Avatar Wiki
Advertisement
"Koska olet ilmiselvästi vasta tullut, minäpä selitän sulle pari juttua. Olet Kolmoisuhka-triadin alueella, ja me lähetämme sinut nyt sairaalaan."
Kyy yrittää pelotella Korraa.[1]
Kolmoisuhka-triadi
Kolmoisuhka-triadi
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)
  • Salama-Zolt (ennen)
  • Kyy
Tärkeät jäsenet
  • Bolin (väliaikaisesti)
  • Luihu-Shin
  • Mako (väliaikaisesti)
  • Kaksivarvas-Ping
Päämaja

Kolmoisuhka-triadin päämaja; Tasavalta Cityn keskusta

Yhteistyö

Tasavalta City, Kansakuntien yhdistynyt tasavalta

Tehtävä

Järjestäytynyt rikollisuus

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Tervetuloa Tasavalta Cityyn"

Viimeinen esiintyminen

The Legend of Korra: A New Era Begins

Kolmoisuhka-triadi (engl. Triple Threat Triad), tunnettu myös Kolmoisuhkalaisina (engl. Triple Threats), on suurin kakista Tasavalta Cityssä toimivista triadeista. Kyyn johtamana se on ainut rikollisjengi, johon kuuluu vedentaitajia, maantaitajia ja tulentaitajia, vaikka yleensä triadeissa on vain yhden alkuvoiman taitajia. Kolmoisuhkalaiset toimivat käsin päärautatieasemalla sijaitsevasta ravintolasta. Tasavalta Cityn keskustaa pidetään lähinnä heidän rikostensa ainoana kohteena; kaikki kaupungin triadit ovat jatkuvasti osallisina alueellisissa sodissa. Kolmoisuhka-triadin jäsenet, kuten Luihu-Shin, värväävät usein uusia jäseniä päärautatieaseman lähettyvillä. Gangsterit käyttävät taitamisvoimiaan kiristääkseen Tasavalta Cityn kansalaisilta suojelurahaa.

Merkittävät jäsenet[]

  • Bolin (väliaikaisesti)
  • Salama-Zolt
  • Mako (väliaikaisesti)
  • Luihu-Shin
  • Kaksivarvas-Ping
  • Kyy

Trivia[]

  • Termi "triadi" viittaa järjestäytyneen rikollisuuden ryhmittymiin, joita toimii Kiinassa, Hongkongissa, Taiwanissa tai kiinalaisvähemmistöjen asuttamissa Chinatowneissa eri puolilla maailmaa.
  • He muistuttavat ulkonäöltään ja toimintatavoiltaan 1920-luvun amerikkalaisia gangstereita.

Viitteet[]

  1. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Tervetuloa Tasavalta Cityyn". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
Advertisement