Avatar Wiki
Advertisement
Henkimaailma ikoni
"There are no evil spirits, there is light and dark in them all. But when they're unbalanced, the darkness takes over."
Unalaq kertoo Korralle pimeyden hengistä.
Pimeyden henget
Pimeyden henget
Elämäkerta
Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Vaatu, Unalaq, Pohjoisen vesiheimon armeija, Desna ja Eska (ennen), lisää...

Viholliset

Korra, Tonraq, Eteläisen vesiheimon kapinalliset, Mako, Asami, Bolin, Tenzin, Kya, Bumi, Raava, Desna ja Eska

Yhteistyö

Henkimaailma
Vaatu

Ensiesiintyminen

"Rebel Spirit"

Viimeinen esiintyminen
  • The Legend of Korra: A New Era Begins (varsinainen)
  • "Remembrances" (näky)
Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Grey DeLisle (hämähäkkihenki)

Pimeyden henget ovat olentoja, jotka pimeyden ja kaaoksen henki, Vaatu, on tehnyt epätasapainoisiksi kääntämällä näiden vihan ja muut negatiiviset tunteet niitä itseään vastaan.[1] Kuitenkin Vaatun jouduttua vangiksi Avatar Wanin toimesta, pimeyden henkiä oli yhä olemassa. Avatar Korran aikana monista hengistä oli tullut levottomia Pohjoisen vesiheimon henkimetsän tuhon myötä ja onnistuivat pääsemään fyysiseen maailmaan hyökäten kostoksi molempien Vesiheimojen kimppuun. Kuitenkin, nämä henget katsoivat Korran avatessa Etelänavan henkiportaali,[2] vaikka osa niistä oleskeli yhä muualla päin fyysistä maailmaa. Ne hyökkäsivät satunnaisesti hylätyissä pyhissä paikoissa.[3] Myöhemmin pimeyden henget avustivat Unalaqia Avatar-tiimiä sekä Etelän kapinallisia vastaan.[4][5] Mutta lopulta Korran astraaliheijastuma tuhosi pimeyden henget.[6]

Esiintymiset[]

The Legend of Korra[]

Kirja 2: Henget (神靈)[]

Kirja 4: Tasapaino (平衡)[]

Viitteet[]

  1. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (18. lokakuuta 2013). "Beginnings, Part 2". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 8. Nickelodeon.
  2. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (13. syyskuuta 2013). "The Southern Lights". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 2. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (4. lokakuuta 2013). "Peacekeepers". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 5. Nickelodeon.
  4. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). "Night of a Thousand Stars". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 11. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (15. marraskuuta 2013). "Harmonic Convergence". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 12. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Light in the Dark". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 14. Nickelodeon.
Advertisement