno
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tasavalta City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Ihon väri

Kalpea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Ming, Shaozu, Vaahtokoskien Susilepakkojen fanitytöt

Viholliset

Amon, Ekvalistit, Korra (ennen), Tulifretit, Naga

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen

Ammatti
  • Muusikko
  • Pro-taitaja
Asema

Vaahtokoskien Susilepakoiden kapteeni

  • Susilepakoiden vedentaitaja
Yhteistyö

Vaahtokoskien Susilepakot

Ensiesiintyminen

"Lehti tuulessa" (vain valokuva)

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Rami Malek

Tahno on vedentaitaja sekä Vaahtokoskien Susilepakoiden kapteeni. Hän inhoaa Tulifrettejä[1] ja johti loppuottelussa pro-taitamisjoukkueensa kolmen erän tyrmäysvoittoon, tehden heistä mestareita jo neljänä vuotena peräkkäin, huolimatta epärehellisestä pelistä.[2]

Historia[]

170 jSk[]

Avatar Korran tapaaminen[]

Ollessaan treffeillä Bolinin kanssa, Korra huomasi Tahnon ja loput Susilepakoista, kuten myös heidän fanityttönsä. Bolin kielsi Korraa olemasta tekemättä silmäkontaktia hänen kanssaan, kuvaillen tätä "ilkeäksi tyypiksi". Korra jätti kuitenkin hänen neuvonsa huomioitta ja katsoi suoraan Tahnoa kohti. Huomatessaan tämän, Tahno nousi ja viitoitti ryhmänsä seuraamaan häntä. Hän vaihtoi loukkaukset Avatarin kanssa ja yritti provosoida tätä, antaen hänelle jopa "ensimmäisen iskun". Bolin varoitti, että jos Korra löisi Tahnoa, Tulifretit hylättäisiin Pro-taitamisturnauksesta. Ottamalla tämän varoituksen huomioon, Korra lopetti yhteenoton kutsumalla Nagan pelottelemaan Tahnoa, minkä jääkarhukoira teki äänekkäällä karjaisulla ikkunasta. Tahno huudahti ja horjahti taaksepäin pelästyttyään eläimen karjaisua. Hän yritti koota jäljelle jäänyttä arvokkuttaan ja ohjasi ryhmänsä seuraamaan häntä ulos.

Esiintymiset[]

The Legend of Korra[]

Kirja 1: Ilma (气)[]

Kirja 2: Henget (神靈)[]

Kirja 4: Tasapaino (平衡)[]

Trivia[]

  • Tahnon kuva oli sanomalehden takana, jota Korra luki aamiaisella eräänä aamuna Tuulitemppelisaarella.[3]
  • Tahno on kuudes henkilö, joka on menettänyt taitamiskykynsä Avatar-maailmassa, ja neljäs The Legend of Korrassa.
  • Tahnolla on hyvin kalpea ihonväri, vaikka Vesiheimon jäsenillä on yleensä tummemman sävyinen iho.

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (5. toukokuuta 2012). "The Spirit of Competition". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 5. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Lehti tuulessa". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 2. Nickelodeon.
Advertisement