Avatar Wiki
Advertisement
WaterTribeEmblem
Etelänapa
Etelänapa
Fyysiset tiedot
Sijainti

Maan eteläisin paikka

Hallinto
Asema

Hengellinen keskus

Ensiesiintyminen

"The Southern Lights"

Sijainti kartalla
Veden kartta
Sijainti

Etelänapa (engl. South Pole) on Maan eteläisin paikka ja Eteläisen vesiheimon hengellinen keskus. Etelänavan keskipisteessä on ikivanhan metsän ympäröimä henkiovi, jonka Avatar Korra avasi talvipäivänseisauksen aikaan vuonna 171 jSk.

Historia[]

Päivää ennen vuoden 9829 eSk Harmonista lähentymistä, Wan, yhdessä Mulan ja Raavan kanssa, matkasi Etelänavalle mennäkseen henkimaailmaan ja taistellakseen Vaatua vastaan. Wanin ja Raavan voitettua taistelun, Wan katseli, kun henget lähtivät henkimetsistä oven läpi henkimaailmaan. Hänen sanottua hyvästit ystävälleen ai-ai -hengelle, hän sulki oven, estäen ihmisiä enää menemästä henkimaailmaan fyysisesti ja vapauttamasta Vaatua.

Huolimatta Pohjoisen vesiheimon avusta sisarheimonsa jälleenrakentamisessa, Eteläisen vesiheimon hengellinen puoli alkoi rappeutumaan Satavuotisen sodan jälkeen, aiheuttaen henkistä epätasapainoa Etelänavalla. Tästä johtuen pimeyden henget alkoivat raivoamaan Ikimyrskyssä ja lopettivat tanssinsa revontulissa. Jää peitti metsän ja sen mukana henkioven.

Vuonna 171 jSk pimeyden henkien hyökkäyksen Jäätikön henkien juhlassa jälkeen, Avatar Korran, Unalaqin, Tonraqin, Makon, Bolinin, Desnan ja Eskan muodostama retkikunta matkasi etelänavalle aikomuksenaan rauhoittaa henget. Vaikka ryhmä joutuikin muutamien pimeyden henkien hyökkäyksen kohteeksi, Korra onnistui avaamaan eteläisen henkioven, palauttaen tasapainon etelään. Ikimyrsky päättyi ja revontulet palasivat taivaalle.

Vesiheimojen sisällissodan puhjettua, Unalaqin joukot leiriytyivät Etelänavalle estääkseen Eteläisen vesiheimon kapinallisia pääsemästä oven luo.

Harmonista lähentymistä edeltävänä päivänä, Mako, Bolin ja Asami aiheuttivat hävitystä leiriin kaksitasosta käsin harhautukseksi, kun Korra, Bumi, Kya ja Tenzin yrittivät päästä henkiovelle Oogin selässä. Yritys kuitenkin epäonnistui, ja heidät kaikki, Bumia lukuuottamatta, vangittiin. Epähuomiossa Bumi onnistui tuhoamaan koko leirin mechantankilla, vapauttaen samalla muut. Sitten he kaikki lähtivät henkiovelle.

Estääkseen Unalaqia yhdistymästä Vaatun kanssa, Korra lähetti hänet pois henkimaailmasta ja pyysi Makoa ja Bolinia pitämään hänet ulkona. Veljekset palasivat fyysiseen maailman, missä he vartioivat henkimaailman sisäänkäyntiä. Desna ja Eska kuitenkin kukistivat heidät, ja Unalaq meni takaisin henkimaailmaan. Bolin ja Mako onnistuivat pääsemään pakoon kaksosilta ja juoksivat oven luokse, Desnan ja Eskan tullessa heidän vanavedessään.

Unalaqin yhdistyttyä Vaatun kanssa Pimeyden Avatariksi, Korra ja Unalaq lähtivät henkimaailmasta ja jatkoivat taistelua etelänavalla. Siellä Unalaq onnistui kukistamaan Korran ja repimään Raavan hänen ruumiistaan, tuhoten valon hengen. Mako ja Bolin tulivat pian Korran avuksi, mutta Unalaq kukisti heidät pian. Sitten Unalaq kasvoi valtaviin mittoihin ja kosketti henkitulia siirtyäkseen Tasavalta Cityyn. Myöhemmin Bumi, Kya ja Tenzin löysivät taitajakolmikon ja veivät heidät takaisin henkimaailmaan.

Trivia[]

  • Oikean maailman Etelämantereelta otettuja kuvia käytettiin Etelänavan suunnittelussa.
Advertisement