Avatar Wiki
Advertisement
EarthbendingEmblem Henkimaailma ikoni
"I am known by many names ... but you may call me Hundun, Master of the Chaotic Attack."
— Hundun esitellessään itsensä Avatar Korralle.[1]
Hundun
Hundun ja hänen veljensä
Elämäkerta
Etnisyys

Maan valtakunta

Kuollut

171 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri
  • Valkoinen (Hundun)
  • Kalju (veli)
Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Ekvalistit, Kolmoisuhka-triadi, Kyy, Kaksivarvas-Ping, pimeyden henget

Viholliset

Avatarit, Jinora

Aseet

Maa, henkinen voima

Taistelutyyli

Maantaitaminen, Kaoottinen hyökkäys, qi-torjunta

Asema
  • Maantaitajamestari
  • Kuninkaat (ennen)
  • Henget
Ensiesiintyminen

The Legend of Korra -videopeli

Viimeinen esiintyminen

The Legend of Korra: A New Era Begins

Ääninäyttelijä

Steve Blum

Hundun ja hänen yhteenkasvanut veljensä olivat Avatarin muinaisia vihollisia sekä Kaoottisen hyökkäyksen voimakkaita mestareita. Toivoen ajaa maailma kaaokseen sekä kostaa Avatarille, he kohtasivat Korran tämän avattua henkiovet, jolloin he pääsivät takaisin fyysiseen maailmaan tuhatvuotisen henkimaailmaan karkoituksensa jälkeen.[1]

Historia[]

Elämä kuninkaana ja henkimaailmassa oleskelu[]

Noin vuonna 830 eSk, Hundun ja hänen yhteenkasvanut kaksoisveljensä olivat kuninkaita fyysisessä maailmassa. He olivat oppineet käyttämään Kaoottista hyökkäystä sekä keränneet valtavan määrän aarteita. Heidän kohdattuaan Avatarin inkarnaation, joka haavoitti Hundunin veljeä vakavasti, heidän oli paettava henkimaailmaan pysyäkseen hengissä. Hundunin veli ei kyennyt tervehtymään ja viha Avataria kohtaan valtasi Hundunin mielen. Avatarille kostamisesta tuli hänen elämänsä ainoa tarkoitus ja hän alkoi etsiä keinoa veljensä parannukseen. Vietettyään vuosisatoja etsien keinoa kuolemattomuuteen, Hundun löysi keinon tehdä itsestään jälleen kokonaisen; hänen täytyi tappaa Avatar erottamalla qi-energiansa, mikä myös tekisi samalla koston mahdolliseksi. Hundun oli kuitenkin kykenemätön poistumaan henkimaailmasta henkiovien ollessa suljettuina.[1]

Paluu fyysiseen maailmaan[]

Jälkeen Harmonisen lähentymisen vuonna 171 jSk, Avatar Korra aukaisi henkiovet, jolloin Hundun pystyi palaamaan takaisin fyysiseen maailmaan. Hän aloitti välittömästi värväämään itselleen seuraajia, jotka voisivat auttaa häntä tuhoamaan Avatarin. Käyttämällä voimiaan, hän orjuutti useita henkiä muuttamalla niitä pimeyden hengiksi. Hän palkkasi Kolmoisuhka-triadin aarteillaan, jotka hän oli piilottanut fyysiseen maailmaan ja liittoitui Ekvalistien kanssa, joille hän lupasi uutta järjestystä maailmaan. Huolimatta lupauksistaan, hän näki uusien joukkojensa olevan ainoastaan pelinappuloina, jotka hän aikoi hylätä jälkeenpäin, kun hän oli aikeissa syöstä maailman kaaokseen.

Trivia[]

  • Hundun ja hänen veljensä ovat viides tunnettu kaksospari Avatar-universumissa.
  • Hundun on toinen Ekvalistin johtaja Amonin jälkeen.

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Hamilton, Joshua, Hedrick, Tim (kirjoittajat) & Shirahama, Eiro, Jin Ahn, Sung (ohjaajat). (21. lokakuuta 2014). The Legend of Korra. PlatinumGames & Activision.
Advertisement