Avatar Wiki
Advertisement
EarthKingdomEmblem FireNationEmblem
Kissa
Kissa
Tärkeimmät tiedot
Elinympäristö

Maan valtakunta, Tulimaa

Status

Aktiivinen

Hyötykäyttö

Lemmikit

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Omashun kuningas"

Viimeinen esiintyminen

"Private Fire"

Kissa (engl. Cat) on nelijalkainen, ei-hydridinen eläin, joka asustaa Maan valtakunnassa ja Tulimaassa. Ihmiset pitävät kissoja yleisesti lemmikkeinä.

Historia[]

Kun Aang, Katara ja Sokka vierailivat Omashussa, Avatar halusi esitellä ystävilleen kaupungin postinkuljetusjärjestelmää. Kun kärry oli suistunut raiteilta ja tuhonnut lukemattomia rakennuksia, parrakas kissa hyppäsi Aangin peruukkiin, jota hän käytti valeasuna, missä eläin kohtasi Momon. Eläimet alkoivat taistelemaan keskenään, kunnes lemuri työnsi kissan pois kärryn kyydistä.[1]

Aang tapasi myöhemmin toisen kissan nimeltään Miyuki, joka oli herbalistin lemmikki Taku -nimisessä kaupungissa.[2] Miyuki oli herbalistin vierellä, kun Zuko, Iroh ja June saapuivat kaupunkiin Junen shirshun, Nylan, selässä.[3]

Tunnettuja kissoja[]

Viitteet[]

  1. O'Bryan, John (kirjoittaja) & Lioi, Anthony (ohjaaja). (18. maaliskuuta 2005). "Omashun kuningas". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 5. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Filoni, Dave (ohjaaja). (17. kesäkuuta 2005). "Sininen henki". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 13. Nickelodeon.
  3. Wilcox, Ian (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (7. lokakuuta 2005). "Vesiheimon Bato". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 15. Nickelodeon.

Katso myös[]

Advertisement