Avatar Wiki
Advertisement
EarthKingdomEmblem
Miyuki
Miyuki
Elämäkerta
Kansalaisuus

Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Ikä

28

Syntymävuosi

72 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Naaras

Ihon väri

Valkoinen

Ihotyyppi

Turkki

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Herbalisti

Asema

Herbalistin lemmikkikissa

Ensiesiintyminen

"Sininen henki"

Viimeinen esiintyminen

"Vesiheimon Bato"

Ääninäyttelijä

Dee Bradley Baker

Miyuki oli valkoinen ja pörröinen kissa, jolla oli pitkä, tuuhea turkki ja vaaleanvihreät silmät. Hän oli herbalistin rakas lemmikki.

Historia[]

Aang tapasi herbalistin etsiessään parantavia rohtoja saadakseen Kataran ja Sokkan terveiksi. Kun vanha nainen sai viimeisteltyä erään sekoituksen, Aang tarttui kulhoon viedäkseen sen sairaille ystävilleen, mutta herbalisti läimäytti häntä sormille ja ilmoitti seoksen olevan Miyukin ruokaa.[2] Tämä erityinen seos oli pitänyt Miyukin elossa 28 vuotta.

Jonkin aikaa myöhemmin, kun palkkionmetsästäjä June ja hänen lemmikkinsä Nyla jäljittivät Kataran kulkureittiä Takun lähettyvillä, herbalisti kysyi Miyukilta, "oliko tämä taas häirinnyt tulisotureita".[1]

Esiintyminen[]

Avatar: The Last Airbender[]

Kirja 1: Vesi (水)[]

Trivia[]

  • Vaikka monet eläimet Avatar-maailmassa ovat hydridejä, Miyuki vaikutti olevan puhdasrotuinen kissa.
  • Miyuki vaikutti rakastavan luumunkukkia, koska herbalistin mukaan, ne olivat olennainen osa tämän lounasta.[2]

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 Wilcox, Ian (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (7. lokakuuta 2005). "Vesiheimon Bato". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 15. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Filoni, Dave (ohjaaja). (17. kesäkuuta 2005). "Sininen henki". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 13. Nickelodeon.

Katso myös[]

Advertisement