Avatar Wiki
Advertisement
WaterTribeEmblem.png EarthKingdomEmblem.png
Suoheimo
Suoheimo
Fyysiset tiedot
Sijainti

Sumuinen suo; Maan valtakunnan lounainen osa

Hallinto
Ensiesiintyminen

"Suolla"

Sijainti kartalla
Maan kartta
Sijainti

Suoheimo (engl. Foggy Swamp Tribe) on yksi kolmesta Vesiheimosta Avatar-maailmassa. Heimolaiset ovat Etelänavalta Maan valtakunnan Sumuiselle suolle tulleiden, oman yhteisönsä perustaneiden, ja ajan myötä oman kulttuurinsa ja taitamistyylinsä kehittäneiden vesiheimolaisten jälkeläisiä.

Historia

Alkuperä

Tuhansia vuosia ennen Satavuotista sotaa, Etelästä saapuneet heimolaiset saapuivat Sumuiselle suolle Maan valtakunnan lounaiseen osaan. Koska suolla oli paljon vettä, vedentaitajat tunsivat olonsa kotoisiksi ja päättivät jäädä.

Satavuotinen sota

Satavuotisen sodan viimeisenä vuonna Avatar-tiimi sai tietää heimon olemassaolosta jouduttuaan suolle ja kohdattuaan Huun, joka hyökkäsi kolmikon kimppuun aikomuksenaan suojella suota. Heidän kukistettuaan hänet, hän antoi ryhmälle nopean opetuksen Suoheimon periaatteista ja itse suosta. Kun Aang käytti kykyään nähdä juurien kautta, ja näki muutamia suontaitajia jahtaamassa Appaa ja Momoa, kolmikko lähti äkkiä eläinten avuksi. Tho ja Due taistelivat hetken Aangia ja Kataraa vastaan, mutta lopettivat taistelun, pääteltyään heidän olevan vedentaitamista osaavan Kataran "serkkuja". Huu saapui pian paikalle ja selvitti sekaannuksen, ja johdatti joukon sitten heimon leiriin, missä he istuivat nuotion ympärillä ja söivät paahdettuja jättiläiskärpäsiä.[1]

Kuukausia myöhemmin, Hakoda ja muut Eteläisen vesiheimon soturit matkasivat Sumuiselle suolle Sokkan johdolla löytääkseen Suoheimon, jonka he värväsivät hyökkäykseen Tulikansaa vastaan Mustan auringon päivänä. Tulikansa vangitsi heimolaiset ja loput joukoista hyökkäyksen epäonnistuttua.[2] Heidät kuitenkin vapautettiin heti Satavuotisen sodan päätyttyä ja kutsuttiin Tulen valtias Zukon kruunajaisiin.[3]

Sodan jälkeen

Heimolaiset asuivat edelleen Sumuisella suolla, ja kohtasivat aikanaan Toph Beifongin, joka päätti muuttaa asumaan suolle jäätyään eläkkeelle Tasavalta Cityn poliisivoimista.[4]

Merkittäviä henkilöitä

Viitteet

  1. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (14. huhtikuuta 2006). "Suolla". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 4. Nickelodeon.
  2. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & Dos Santos, Joaquim (ohjaaja). (30. marraskuuta 2007). "Mustan auringon päivä, osa 2: Pimennys". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 11. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim (ohjaaja). (19 heinäkuuta 2008). "Sozinin komeetta, osa 4: Avatar Aang". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 21. Nickelodeon.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (17. lokakuuta 2014). "The Coronation". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 3. Nick.com.

Katso myös

Advertisement