Avatar Wiki
Advertisement
EarthKingdomEmblem
Gaoling
高陵邑
Gaoling
Fyysiset tiedot
Sijainti

Eteläinen Maan valtakunta

Hallinto
Asema

Suuri kaupunki

Ensiesiintyminen

"Sokea rosvo"

Sijainti kartalla
Maan kartta
Sijainti

Gaoling on suurikokoinen kaupunki, joka sijaitsee Maan valtakunnan eteläosan vuoristossa, lähellä Sumuista suota. Se on koti rikkaalle Beifong-suvulle ja maaturnajaisille. Gaolingissa asuu sekä erittäin rikkaita että erittäin köyhiä ihmisiä.

Koska kaupunki ei sijaitse erityisen strategisessa paikassa, se jäi koskemattomaksi Satavuotisen sodan aikaan. Tämä näkyi monien sen asukkaiden huolettomasta suhtautumisesta sotaan.

Historia[]

Gaolingin katu

Gaolingin kauppapaikalla oli useita kauppoja ja kauppiaita.

Aang, Katara ja Sokka kävivät kaupungissa vuoden 100 jSk keväällä ja etsivät Aangille maantaitajaopettajaa maaturnajaisista. Heitä onnisti, ja Toph Beifong liittyi ryhmään opettaakseen Avatarille maantaitamista, toimien täten vastoin vanhempiensa tahtoa.

Kuvaus[]

Gaoling sijaitsee laaksossa keskellä jyrkkiä ja kallioisia rinteitä. Suurin osa kaupungin asukkaista on keskiluokan kansalaisia, joiden perheet ovat asuneet Gaolingissa useiden sukupolvien ajan. Kaupungin keskiosassa on vilkas kauppatori, ja laitakaupungilla sijaitsevat rikkaiden perheiden suuret kartanot.

Merkittäviä hahmoja[]

Trivia[]

  • Gaolingin pukeutuminen ja hiustyylit muistuttavat Kiinan Tang-Dynastian aikaisia.
Advertisement