Avatar Wiki
Advertisement
WaterTribeEmblem
Naga
Naga
Elämäkerta
Kansalaisuus

Eteläinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Edeltäjä

Appa ja Momo (Avatarin opaseläiminä)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Naaras

Ihon väri

Valkoinen

Ihotyyppi

Turkki

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Korra, Bolin, Mako, Pabu, Tenzin, Pema, Jinora, Ikki, Meelo, Rohan, Asami Sato, Tonraq, Senna, Katara, Lin Beifong, lisää...

Viholliset

Amon, Ekvalistit, Alipäällikkö, Hiroshi Sato, Tahno, Ming, Shaozu

Asema

Korran opaseläin

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Tervetuloa Tasavalta Cityyn"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Ääninäyttelijä

Dee Bradley Baker

Naga on naaraspuolinen jääkarhukoira ja Avatar Korran opaseläin. Se on suurikokoinen, lempeä ja ihmisrakas, mutta vaarallinen koiraeläin, joka on soveltunut elämään kylmässä ja lumisessa maastossa. Koska Korra matkustaa enimmäkseen sen selässä, sillä on satula helpottamassa matkantekoa.

Historia[]

Varhainen elämä[]

Ollessaan vielä pentu, Naga oli eksyksissä Etelänavalla, kunnes Korra löysi hänet. Ajan myötä hänestä tuli Korran paras ystävä sekä opaseläin.

170 jSk[]

Kun Korra päätti jättää Eteläisen vesiheimon taakseen ja lähteä Tasavalta Cityyn, hän otti Nagan mukaan. Nagan selässä hän pääsi pakoon, kun hän oli luvatta kalastanut kaupungin puistossa virtaavasta joesta. Myöhemmin sekä hän että Korra joutuivat metallintaitajapoliisien pidättämiksi, mutta heidät päästettiin menemään, kun syytteet peruttiin.[2]

Esiintymiset[]

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia[]

  • Naga perustui varhaiseen konseptiin Aangin mukana matkustaneeseen jääkarhukoiraan, josta aikanaan kehittyi Appa.
  • Naga on ensimmäinen kesytetty jääkarhukoira.

Viitteet[]

  1. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (21. huhtikuuta 2012). "The Revelation". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 3. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Tervetuloa Tasavalta Cityyn". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
Advertisement