Avatar Wiki
Advertisement
EqualistsIcon UnitedRepublicEmblem
"These people... these benders... they took away your mother, the love of my life. They've ruined the world. But with Amon, we can fix it and build a perfect world, together. We can help people like us everywhere!"
— Hiroshi Sato yrittää saada Asamin liittymään Ekvalisteihin.[1]
Hiroshi Sato
佐藤廣
Hiroshi Sato
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tasavalta City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Tulikansa[3]

Ikä

50 (Kirja 1: Ilma)[2]
54 kuollessaan (Kirja 4: Tasapaino)

Syntymävuosi

120 jSk

Kuollut

174 jSk

Seuraaja

Asami Sato (Tulevaisuus-yhtiöiden toimitusjohtajana)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Kastanjanruskea

Hiusten väri

Musta (harmaantuva) (Kirja 1: Ilma)
Harmaa (Kirja 4: Tasapaino)

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Yasuko (vaimo; kuollut)

Liittolaiset

Yasuko, Asami Sato, Ekvalistit (ennen), Amon (ennen), Alipäällikkö, Tasavalta City

Viholliset

Taitajat, Avatar-tiimi (ennen), Asami Sato (ennen), Tenzin, Lin Beifong, Agni Kai -triadi, Kaalinpää-yhtiöt, Metallintaitajapoliisivoimat, Saikhan, Iroh, Bumi, Yhdistyneet joukot, Kuvira, lisää...

Aseet

Sähköhanska, Mechatankki, Kaksitaso

Ammatti
  • Ekvalisti (ennen)
  • Keksijä
  • Liikemies (ennen)
  • Teollisuusmies (ennen)
Asema
  • Ekvalistien komentaja (ennen)
  • Ekvalistien teknologian hankkija (ennen)
  • Ammattitaitamisen sponsori (ennen)
  • Tasavalta Cityn vankilan vanki (ennen)
  • Tulevaisuus-yhtiöiden perustaja
  • Tulevaisuus-yhtiöiden toimitusjohtaja (ennen)
  • Yhdistyneen tasavallan yläluokan asukas (ennen)
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Voice in the Night"

Viimeinen esiintyminen

"Day of the Colossus"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Daniel Dae Kim

Hiroshi Sato oli ei-taitaja, teollisuusmies ja Tulevaisuus-yhtiöiden perustaja, joka polveutuu varhaisimmista Tulikansan siirtolaisista.[3] Nerokkaana keksijänä hän keksi Satomobiilin, mikä teki hänestä aikansa johtavan teollisuusmiehen. Poliisien löydettyä hänen salaisen tehtaansa, paljastui, että hän oli rakentanut korkealle kehittyneitä aseita Ekvalisteille,[1] ja hänestä tuli myöhemmin yksi vallankumousliikkeen suurista johtajista. Hän joutui vankilaan rikoksistaan, kun Taitamisen vastainen vallankumous pysäytettiin.[4]

Vuonna 174 jSk Hiroshi oli alkanut katua tekojaan ja yritti tehdä sovinnon tyttärensä Asamin kanssa. Kuviran uhatessa Tasavalta Cityä, Lin Beifong vapautti Hiroshin vankilasta auttamaan varustamaan kolibrimechapukujen prototyypit plasmasahoilla. Hän uhrasi itsensä leikatessaan Avatar-tiimille pääsyreittiä valtavaan henkivoimatykillä varustettuun mechapukuun sen platinakuoren lävitse.[5]

Historia[]

Varhainen elämä ja ura[]

Hiroshi Sato syntyi erääseen köyhään perheeseen. Hän teki nuorena töitä kengänkiillottajana auttaakseen perhettään. Kun hän oli 18-vuotias, hän vakuutti varakasta liikemiestä rahoittamaan automobiilien suurtuotantoa. Ennen pitkää, hän valmisti satomobiileja ensimmäisessä Tulevaisuus-yhtiöiden -tehtaassa. Kun hän oli 25-vuotias, nerokas teollisuusmies oli tienannut ensimmäiset miljoona yuania. Tajutessaan, ettei kaikilla Tasavalta Cityssä olisi varaa omaan Satomobiiliin, mutta he tarvitsisivat kuitenkin kuljetusta, hän suunnitteli taksin vähempivaraisia varten.

Aikanaan hän tapasi Yasukon, jonka kanssa meni naimisiin, ja he saivat Asami-nimisen tyttären vuonna 152 jSk. Kuusi vuotta myöhemmin, hänen vaimonsa menetti henkensä erään Agni Kai -triadin jäsenen käsissä, kun ryhmä murtautui Saton kartanoon. Tästä syystä Hiroshi tunsi syvää vihaa taitajia kohtaan ja liittyi Amonin puolelle.[6]

170 jSk[]

Tulifrettien sponsorointi[]

Vuonna 170 jSk, Asami toi Makon isänsä tehtaaseen, missä Hiroshi alkoi kertomaan vaatimattomasta alustaan ja lupautui myöhemmin sponsoroimaan Tulifrettejä Ammattitaitamisturnauksessa sillä ehdolla, että joukkue käyttäisi Tulevaisuus-yhtiöiden logoa heidän univormuissaan. Hiroshi otti jälkeenpäin osaa Tarrlokin järjestämään gaalaan kaupungintalolla Avatar Korran kunniaksi. Siellä hän tervehti Korraa ja sanoi, että kaikki odottivat "suuria asioita" häneltä.[6]

Tulifrettien sponsorina, hän ja hänen tyttärensä osallistuivat ammattitaitamiskisojen loppuotteluun, minne Ekvalistit hyökkäsivät.[7] Kun Ekvalistit olivat hyökänneet Taitamisareenalle, Hiroshia pyydettiin käymään poliisilaitoksella kertomassa, mitä hän pystyi kertomaan hyökkäyksestä. Kun hän oli lopettanut, Tenzin ja päällikkö Lin Beifong päästivät Hiroshin lähtemään. Häntä käskettiin palaamaan, jos hän muistaisi vielä jotain, mihin hän suostui ja vaati Ekvalistien joutuvan maksamaan rikoksistaan.[1]

Sukulaiset[]

Hiroshi

Yasuko

Asami

Esiintymiset[]

The Legend of Korra[]

Kirja 1: Ilma (气)[]

Kirja 4: Tasapaino (平衡)[]

Trivia[]

  • Japanissa, Hiroshi on yleinen miesten etunimi ja Sato on yleisin sukunimi.
  • Olleessaan vankilassa, Hiroshin tukka harmaantui kokonaan ja hänelle kasvoi partaa, jolloin hän alkoi muistuttamaan Hayao Miyazakia.
  • Hiroshi oli yhdeksäs ja viimeinen hahmo, joka kuoli ruudulla The Legend of Korrassa. Muut olivat aikajärjestyksessä; Amon, Tarrlok, Wan, Unalaq, Hou-Ting, P'Li, Ming-Hua ja Ghazan.
Edeltäjä 
Asema perustettiin
Tulevaisuus-yhtiöiden toimitusjohtaja
Tuntematon - 170 jSk
Seuraaja 
Asami Sato

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (19. toukokuuta 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 7. Nickelodeon.
  2. Welcome to Republic City (20. huhtikuuta 2012). Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 The Legend of Korra Press Site - Character descriptions. (17. maaliskuuta 2012). Viacom International Inc.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (13. syyskuuta 2013). "Rebel Spirit". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 1. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (19. joulukuuta 2014). "Day of the Colossus". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 12. Nick.com.
  6. 6,0 6,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (28. huhtikuuta 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 4. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
Advertisement