Avatar Wiki
Advertisement
WaterbendingEmblem WaterTribeEmblem
Senna
Senna
Elämäkerta
Kansalaisuus

Eteläinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Sininen

Hiusten väri

Tummanruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Tonraq (aviomies)

Liittolaiset

Tonraq, Korra, Eteläinen vesiheimo, Tenzin, Jinora, Ikki, Meelo, Rohan, Pema, Lin Beifong, Katara, Avatar-tiimi

Viholliset

Unalaq

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen (Eteläinen tyyli)

Asema
  • Avatarin äiti
  • Eteläisen vesiheimon päällikön vaimo
Yhteistyö

Vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Tervetuloa Tasavalta Cityyn"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Alex McKenna

Senna on vedentaitaja, joka asuu Eteläisessä vesiheimossa. Hän on Avatar Korran äiti ja päällikkö Tonraqin vaimo.[2]

Historia[]

Varhainen elämä[]

Vuoden 151 jSk aikoihin, Senna tutustui Tonraqiin, joka oli karkoitettu Pohjoisesta vesiheimosta. Hän rakastui entiseen kenraaliin, jonka kanssa meni myöhemmin naimisiin, ja vuonna 153 jSk he saivat yhden tyttären, Korran.

Huomattuaan Korran olevan Avatar tämän ollessa nelivuotias, Senna ja Tonraq kutsuivat Valkoisen Lootuksen seuran paikalle vuonna 157 jSk. Kun seuran johtaja totesi, että he olivat etsineet useilta alueilta sekä Pohjoisessa että Eteläisessä vesiheimossa, Senna ilmoitti heidän etsintänsä tulleen vihdoin päätökseen. Kun tämä kysyi, miksi Senna oli niin varma siitä, että hänen tyttärensä oli Avatar, Senna kutsui paikalle Korran, joka näytti veden-, maan- ja tulentaitamiskykynsä.

170 jSk[]

Vuonna 170 jSk, Senna toivotti tyttärelleen hyvästit, kun Avatar oli päättänyt lähteä Tasavalta Cityyn. Senna halasi Korraa ja korosti rakastavansa tytärtään ennen kuin päästi hänet lähtemään.[2]

Muutamia kuukausia myöhemmin, Tonraq ja Senna olivat paikalla, kun Katara yritti palauttaa Korran taitamisvoimat. Kataran epäonnistuessa hän oli surullinen. Kun Korra kuitenkin sai Aangin kautta taitamisensa takaisin ja käytti voimantaitamista palauttaakseen Lin Beifongin maantaitamisen Avatar-temppelillä, Senna katsoi ylpeänä tytärtään.[3]

171 jSk[]

Perheongelmat[]

Kuusi kuukautta myöhemmin, Senna tapasi jälleen tyttärensä, kun Korra palasi Tasavalta Citystä osallistuakseen Jäätikön henkien juhlaan. Senna odotti tytärtään laiturilla ja tervehti iloisesti, kun hän viimein saapui. Kun Tonraq tuli jälkeenpäin ärsyyntyneeksi veljensä Unalaqin saapumisen takia, hän rauhoitti aviomiestään lohduttaen, että hänen veljensä lähtisi pian. Senna osallistui myöhemmin kuninkaalliselle juhla-aterialle, joka oli järjestetty päällikkö Unalaqia varten.

Persoonallisuus[]

Senna on rauhallinen ja rakastava henkilö. Ollessaan Avatarin äiti, hänen täytyi käyttää kärsivällisyyttään energisen tytön kanssa, ja hän kannusti tytärtään kaikin mahdollisin tavoin. Hän oli myös järkevä ajattelija, mikä auttoi häntä rauhoittamaan miestään, kun hänen miehensä oli kiihtynyt veljensä saapumisesta.

Sukulaiset[]

Senna

Tonraq

Unalaq

Malina[4]

Korra

Desna

Eska

Esiintymiset[]

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia[]

  • Senna ja Tonraq ovat ensimmäiset Avatarin vanhemmat, jotka on mainittu tai näytetty kummassakaan sarjassa.
  • Senna on yksi harvoista vesiheimolaisista, joiden nimessä ei ole yhtään "K"-kirjainta.
  • Korra vaikuttaa muistuttavan ulkonäöltään enemmän Sennaa, kun taas luonteeltaan hän on enemmän isänsä kaltainen.
  • Vaikka Senna on vedentaitaja, häntä ei ole koskaan nähty taitamassa.

Viitteet[]

  1. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (20. syyskuuta 2013). "Civil Wars, Part 1". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 3. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Tervetuloa Tasavalta Cityyn". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.
  4. Official Family Trees (25. tammikuuta 2015). Nick.com.
Advertisement