Avatar Wiki
Advertisement
Henkimaailma ikoni UnitedRepublicEmblem WaterTribeEmblem
"I've decided to keep the portals open. Humans can now physically enter the Spirit World and spirits will be free to roam our world."
Avatar Korra päätöksestään pitää henkiovet auki.
Henkiovi
Henkiovet
Fyysiset tiedot
Sijainti

Pohjoisnapa, Tasavalta City, Etelänapa

Hallinto
Valvoja
Ensiesiintyminen

"The Southern Lights"

Henkiovet (engl. Spirit portals) ovat portteja fyysisen ja henkisen maailman välillä. Eteläinen ja pohjoinen ovi syntyivät Vaatun puhkaistua maailmojen välisen rajan Raavan aikakaudella. Kolmas ovi avautui Tasavalta Cityn henkimetsiin vuonna 174 jSk Kuviran henkivoimatykin aiheutettua valtavan henkivoimapurkauksen.

Sijainnit[]

Pohjoisnapa[]

Pohjoinen portaali

Pohjoinen henkiovi sijaitsee pohjoisnavalla ja johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Tämä Vaatun luoma henkiovi hohtaa punertavan ruskeana, ja se sijaitsee keskellä ikivanhaa metsää pohjoisnavalla. Vaikka suurin osa pohjoisnavasta koostuu tundrasta, henkioven ympäröimä metsä on säilynyt suojassa pohjoisen ankaralta ilmastolta johtuen henkioven energiasta. Se johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Avatar Wan sulki tämän oven päätettyään eristää ihmiset ja henget eri maailmoihin vuoden 9,829 eSk Harmonisen lähentymisen jälkeen. Se avattiin uudelleen Avatar Korran toimesta ennen vuoden 171 jSk Harmonista lähentymistä.

Tasavalta City[]

Republic Cityn portaali

Tasavalta Cityn ovi sijaitsee Tasavalta Cityn keskustassa ja johtaa niitylle henkimaailmaan.

Kuviran henkivoimatykin aiheuttama energiapurkaus loi tämän kolmannen henkioven Tasavalta Cityn keskustan henkimetsiin. Se hohtaa kirkkaanvihreänä, ja johtaa sinisten vuorten ympäröimälle niitylle henkimaailmaan.

Kuviran tuhoaseen luomana Tasavalta Cityn valloituksen aikana, se oli ainut kolmesta ovesta, joka syntyi ihmisen toimesta.

Etelänapa[]

Eteläinen henkiportaali

Eteläinen henkiovi sijaitsee etelänavalla ja johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Tämä henkiovi on myös Vaatun luoma, ja se hohtaa kirkkaansinisenä keskellä etelänavan henkimetsää. Se johtaa aukiolle lähelle pohjoista henkiovea ja Ajan puuta. Avatar Wan sulki tämän oven vuoden 9,829 eSk Harmonisen lähentymisen jälkeen päätettyään pitää henget ja ihmiset eri maailmoissa. Eteläisen vesiheimon hengellisyyden heikentyminen Satavuotisen sodan jälkeen raivostutti henget, jotka kääntyivät pimeyden hengiksi ja alkoivat raivoamaan Ikimyrskyssä, peittäen oven ja sitä ympäröivän metsän jäähän.

Avatar Korra avasi oven uudelleen talvipäivänseisauksen aikana vuonna 171 jSk, rauhoittaen näin Ikimyrskyn ja palauttaen revontulet taivaalle. Vesiheimojen sisällissodan aikana Pohjoisen armeija esti eteläisten kapinallisten pääsyn ovelle rakentamalla sen suojaksi barrikadin.

Trivia[]

  • Harmonisen lähentymisen aikana, pohjoisen ja eteläisen henkioven päällekkäin kaareutuminen muuttaa molempien ovien värin kirkkaankeltaiseksi.
Advertisement